امروزه شبکه‌های اجتماعی جزو پرمخاطب‌ترین سایت‌های موجود در فضای اینترنت هستند و کاربران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند که می‌توان از این فضا برای سایت و شبکه‌های خود نهایت استفاده را کنیم. کاربران زیادی در سراسر دنیا وجود دارند رو بخشی از اوقات فراغت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارنند. از طرف کاربران و مدیران کسب‌وکار زیادی از وجود تعداد زیادی از مخاطبان‌ شبکه‌های اجتماعی نهایت استفاده را می‌برند که از این طریق می‌توانند به درآمدهای بالایی برسند و درآمد فعلی خود را افزایش دهند.

یکی از راه‌های استفاده از شبکه‌های اجتماعی در جهت افزایش فروش و ارتقا سایت انتشار مطالب و معرفی محصولات در شبکه‌های اجتماعی و به مخاطبان شبکه‌های اجتماعی خود است؛ زیرا ممکن است کاربران در طول روز به سایت شما سر نزنند ولی در طول روز چندین بار از شبکه‌های اجتماعی بازدید می‌کنند که شما نیز باید از این مورد نهایت استفاده را ببرید و محصولات خود را معرفی کنید.

برای این منظور می توانید با افزونه های وردپرس در شبکه های اجتماعی فعال باشید.

انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی بسیار مفید است و بسیاری از سایت‌ها از آیکن‌های شبکه اجتماعی برای انتشار مطالب توسط کاربران استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم آموزش ایجاد آیکن شبکه‌های اجتماعی برای کاربران در سایت وردپرسی خود ارائه کنیم که توسط آن قادر به استفاده از کمک کاربران برای انتشار مطالب سایت در شبکه‌های اجتماعی توسط آنها خواهید بود.

افزونه Social Pug

افزونه Social Pug یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس است که توسط آن قادر به ایجاد آیکن‌های شبکه اجتماعی در سایت وردپرسی خود خواهید بود. این افزونه توانسته است از میان +۴۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۸ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشانه‌ی رضایت کاربران از افزونه و کاربردی بودن افزونه است.

نصب و راه‌اندازی افزونه Social Pug

برای نصب و راه‌اندازی افزونه ابتدا اقدام به نصب و فعال‌سازی افزونه از طریق مخزن وردپرس و یا بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس نمایید. پس از نصب و فعال‌سازی افزونه بخشی در پیشخوان به نام Social Pug ظاهر می‌شود که با ورود به این بخش می‌توانید تنظیمات افزونه را مشاهده کنید.

Social Share Tools

این بخش مربوط به فعال‌سازی افزونه و نحوه نمایش آیکن‌های اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی است که با توجه به نیاز یا سلقه خود یکی یا هردوی آنها را فعال کنید. پس از فعال‌سازی آنها با کلیک بر روی آیکن تنظیمات می‌توانید تنظیمات مربوط به هر یک از آنها را مشاهده کنید.

Configure Content Sharing Buttons

این بخش مربوط به تنظیمات و نحوه نمایش آیکن‌ها می‌باشد که باید آنها را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.

Social Networks: توسط این بخش می‌توانید آیکن شبکه‌های اجتماعی که نیاز دارید را وارد کنید؛ برای اینکار بر روی Select networks کلیک کرده و شبکه‌های اجتماعی مورد نیاز خود را تیک بزنید تا در نمایش آیکن‌ها در سایت این شبکه‌ها نیز نمایش داده شوند.

پس از انتخاب آنها بر روی Apply Selection کلیک کنید تا تنظیما مربوط به آن ذخیره شوند.

Display Settings

این بخش مربوط به تنظیمات نمایش می‌باشد که باید آنها را متناسب با نیاز خود تکمیل کنید.

Button shape: نوع نمایش آیکن‌های شبکه اجتماعی را به صورت مربع یا دایره انتخاب کنید.

Buttons position: محل قرارگیری آیکن‌ شبکه‌های اجتماعی را مشخص کنید؛ در این بخش سه گزینه پیش روی شما است که می‌توانید آیکن‌ها را در بالای محتوا، پایین محتوا یا هردوی آنها نمایش دهید.

Number of columns: تعداد ستون‌ها برای نمایش آیکن‌ها را مشخص کنید! به طور مثال اگر آن را بر روی دو قرار دهید، آیکن‌ها به صورت دوتایی در کنار یکدیگر قرار گرفته و باقی آنها در ناحیه پایین قرار می‌گیرند.

Share text: متن اشتراک‌گذاری آیکن‌ها را شخصی‌سازی کنید! می‌توانید آن را به صورت فارسی وارد کنید تا کاربران فارسی زبان شما نیز در امر اشتراک‌گذاری مطالب شما را یاری کنند.

Show button labels: نام آیکن‌های خود را نیز وارد کنید تا کاربران در صورتی که با آیکن‌ها آشنا نباشند بتوانند مطلب مورد نظرشان را در شبکه‌اجتماعی مورد نظر منتشر نمایند.

Button spacing: با انتخاب این گزینه میان آیکن‌ها فاصله‌ای ایجاد می‌شود.

Show on mobile: با انتخاب این گزینه آیکن‌ها در موبایل به صورت کاملا ریسپانسیو و واکنش‌گرا نمایش داده ‌می‌شوند و در صورت انتخاب نکردن آن در موبایل نمایش داده نخواهند شد.

Mobile screen width (pixels): سایز نمایش در موبایل را بر اساس پیکسل تعیین کنید.

Buttons Share Counts

این بخش مربوط به شمارش تعداد اشتراک‌گذاری یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی است که اگر می‌خواهید تعداد آن نمایش داده شود باید این بخش را تکمیل کنید.

Show share count: با انتخاب این گزینه تعداد اشتراک‌گذاری مطلب مورد نظر در سایت توسط کاربران نمایش داده‌ می‌شود.

Show total share count: با انتخاب این گزینه تعداد کلی اشتراک‌گذاری‌های سایت نیز نمایش داده می‌شود.

Post Type Display Settings: این بخش از شما می‌خواهد مشخص کنید آیکن‌ها در چه بخشی از سایت نمایش داده شود که می‌توانید برگه/نوشته را جهت نمایش انتخاب کنید.

Configure Sidebar Sharing Buttons

این بخش نیز مربوط به تنظیمات آیکن‌های شناور در سایت می‌باشد که از بخش Social Pug > Floating Sidebar در دسترس است؛ پس از ورود به این بخش نیز مواردی را مشاهده می‌کنید که باید متناسب با نیاز خود آنها را تکمیل نمایید.

Buttons position: محل نمایش آیکن‌ها به صورت شناور را انتخاب کنید! می‌خواهید آیکن‌ها در سمت چپ قرار بگیرند یا سمت راست؟ آن را مشخص کنید.

Button spacing: با انتخاب این گزینه میان آیکن‌ها فاصله‌ای ایجاد می‌شود.

Show on mobile: با انتخاب این گزینه آیکن‌ها در موبایل به صورت کاملا ریسپانسیو و واکنش‌گرا نمایش داده ‌می‌شوند و در صورت انتخاب نکردن آن در موبایل نمایش داده نخواهند شد.

Post Type Display Settings: این بخش از شما می‌خواهد مشخص کنید آیکن‌ها در چه بخشی از سایت نمایش داده شود که می‌توانید برگه/نوشته را جهت نمایش انتخاب کنید.

نتیجه‌گیری: شبکه‌های اجتماعی یکی از پربازدیدترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دنیا را تشکیل می‌دهند که هر روزه فعالیت‌های زیادی در آن صورت می‌گیرد و کاربران زیادی از آن بازدید می‌کنند. استفاده از این شبکه‌های برای گسترش کسب‌وکار بسیار مفید است که در این مقاله آموزش نمایش آیکن شبکه‌های اجتماعی در سایت وردپرس خود را برای شما کاربران وردپرسی ارائه کردیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *