با توجه به اینکه این روزها Emulator Paradise با یک حکم حقوقی از طرف نینتندو مواجه شده، قرار است تمام بازی‌های قدیمی را از روی سایتش بردارد. با این حساب برای آن‌هایی که طرفدار این بازی‌ها هستند و آن‌ها را بر روی شبیه‌سازهای کامپیوتر یا موبایل بازی می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد؟

جای نگرانی نیست، ما در این پست چند وب‌سایت خوب دیگر به شما معرفی خواهیم کرد که هم بازی‌ها را برای دانلود گذاشته‌اند و هم شبیه‌سازها را.

اما قبل از هر چیزی، شبیه‌سازهایمان را از کجا دانلود کنیم؟

برای هر کنسول قدیمی چندین شبیه ساز وجود دارد که برای کامپیوتر و بعضا برای سیستم عامل اندروید یا ایکس باکس‌ ۳۶۰ که Jtag شده‌اند ارائه می‌شود.

Emulator Zone یکی از معروف‌ترین سایت‌ها در زمینه دانلود و آموزش استفاده از شبیه‌سازها است که می‌توانید از کنسول آتاری و گیم بوی تا پلی استیشن یک و دو را از آن گرفته و آموزش‌های مرتبط با نصب و راه‌اندازی را هم مطالعه کنید. نکته مهم این است که خیلی سراغ شبیه‌سازهای کنسول‌های جدید نروید که تنها وقت تلف کردن است. در نهایت همان گیم کیوب، Wii یا پلی استیشن دو به خوبی کار خواهند کرد.

۱- DOPEROMS

DOPEROMS

در حال حاضر یکی از بهترین مجموعه بازی‌ها را در DOPEROMS می‌توانید پیدا کنید. برای آن‌ها که علاقه‌مند به کنسول‌های خیلی قدیمی هستند، از آتاری تا کمودور سری کامل بازی‌ها قرار داده شده و برای نسل جدیدتر هم بازی‌های کامل از کنسول بازی پلی استیشن ۱ و البته نینتندو ۶۴ آپلود شده است. اگر از آن دست کسانی هستید که تجربه بازی با کنسول نینتندو ۶۴ را نداشتید، الان وقتش است تا آن را روی کامپیوتر خود نصب کرده و از بازی‌هایی همچون اولین سوپر ماریو سه بعدی لذت ببرید.

 ۲- CoolRom

CoolRom

این سایت از نظر بصری به مراتب کار کردن را برای کاربر ساده‌تر می‌کند و مجموعه‌ی بسیار خوبی هم از بازی‌های مختلف برای کنسول‌های قدیمی دارد. تقریبا تمام چیزی که بخواهید در این سایت پیدا می‌شود. یکی از نکات جذاب بازی رام‌های بازی‌های غیر انگلیسی زبان است که در CoolRom به وفور دیده می‌شود. اگر از آن خوره‌های بازی‌های کنسول‌های ژاپنی باشید، می‌دانید که بعضی عناوین تنها به زبان ژاپنی عرضه می‌شدند و اگر قرار بود آن‌ها را تجربه کنید، باید با همان زبان کنار می‌آمدید.  حالا هم فرصت خوبی است تا دوباره سری به آن بازی‌های خاطره انگیز بزنید.

۳- Rom Hustler

Rom Hustler

انتخاب آخر ما هم Rom Hustler است که یکی از سایت‌های کامل در زمینه رام‌ بازی‌های قدیمی محسوب می‌شود. مجموعه‌ی این سایت از آن‌ جایی کمی متفاوت با دیگر سایت‌های لیست ماست که کنسول‌های کمی جدیدتر را نیز شامل می‌شود. از جمله گیم کیوب، پلی استیشن ۲ و حتی کنسول PSP یا همان پلی استیشن قابل حمل.  به لیست برترین‌های این سایت در کنسول‌های مختلف هم سر بزنید شاید بازی‌های خوبی در آن‌ها پیدا کردید که قبلا از بودنشان خبر نداشتید.

Join the Conversation

2 Comments

  1. سلام
    من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
    با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
    ممنون

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *