از مجموعه کنسول‌های سونی، این تنها پلی استیشن ۱ است که بازی‌هایش را می‌توان به راحتی بر روی PC اجرا کرد بدون اینکه به مشکلی بر بخورید یا نیاز به دستگاه خیلی قوی داشته باشید. برای این کار چندین برنامه ارائه شده که ما راحت‌ترین و بهترین گزینه را برای آموزش به شما در نظر گرفته‌ایم. در آخر جایی مناسب برای دانلود نیز به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بازی‌های این کنسول قدیمی و خاطره‌انگیز را نیز به راحتی در اختیار بگیرید.

دانلود و نصب ePSXe

ابتدا ما به نرم‌افزاری احتیاج داریم که محیط پلی استیشن ۱ را برای ما شبیه سازی کند تا ما بتوانیم بازی‌هایمان را در آن اجرا کنیم. برای دانلود این نرم‌افزار به این آدرس رفته و از بخش Downloads نسخه مورد نظر خود را دانلود کنید. نسخه ۶۴ یا ۳۲ بیتی برای این نرم‌افزار وجود ندارد و تمام کاربران سیستم عامل ویندوز می‌توانند برنامه مورد نظر خود را دانلود کنند. خاطر نشان کنیم که این برنامه برای سیستم عامل اندروید نیز عرضه شده و بر روی گوشی‌های نسبتا قوی به خوبی کار می‌کند.

این برنامه نیاز به نصب ندارد و تنها باید فایل آن را از حالت فشرده خارج کنید. اما ePSXe برای اجرا نیاز به فایل بایوس پلی استیشن ۱ دارد. این فایل به دلایل قوانین کپی‌ رایت در داخل برنامه نبوده و شما باید آن را از این آدرس دانلود کنید. بعد از رفتن به این آدرس حتما باید گزینه SCPH-1001 [NTSC-U/C] را دانلود کنید، این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوانید بازی‌های بین‌المللی را بدون مشکل اجرا کنید.

بعد از دانلود بایوس فایل را از حالت فشرده خارج کرده و فایل بایوس را کپی کنید. این فایل باید در پوشه برنامه و پوشه Bios کپی شود تا همه چیز برای اجرای برنامه فراهم باشد.

بعد از اولین اجرای برنامه شما با مراحل پیکر بندی آن مواجه خواهید شد. چند نکته مهم در رابطه با انتخاب‌ها به شما می‌گوییم و سپس شما می‌توانید بقیه گزینه‌ها را به صورت پیش فرض در نظر بگیرید. ابتدا در هنگام انتخاب بایوس، باید نسخه‌ای که دانلود کرده‌ایم را انتخاب کنید. در بخش ویدیو باید گزینه Pete’s OpenGL2  را انتخاب نمایید.

در وهله آخر وقتی به پیکر بندی دسته می‌رسید امکان تعویض بین دسته و کیبورد وجود دارد و باید هر کدام از کلیدها را یا به صورت پیش‌فرض رد کنید یا خودتان کلید مربوطه را جایگزین کنید.

حالا همه چیز برای اجرای بازی‌های پلی‌استیشن ۱ مهیاست.

دانلود بازی‌های پلی‌استیشن ۱

مسلما شما از هر جایی که بازی‌ها را داشته باشید می‌توانید آن‌ها را اجرا کنید. حتی اگر CD آن‌ها را داشته باشید نیز می‌توایند از طریق File> Run CDROM بازی را از همانجا نیز اجرا کنید. اما بهترین جا برای دانلود مجموعه‌ای کامل از این بازی‌ها سایت CollRom است. ابتدا از این لینک به بخش بازی‌های پلی استیشن ۱ رفته وب ازی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

صفحه دانلود بازی ممکن است کمی گیج کننده باشد، شما باید روی لینکی با عنوان Alternative download link (with ads and timer) کلیک کنید، بعد از چند ثانیه بازی شما دانلود می‌شود.

اجرای بازی

برای این کار ابتدا باید بازی‌ها را از حالت فشرده خارج کنید. دو فرمت Iso و Bin مورد قبول برنامه است، پس حتما به این گزینه دقت کنید.

حالا از مسیر File>Run ISO بازی خود را انتخاب کنید تا بازی اجرا شود.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *