کسب‌وکار آنلاین با راه‌اندازی و مدیریت یک سایت حرفه‌ای شروع به کار می‌کنند و در ادامه مسیر نیازمند توسعه وب و طراحی اپلیکیشن هستند. وردپرس به عنوان یک CMS حرفه‌ای و آسان به کاربرانی زیادی اجازه راه‌اندازی یک کسب‌وکار را می‌دهد که وجود افزونه‌های متعدد و حرفه‌ای در زمینه بهبود کسب‌وکار شما کمک زیادی کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از افزونه‌های حرفه‌ای که به بهبود مارکتینگ کسب‌وکار وردپرسی شما کمک می‌کنند بپردازیم تا بتوانید فروش سایت خود را افزایش دهید.

افزودن قابلیت‌هایی برای کاربران و افزایش ترافیک وردپرس با افزونه SumoMe

مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی در ابتدای کار ممکن است نیازمند دانش تخصصی زیادی نباشد اما وجود افزونه‌های مختلف در وردپرس به بهبود آن کمک زیادی می‌کنند. افزونه SumoMe یک افزونه حرفه‌ای برای وردپرس است که در زمینه‌های مختلفی به شما کمک می‌کند! اولین ابزاری که این افزونه در اختیار شما قرار می‌دهد، قابلیت ایجاد فرم عضویت به صورت شناور در وردپرس است که با این کار، کاربران وب‌سایت وردپرسی خود را تشویق به نام‌نویسی در سایت می‌کنید. همچنین این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید محتوای سایت خود را به صورت خودکار درشبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر منتشر کنید با اینکار به سئو سایت وردپرسی خود کمک زیادی کرده‌اید. از طرفی با انتشار مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید کاربران دنبال‌کننده خود را از آخرین‌های سایت خود مطلع کنید و با بازدید آنها از مطالب سایت، به بهبود ترافیک سایت خود کمک کرده باشید. این افزونه کاربردی در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و توانسته است از میان +۱۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۳ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

ایجاد یک خبرنامه حرفه‌ای ایمیلی با افزونه  MailChimp for WP

خبرنامه به سرویسی گفته می‌شود که توسط آن می‌توانید ایمیل کاربران را با استفاده از فرمی که در سایت قرار می‌دهید، جمع‌آوری کنید و به مناسبت‌های مختلف به کاربران ایمیل ارسال کنید. یکی از سرویس‌دهنده‌های بسیار حرفه‌ای، قدرتمند و پرطرفدار ارسال ایمیل، سرویس‌دهنده MailChimp است که با امکانات خود توجه بسیاری از مدیران سایت‌های مختلف را به خود جلب نموده است. این سرویس افزونه‌ وردپرس را طراحی کرده است که به ادغام سرویس‌دهنده MailChimp و سیستم مدیریت محتوا در وردپرس کمک می‌کند. همچنین با استفاده از افزونه MailPoet که یک مکمل برای  MailChimp for WP محسوب می‌شود می‌توانید ایمیل‌های جمع‌آوری شده را در پیشخوان وردپرس مشاهده کنید. افزونه MailChimp for WP توانسته است از میان +۱,۰۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۹ را به خو اختصاص دهد.

ایجاد دکمه اشتراک‌گذاری مطالب وردپرس با افزونه AddThis

یکی دیگر از افزونه‌هایی که در این زمینه می‌تواند کمک زیادی به شما کند، افزونه AddThis است که با ایجاد دکمه‌های اشتراک‌گذاری مطالب و صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران می‌تواند به افزایش رتبه سایت شما در موتور جستجو کمک کند؛ از طرفی با معرفی سرویس‌ها و مطالب شما به کاربران بیشتر می‌تواند شانس افزایش فروش محصولات سایت خود را داشته باشید. این افزونه کاربردی توانسته است از میان +۲۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۲ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

ایجاد انواع فرم در وردپرس با افزونه Contact Form 7

فرم‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر مورد استفاده در سایت‌های مختلف هستند که یک پل ارتباطی بسیار قدرتمند برای کاربران محسوب می‌شوند؛ با استفاده از فرم‌های تماس کاربران می‌توانند با مدیران و پشتیبانان سایت ارتباط برقرار کنند و پاسخ سوالات و مشکل خود را دریافت کنند. افزونه Contact Form 7 یکی از افزونه‌های حرفه‌ای برای ایجاد انواع فرم در وردپرس به شما می‌آید که به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای صفحات تماس، همکاری، سفارش و… فرم ایجا کنید. وجود عناصر مختلف برای استفاده در فرم تماس از جمله ویژگی‌های این افزونه به شما می‌آید تا بتوانید فرم خود را متناسب با نیازهای خود شخصی‌سازی کنید. این افزونه حرفه‌ای و کاربردی توانسته است از میان +۵,۰۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۵ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت اکثریت کاربران افزونه است.

ایجاد یک تقویم زمان‌بندی در وردپرس با افزونه Editorial Calendar

افزونه Editorial Calendar یک افزونه کاربردی برای وردپرس است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید رویدادهای آینده خود را در پیشخوان وردپرس یادداشت کنید. با اینکار دیگر نگران فراموشی یا از دست رفتن زمان رویدادها و کارهایی را که قرار است در آینده انجام دهید، نخواهید داشت. با استفاده از قابلیت Drag&Drop به سادگی می‌توانید رویدادهای خود را بر اساس میزان اهمیت جابجا  کرده یا آنها را به تاریخی دیگر منتقل کنید. از دیگر قابلیت‌های این افزونه می‌توان به جمع‌آوری رویدادهای اضافه شدن توسط چندین نویسنده در یک بخش اشاره کرد تا همه کارمندان سایت بتوانند رویدادهای مرتبط با سایت را مشاهده کنند. این افزونه کاربردی توانسته است از میان +۵۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۹ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

اطلاع‌رسانی به کاربران نظردهنده و اشتراک‌ آنها در خبرنامه با افزونه Subscribe To Comments Reloaded

اهمیت بخش نظرات مطالب بسیار زیاد است و دلیل آن نیز رفع مشکلات کاربران از طریق این بخش است. بسیاری از کاربران سوالاتی را مطرح می‌کنند اما پس از پاسخ دادن آن توسط مدیران سایت‌ها بدلیل عدم وجود یک سیستم اطلاع‌رسانی پاسخ خود را دریافت نخواهند کرد. افزونه Subscribe To Comments Reloaded به شما کمک می‌کند تا بتوانید علاوه بر اطلاع‌رسانی به کاربران مبنی بر تایید نظرات، پاسخ‌دهی به نظرات و… بتوانید آنها را در لیست اشتراک خبرنامه قرار دهید. این افزونه کاربردی توانسته است از میان +۲۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۵ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

نتیجه‌گیری: استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای جلو بردن یک کسب‌وکار آنلاین در کنار افزونه‌های مرتبط با مارکتینگ بسیار لذت‌بخش و مفید است. در این مقاله به بررسی تعدادی از افزونه‌های Marketing برای بهبود وضعیت کسب‌وکار و فروش شما پرداختیم که امیدواریم مفید واقع شود.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو