حتما برای شما هم پیش آمده که به دنبال تشخیص یک تصویر بوده‌اید؛ در اینگونه مواقع، جستجو بر اساس تصویر(جستجوی معکوس) امری ضروری است که اخیرا بیش از پیش رونق یافته‌است. در این مطلب به معرفی بهترین اپلیکیشن‌های آیفون و اندروید برای این کار می پردازیم.

CamFind Visual Search Engine

این اپلیکیشن ساده و کاربردی است و کافیست با آن عکس گرفته و نتایج جستجو را مشاهده کنید.

CamFind Visual Search Engine

این جستجوگر نتایج خود را به شکل تصاویر مشابه، اجناس فروشگاه‌، ویدیوهای مرتبط و نیز مطالب حاوی تصویر نشان می‌دهد. ضمنا این اپلیکیشن قابلیت به اشتراک‌گذاری تصاویر را نیز در خود دارد.

Google Lens

این نرم‌افزار نخست مخصوص گوشی Pixel عرضه و پس از مدتی در جستجوگر تصویر گوگل هم استفاده شد. Google Lens به شکل اپلیکیشنی مستقل برای سیستم عامل اندروید هم عرضه شده‌است و پس از آنالیز تصاویر، نتایج را به کاربر نشان می‌دهد.

Google Lens

لازم به ذکر است که کاربران آیفون تنها می‌توانند از این قابلیت گوگل به صورت مستقیم در خود سایت آن استفاده کنند.

Veracity

این اپلیکیشن قابلیت عکس گرفتن و نیز جستجو بر اساس تصاویر گالری را دارد و همچنین می‌تواند به اکانت دراپ‌باکس کاربران متصل شود.

Veracity

قابلیت ادیت تصویر در این برنامه پولی است و همچنین توانایی اشتراک نتایج با دیگر کاربران در آن قرار داده نشده‌است.

Reversee

نرم‌افزار Reversee بر پایه‌ی موتور جستجوی گوگل ساخته شده‌است و نتایج را همانند Google Lens در سایت خود گوگل نشان می‌دهد. از قابلیت‌های اصلی این برنامه می‌توان به قدرت بالای ادیت عکس اشاره کرد که سرچ کردن را بسیار تسهیل می‌بخشد.

Reversee

در صورت خریدن برنامه، امکان تغییر موتور جستجو از گوگل به Bing و Yandex هم وجود دارد.

Google

همانطور که قبلا اشاره شد، خود سایت گوگل هم این قابلیت را در خود دارد. برای این کار باید به بخش جستجوی تصاویر گوگل رفته و در iOS Share و در اندروید از بخش Menu گزینه‌ی Desktop Site را بزنید.

Google

سپس Request Desktop Site را انتخاب کرده و آیکون دوربین را بزنید. حال می‌توانید تصویری جدید گرفته و یا تصاویر موجود بر روی موبایل خود را انتخاب کنید.

Photo Sherlock

رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده است و می‌توانید عکس گرفته و یا تصویری از قبل موجود را انتخاب کنید. ضمنا بعد از انتخاب تصویر، کاربران می‌توانند آن را کراپ کرده و سپس به جستجو بپردازند.

Photo Sherlock

بد نیست بدانید که این برنامه هم از گوگل برای جستجوی نتایج خود استفاده می‌کند.

TinEye Reverse Image Search

کار با این سایت در گوشی بسیار راحت است و می‌توانید تصویر خود را انتخاب کرده و نتایج جستجو را ببینید.

TinEye Reverse Image Search

این سایت قابلیت مرتب کردن نتایج بر اساس میزان شباهت، میزان تفاوت، سایز و تاریخ را دارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *