محتوا اولین چیزی که نظر کاربران مختلف را به صفحه شما جذب می‌کند! مثلاً اگر بتوانید در هنگام تبلیغ مسابقه خود، از عنوان‌های جذاب استفاده کنید احتمالاً کاربران زیادی به صفحه شما اضافه می‌شوند و در مسابقه شرکت می‌کنند. اولین نکته در برگزاری مسابقه اینستاگرام، این است که بتوانید محتوای جذاب و بسیار عالی برای افزایش تعامل صفحه مربوط به کسب‌وکار خود تولید کنید. محتوای مناسب یعنی محتوایی که علاوه بر رعایت قوانین، به کاربران احترام بگذارد و جذاب باشد؛ البته نباید آن‌قدر رسمی باشید که با کاربران و دیدگاه او نسبت به یک مسابقه اینستاگرامی فاصله داشته باشید. در خصوص محتوای مسابقه اینستاگرامی نکات زیادی وجود دارد! اگر بخواهیم فقط در یک جمله آن را بیان کنیم، محتوای شما باید کاربر را جذب مسابقه کند و تا حد امکان به کاربر اطلاعات بدهد.در این مقاله که ادامه مقاله قبل است، به بررسی ادامه نکات می‌پردازیم تا بتوانید یک مسابقه اینستاگرامی موفق را تجربه کنید!

محل برگزاری مسابقه را مشخص کنید! به عنوان یک کاربر شاید فکر کنید که مسابقه حتماً باید در اینستاگرام انجام شود؛ قطعاً خیر! دلیل ما برای انتخاب اینستاگرام برای برگزاری مسابقه تنها جامعه آماری بسیار بالای این شبکه است. این شبکه بزرگ‌ترین شبکه برای بازاریابی در ایران به شمار می‌رود و برگزاری مسابقه در آن می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی کسب‌وکارتان داشته باشد. در کنار اینستاگرام شما می‌توانید کاربران سایر شبکه‌های اجتماعی را هم به مسابقه دعوت کنید! مثلاً از فالوورهای خود در توییتر بخواهید پستی در رابطه با مسابقه منتشر کنند و در آن شما را هم تگ کنند. به این صورت می‌توانید تعامل کاربران را در تمام شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها فعالیت می‌کنید را افزایش دهید. البته توجه داشته باشید که اگر در شبکه دیگری فعالیت می‌کنید، باید در تمام شبکه‌های اجماعی خود اطلاع‌رسانی کنید! مثلاً در اینستاگرام، از فعالیت مسابقه اینستاگرامی موفق خود در توییتر بگویید یا در توییتر از این برگزاری مسابقه خود در اینستاگرام اطلاع دهید؛ در این صورت کاربران زیادی شما را دنبال می‌کنند و می‌توانید به افزایش تعامل صفحه خود کمک زیادی کنید.

  • از ابزارهای برگزاری مسابقه اینستاگرامی موفق استفاده کنید! گاهی اوقات شما به ابزارهایی برای تعیین برنده نیاز خواهید داشت؛ مثلاً اگر از روش لایک کردن برای مسابقه خود استفاده می‌کنید، حتماً باید از اپلیکیشنی که بتواند کاربرانی که لایک می‌کنند را در لیست مسابقه قرار می‌دهد استفاده کنید. سه ابزار Votig،  Piqora و  Wishpond از جمله ابزارهایی هستند که می‌توانید در مسابقه اینستاگرامی موفق خود استفاده کنید.
  • حساب Creator Account اینستاگرام چیست؟ – بخش اول
  • بودجه و تدارکات لازم را آماده کنید! هر مسابقه‌ای نیاز به بودجه و تدارکات دارد تا بتوانید فرآیند مسابقه را به صورت کامل اجرا کنید. مثلاً شما برای تبلیغ مسابقه خود باید بودجه لازم را تعیین و فراهم کنید تا بتوانید یک مسابقه کاملاً موفق داشته باشید. همچنین برای خرید جایزه کاربران هم نیاز به بودجه دارید! بنابراین اگر قصد دارید یک مسابقه اینستاگرامی موفق داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم میزان بودجه موردنیاز خود را به صورت کامل اندازه‌گیری و فراهم کنید. مثلاً اگر کسب‌وکار بزرگی دارید، می‌توانید یک تور خارجی برای برنده در نظر بگیرید تا هیجان مسابقه هم زیاد شود.

مسابقه اینستاگرامی خود را اجرا کنید!

اگر قصد راه‌اندازی یک مسابقه اینستاگرامی موفق را دارید، حتماً باید ایده‌های خود را متناسب با شرایط مسابقه پیاده‌سازی کنید. موضوعی و نامی که برای مسابقه خود انتخاب می‌کنید، باید متناسب با نوع مسابقه شما باشد! منظور ما این است که اگر کاربر نام مسابقه را شنید، تا حدودی متوجه شود که در مسابقه قرار است چه اتفاقی بیفتد و این مسابه مربوط به کدام کسب‌وکار است. در واقع شما باید اهداف کسب‌وکارتان را در مسابقه اینستاگرامی خود پیاده کنید تا بتوانید به آن‌ها برسید.

در اینستاگرام سعی کنید به کمک تصاویر با کاربران صحبت کنید! اگر وارد اینستاگرام شوید، عکس‌ها و ویدیوها خودنمایی می‌کنند و متن‌ها اهمیت زیادی ندارند؛ مگر این که تصاویر نظر کاربران را جلب کنند و سپس کاربران به سراغ کپشن بروند. شما هم می‌توانید شرایط مسابقه و جایزه‌ها را به صورت یک تصویر حرفه‌ای طراحی کرده و در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید. سپس در بخش کپشن توضیحاتی درباره تصویر خود بنویسید و قوانین مسابقه را توضیح دهید.

شما می‌توانید مراحل مسابقه را به کمک اپلیکیشن‌های مربوط به این کار دنبال کنید و تمام کارها را به کمک اپلیکیشن انجام دهید. البته اگر قصد استفاده از اپلیکیشن را ندارید و فکر می‌کنید نیازی به استفاده از آن‌ها نیست، باز هم به راحتی می‌توانید مسابقه اینستاگرامی موفقی داشته باشید. کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • یک پست گرافیکی و زیبا به کمک نرم‌افزارهای ویرایش عکس نظیر فتوشاپ ایجاد کنید.
  • پست را در اینستاگرام آپلود کرده و توضیحات مسابقه را درج کنید.
  • در بخش کپشن شرایط شرکت در مسابقه را بنویسید.
  • از جایزه‌ای که قرار است در نهایت به برنده هدیه داده شود، اطلاع دهید.
  • منتظر بمانید تا کاربران پست شما را لایک کنند یا هر انتظاری که باتوجه به نوع مسابقه دارید را انجام دهند.
  • در نهایت یک برنده به صورت تصادفی انتخاب کنید.
  • هدیه را به فرد برنده تقدیم کرده و یک تصویر از این فرد در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید.

مراحل بالا را طی کنید و یک مسابقه اینستاگرامی موفق راه‌اندازی کنید.

مسابقه اینستاگرامی خود را تبلیغ کنید!

شاید بتوان مهم‌ترین مرحله یک مسابقه اینستاگرامی موفق را تبلیغ آن دانست. اکنون که شما مسابقه خود را راه‌اندازی کرده‌اید، باید علاوه بر فالوورهای خود به سایر کاربران هم این مسابقه را اطلاع‌رسانی کنید. اگر برای کسب‌وکار خود یک سایت دارید، می‌توانید یک پست در زمینه تبلیغ مسابقه راه‌اندازی‌شده ایجاد کنید و به کاربران شرایط شرکت در مسابقه را توضیح دهید.

در این مقاله به بررسی برخی نکات مهم در زمینه برگزاری مسابقه اینستاگرامی پرداختیم تا بتوانید یک مسابقه قدرتمند را اجرا کنید! در قسمت بعدی به بررسی ادامه این نکات می‌پردازیم تا بتوانید یک مسابقه بسیار قوی را اجر کنید و کاربران زیادی را جذب کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *