یکی از مهم‌ترین مواردی که در مدیریت شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارهای اینترنتی اهمیت زیادی دارد، هشتگ‌ها هستند! با استفاده از هشتگ‌ها شما می‌توانید پست‌های خود را به صورت کاملاً حرفه‌ای منتشر کنید. اینستاگرام یک قابلیت بسیار عالی در شبکه خود ایجاد کرده است که با استفاده از آن می‌توانید مانند اکانت‌های اینستاگرام، هشتگ‌های آن را هم دنبال کنید! با دنبال کردن هشتگ‌های موردنظر خود هر پستی که آن هشتگ را داشته باشد، در صفحه اینستاگرام شما نمایش داده می‌شود. همچنین اگر پست شما لایک‌های زیادی داشته باشد، در صفحه مربوط به آن هشتگ در بخش پست‌های برتر (Top posts) می‌توانید تصویر خود را ببینید. همچنین اگر تصویر شما در این بخش قرار بگیرد، تعداد لایک‌ها و کامنت‌های شما افزایش پیدا می‌کند.

برای ایجاد قوی‌ترین هشتگ‌ها باید آن‌ها را تا حد امکان کوتاه و خوانا ایجاد کنید و در معرض دید قرار دهید؛ منظور از معرض دید قرار دادن این است که آن را در میان کاربران توزیع کنید و سعی کنید پست‌هایی که شامل پرطرفدارترین هشتگ‌ها هستند، را بیشتر به کاربران نمایش دهید تا لایک بیشتری دریافت کنید. به کمک هشتگ‌ها می توان فالوورهای جدید زیادی جذب کرده و میزان مشارکت کاربران در پست ها را افزایش داد؛ میزان مشارکت و تعامل هم شامل تعداد لایک‌ها و کامنت‌های یک پست نسبت به تعداد دیده شدن آن است! هشتگ‌ها فرصتی عالی برای تشویق کاربران دیدن محتوای شما هستند و به برندسازی کسب‌وکار اینترنتی شما کمک زیادی می‌کند. به کمک ابزارهای آنالیتیکس کلمات کلیدی و هشتگ های قوی را شناسایی کرده و از اینکه محتوای شما در حال درگیر کردن کاربران هست یا نه اطمینان حاصل کنید. اگر تعداد لایک‌ها و کامنت‌های شما بیشتر شود، یعنی هشتگ‌ها تاثیر بسیار زیادی روی پست‌های شما دارد. همیشه به دنبال ترندها و هشتگ‌هایی که در برخی از روزهای سال پرطرفدارتر هستند باشید و می‌توانید با این روش تعامل کاربران را تا حد زیادی افزایش دهید.

درج لوکیشن در پست‌های اینستاگرام

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار عالی اینستاگرام، قابلیت درج لوکیشن و موقعیت مکانی تصویر ایجاد شده یا محل فعالیت کسب‌وکارتان است! مثلاً اگر در شهر تهران فعالیت می‌کنید، می‌توانید شهر محل فعالیت خود را در بخش لوکیشن تگ کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید افرادی که در آن شهر زندگی می‌کنند، جذب کنید. در واقع تگ کردن موقعیت مکانی در عکس روش دیگری برای برندسازی و معرفی برند خود به کاربران دیگر است. با تگ کردن تصاویر خود به کاربران جدید اجازه دهید تا وسیله موقعیت مکانی و لوکیشن شما را پیدا کنند. بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده توسط دیجیتال مارکترها، پست‌هایی که موقعیت مکانی در آن‌ها تگ شده ۷۹ درصد بیشتر از پست های بدون موقعیت مکانی توجه کاربران را به خود جلب می کنند و منجر به افزایش تعامل می‌شود.

استفاده از تگ موقعیت مکانی خصوصاً برای زمان هایی که در همایش یا رویدادها به سر برده یا قصد دارید مکان خاصی را ترویج کنید مهم‌تر می شود؛ مثلاً اگر قصد برگزاری یک همایش در زمینه طراحی سایت در شهری مانند اصفهان را داشته باشید، با استفاده از قابلیت لوکیشن می‌توانید شهر اصفهان را انتخاب کنید و در نهایت اگر از حساب تجاری اینستاگرام استفاده می‌کنید، با insights می‌توانید تعداد تعامل انجام شده توسط هشتگ‌های اینستاگرام را شناسایی کنید؛ در حقیقت با این کار می‌فهمید که نرخ مشارکت کاربران برای آن منطقه خاص چقدر بوده است و برای ادامه تدوین استراتژی‌های کسب‌وکار خود از نتایج بدست آمده استفاده کنید. برای درج لوکیشن کافی است در هنگام پست گذاشتن وارد بخش Location باشید و ابزار Location موبایل خود را فعال کنید. اکنون از میان شهرهای نزدیک خود، یک شهر یا مکان را که مشخص شده است را مشخص کنید. اکنون اگر صفحه شما پابلیک باشد، در هنگام جستجوی موقعیت انتخاب شده، کاربران پست شما را مشاهده می‌کنند.

اشتراک‌گذاری پست‌های اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی دیگر

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام شیوه‌ی ارتباط برقرار کردن ما، کار کردن ما، اطلاع از اخبار و بسیاری از موارد دیگر را تغییر داده ‌اند. اما آیا واقعا تمامی آن‌ها شامل مزایا می‌شود؟ البته که پاسخ این سوال به شیوه‌ی نگاه کردن ما به موضوع بستگی دارد؛ مثلا فیسبوک یا اینستاگرام را در نظر بگیرید، این دو شبکه اجتماعی ابزار بسیار عالی برای راه اندازی و معرفی کسب و کارهای اینترنتی هستند.

در واقع همان‌طور که اینستاگرام اهمیت زیادی برای کسب‌وکارهای اینترنتی دارد، سایر شبکه‌های اجتماعی هم ارزش خاص خود را دارند. یکی از مزیت‌های آن، قابلیت افزایش تعامل کاربران (تعداد لایک و کامنت اینستاگرام) است. حساب اینستاگرام خود را می توانید به شبکه های اجتماعی دیگر از جمله فیسبوک و توییتر متصل کرده و به سادگی پست های آن را به شبکه های اجتماعی دیگر هم ارسال کنید. با این کار هم پست ها را در شبکه‌های مختلف ارسال و هم اینستاگرام خود را ترویج کرده اید. برخی از مزایا و معایب شبکه‌های اجتماعی عبارتند از:

مزایای شبکه‌های اجتماعی

  • برقراری ارتباط افراد دیگر در دنیا : شاید بتوان مشخص ترین نکته‌ی مثبت راجع به شبکه‌های اجتماعی را برقراری راحت ارتباط با افراد مختلف در تمام کشورهای دنیا است! با این وجود اگر شما یک کسب‌وکار جهانی داشته باشید، به راحتی می‌توانید مشتریان زیادی جذب کنید. مثلا میتوانید از فیسبوک یا اینستاگرام با دوستان قدیمی خود که الان هرکدام در گوشه‌ای از دنیا هستید ارتباط برقرار کنید، در توییتر با برندها و افراد مختلف آشنا شوید، با لینکدین کسب و کار خود را معرفی کنید و با کسب و کار بقیه آشنا شوید. همچنین بسیاری از افراد با جستجو در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند نیازهای خود را جستجو کنند و با برندهای مختلف آشنا شوند. همچنین کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند با صفحات برندهای مختلف همکاری‌ مختلفی انجام دهند و به توسعه کسب‌وکار خود کمک کنند.
  • نباید‌های شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌و‌کار‌ها

  • برقراری راحت ارتباط با افراد : هر جایی از دنیا که باشید، اگر اینترنت در اختیار شما قرار داشته باشد دیگر نیازی به استفاده از تماس و SMS برای برقراری ارتباط نیست و به راحتی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید حجم زیادی از اطلاعات را برای دوستان خود ارسال کنید.. اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید علاوه بر اشتراک‌گذاری محتوا با کاربران خود، به راحتی بتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید و خیلی سریع به سوالات آن ها پاسخ دهید.
  • کدام شبکه‌های اجتماعی برای کسب وکار شما مناسب‌اند؟
  • انتشار سریع مطالب موردنظر و اطلاع‌رسانی رویدادها: در گذشته تعداد زیادی از افراد به دنبال جستجوی اخبار در رسانه ملی و روزنامه بودند اما امروز دیگر به این صورت نیست! هر فردی به راحتی می‌تواند در موبایل خود اخبار را پیگیری کنید. شبکه‌های اجتماعی نیز مهم‌ترین شبکه برای اشتراک‌گذاری اخبار و رویدادها است. اگر می‌خواهید بدانید که در سراسر دنیا چه می‌گذرد، تمام کاری که باید بکنید این است که عضو یک شبکه‌ی اجتماعی بشوید! حتی می توانید انتخاب و سفارشی سازی کنید که از چه نوع اخباری و در رابطه با چه کسی باخبر شوید! اگر در کسب‌وکار خود رویدادهایی برگزار می‌کنید، به راحتی می‌توانید زمان و مکان برگزاری آن را با کاربران خود به اشتراک بگذارید.
  • فرصت‌های همکاری زیادی وجود دارد: کسب‌وکارهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. همچنین لازم است بدانید این کسب‌وکارها نسبت به سایر کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند، محصولاتشان را بفروشند و کسب‌وکارشان را از طریق شبکه‌های اجتماعی معرفی کنند و گسترش بدهند. حتی هم اکنون بسیاری از کارافرینان و یا صاحبان مشاغل وجود دارند که به طور عمده بر این شبکه های اجتماعی متکی هستند و گاهی بدون آن‌ها فروششان تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند که البته بستگی به نوع کسب‌وکار دارد. در این شبکه می‌توانید با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید و فرصت‌های همکاری زیادی برای شما وجود دارد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *