اگر عکاس هستید یا اینکه کارهایی تولید کرده و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، احتمالا تجربه‌ی دزدیده شدن تصاویرتان را دارید. رعایت کپی رایت اگر چه یک مسئله قانونی است، اما قبل از همه، این شما هستید که باید خود جلوی این مسئله را بگیرید و از جمله راه‌های در این زمینه، واترمارک یا برچسب زدن به عکس‌ها می‌باشد.

ما برای این کار برنامه‌ی SALT  را برای دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید به شما معرفی می‌کنیم که کاربری بسیار ساده‌ای داشته و عملا تنها برای واترمارک کردن عکس‌ها کاربرد دارد. در ادامه با ما باشید تا این برنامه‌ی جمع و جور و بسیار سبک را به شما معرفی کنیم.



SALT Watermark: Add Watermark & Add Logo to Photos

چیزی که در ابتدا باید در مورد SALT بدانید این است که اپلیکیشن تنها برای واترمارک کردن درست شده و این کار را به نحوی انجام می‌دهد که شما حتی اگر هیچ دانشی از برنامه‌های گرافیکی نداشته باشید نیز به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. برنامه بسیار سبک بوده و تنها چند مگ حجم دارد، روان کار می‌کند اما امکانات خیلی زیادی در اختیارتان قرار نمی‌دهد، تنها امکاناتی دارید که به آن احتیاج پیدا می‌کنید، پس برای ویرایش عکس به برنامه‌ی دیگری مراجعه نمایید.

ابتدا ، انتخاب تناسب درست عکس

SALT در ابتدا این امکان را به شما می‌دهد که بعد از انتخاب عکس، اندازه مناسب تصویر خود را انتخاب کنید. برای مثال تناسب اندازه ۱:۱ انتخابی مناسب برای اینستاگرام است در صورتی که تنهاسب ۴:۳ عکس‌ استانداردتری محسوب می‌شود. این برنامه چند حالت برای کاور و پست‌های فیسبوک و پینترست نیز از پیش آماده داشته و حتی یک گزینه برای کاور یوتیوب نیز در اختیارتان می‌گذارد تا شما خیلی درگیر اندازه تصویر نشوید.

اضافه کردن نوشته

اگر برای واترمارک تصویر نمی‌خواهید لوگویی اضافه کنید، همان بهتر که از نوشته استفاده کنید و به این منظور شما امکان اضافه کردن و ویرایش نمودن نوشته را در SALT خواهید داشت. تنها با کلیک بر روی گزینه نوشتن، نوشته بر روی عکس ظاهر شده و شما با لمس آن می‌توانید متن دلخواه را جایگزین کرده، رنگش را عوض کنید، آن را بولد یا ایتالیک کنید، فاصله‌ی خطوط را تغییر دهید و البته شفافیت آن را از ۰ تا ۱۰۰ در نظر بگیرید تا همان چیزی باشد که می‌خواهید. اگر متن شما انگلیسی باشد شما به چندین فونت مختلف دسترسی خواهید داشت در صورتی که اگر متن فارسی تایپ کنید، همان فونت پیش فرض برایتان تنها انتخاب خواهد بود.

اضافه کردن لوگو

برای اضافه کرد لوگو شما به یک فایل عکسی احتیاج دارید. اگر چه فرمت‌های تصویری مختلف در این بخش پشتیبانی می‌شوند، اما یک لوگوی خوب یک فایل PNG است که پس زمینه آن شفاف (Transparent) باشد. با لمس گزینه Add Logo، عکس خود را آدرس دهی کنید تا به گزینه‌های شما اضافه شود و سپس با لمس لوگو آن را به کار خود اضافه کرده و اندازه آن را تغییر داده، شفافیت آن را نیز عوض کنید.

چند نکته:

  • گزینه ساخت لوگو در واقع نصب یک برنامه‌ی مجزاست
  • نسخه رایگان برنامه به شما اجازه ذخیره فایل را نمی‌دهد و تنها می‌توانید آن را مستقیما رو شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید
  • شما می‌توانید هر چند تعداد که می‌خواهید لوگو یا نوشته بر روی یک عکس اضافه کنید

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *