با سیستم‌های فروشگاه‌ساز به راحتی می‌توانید بدون هزینه‌های سنگین از مزایا و امکانات یک سیستم اختصاصی بهره‌مند شوید . پرستاشاپ یکی از فروشگاه‌سازهای بسیار حرفه‌ای و کاربردی است که با استفاده از آن قادر به راه‌اندازی انواع فروشگاه اینترنتی خواهید بود. در این مقاله و مقالات قبلی به بررسی برخی از معایب سیستم فروشگاه‌ساز پرستاشاپ می‌پردازیم تا بتوانید در انتخاب خود دقت بیشتری کنید.

قابلیت تامین امنیت در پرستاشاپ

یکی از مهم‌ترین مسائل به خصوص در سایت‌هایی که مشتریان آنها در سایت عضو می‌شوند، امنیت حرف اول را می‌زند! اگر سایتی از هر نظر دارای نمره‌ی قابل قبولی باشد اما نتواند امنیت سایت خود را تا حد زیادی تامین کند، این مسئله ممکن است باعث بروز مشکلاتی نظیر از دست رفتن اطلاعات، به سرقت رفتن آن و سوءاستفاده از اطلاعات شود. پرستاشاپ به عنوان یکی از برترین فروشگاه‌سازهای دنیا توانسته است نمره قبولی را در آزمون امنیت بدست آورد اما نمره قبولی ممکن است کافی نباشد!

اگر امنیت از حد انتظار پایین‌تر باشد، این موضوع به معنای کاهش اعتماد کاربران نسبت به دادن اطلاعات به شما است که سبب از دست دادن مشتریان می‌شود! البته این فروشگاه‌ساز قابلیت تامین امنیت را با استفاده از ماژول‌ها و راه‌های تامین امنیت به صورت دستی فراهم کرده است و اگر می‌دانید قابلیت‌های این فروشگاه‌ساز همان مواردی هستند که شما به آن نیاز دارید، نگران امنیت سیستم خود نباشید! فقط کافی است کمی درباره آن تحقیق کنید یا آن را به دست افراد متخصص و حرفه‌ای بپردازید.

قابلیت درج ویژگی‌های محصول، مفید اما زمان‌بر است!

اگر مدیریت یک فروشگاه اینترنتی برای عرضه نوعی محصول یا کالا هستید، این موضوع بسیار مهم است که بتوانید ویژگی‌های آن محصول را به صورت کامل برای کاربران خود شرح دهید. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم پرستاشاپ این است که می‌توانید ویژگی‌های محصول خود را در بخش مربوط به خود قرار دهید. با اینکار شما می‌توانید کاربران را به صورت کامل از ویژگی‌های محصول شما به صورت کاملا جدولی و زیبا آگاه شوند. همچنین از این بخش برای بخش مقایسه بین محصولات نیز استفاده می‌شود که مقایسه بین محصولات باید به گونه‌ای باشد تا کاربران بتوانند ویژگی‌های یکسان را در جلوی یکدیگر مقایسه کنند.

درفروشگاه‌های بزرگ ایران نیز این مقایسه بین محصولات بسیار رایج است و با اینکار کاربران راحت‌تر می‌توانند اقدام به تصمیم گیری کنند. باوجود آن‌که این مسئله بسیار مهم است و اهمیت زیادی دارد، اما در ابتدای کار استفاده از آن بسیار زمان‌بر است! یعنی ممکن است برای هر محصول ده‌ها ویژگی‌ وجود داشته باشد که برای هر محصول باید تعداد زیادی از ویژگی‌ها را به همراه عدد و حروف وارد کنید. حال فروشگاهی را در نظر بگیرید که به صورت سنتی کار می‌کند و چندین سال سابقه فعالیت دارد! اگر این فروشگاه بخواهد تمامی محصولات خود را در سایت درج کند، باید زمان بسیار زیادی را صرف محصولات خود در سایت کند.

قابلیت مقایسه بین محصولات نیز بسیار جالب است و اگر بین چند مورد گیر افتادید، به راحتی می‌توانید ویژگی‌های هرکدام از آنها را در کنار هم داشته باشید و آنها را باهم مقایسه کنید. از طرفی جالب است بدانید این ویژگی‌ در اکثر فروشگاه‌سازها وجود ندارد و اگر به دنبال یک فروشگاه‌ساز می‌گردید، ینی دنبال یک فروشگاه‌ساز حرفه‌ای هستید، کافی است پرستاشاپ را انتخاب کنید و با خیالی آسوده فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنید. البته در دیگر فروشگاه‌سازها نیز قابلیت‌های این فروشگاه‌ساز وجود دارند اما باید از پلاگین یا ماژول استفاده کنید.

اگر به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکارآنلاین هستید که آن کسب‌وکار محصولی را برای ارائه و فروش دارد، اولین قدم برای راه‌اندازی آن کسب‌وکار انتخاب یک فروشگا‌ه‌ساز کامل و متناسب با نیاز شما است.در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی‌های پرستاشاپ پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *