اینستاگرام طی اپدیت‌های رشته‌ای، اول کیفیت تصویر ۶۴۰ پیکسل را در سال ۲۰۱۵ به ۱۰۸۰ ارتقا داد و بعد در همان سال پشتیبانی از تصاویر غیر مربع را هم به پلتفورم خود اضافه کرد. اندازه مطلوب، ۱۰۸۰ پیکسل برای عرض با ۵۶۶ تا ۱۳۵۰ پیکسل برای ارتفاع است. اشکال غیر مربع در واقع برای تبلیغات اینستاگرام اضافه شد. شما می‌توانید تصاویر افقی را با نسبت ۱٫۹۱ به ۱، یعنی همان اندازه پیش‌نمایش لینک تصویر فیسبوک ارسال کنید. یعنی یک سازگاری چند جانبه بین تبلیغات پلتفورم فیسبوک و اینستاگرام به وجود آمده است.

اما ما تصاویر افقی را برای صفحات فروش توصیه نمی‌کنیم . بنابراین اگر تصویری افقی دارید که نمی‌خواهید در اندازه مربع اطراف آن را از دست بدهید، بهتر است با یکی از این برنامه‌های اینستاگرامی به بالا و پایین آن حاشیه اضافه کنید. اگر تصویر شما بلند و یا عریض باشد در گالری به صورت مربع به نمایش در خواهد آمد.

با این که پرتره بهترین حالت ارسال پست بر روی اینستاگرام است با این همه شما می‌توانید تصویری با ۱۰۸۰ پیکسل عرض و تا ۱۳۵۰ پیکسل ارتفاع را هم بارگزاری کنید. اگر هم تصویر شما بزرگ‌تر بود نگران نباشید اینستاگرام هنگام آپلود آن را کوچک خواهد کرد.

این نسبت در عکس‌های افقی ۸ در ۱۰ است. شما می توانید نسبت تصویر ۴:۵ و یا ۸:۱۰ را با برنامه ویرایش عکس به دست بیاورید و یا با خود برنامه اینستاگرام آن را تنظیم کنید.

چرا عکس پست شده در اینستاگرام من ۱۰۸۰ پیکسل عرض ندارد؟

وقتی شما در اینستاگرام عکسی پست می‌کنید فارغ از این که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید و یا سیستم عامل iOS می‌توانید وضوح تصویری برابر با ۱۰۸۰ پیکسل عرض را ارسال کنید. چند دلیل وجود دارد که شما ممکن است در اینستاگرام عکس‌هایی با کیفیت پایین‌تر داشته باشید:

  •  عکس‌های با کیفیتی بین ۳۲۰ × ۳۲۰ و ۱۰۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل، با رزولوشن اصلی خود ارسال خواهند شد.
  •  ممکن است نیاز به آپدیت اینستاگرام داشته باشید.
  •  نسخه دسکتاپ اینستاگرام تنها تا ۶۴۰ پیکسل تصاویر را نمایش می‌دهد.
  •  ممکن است دستگاه شما از تصاویر با کیفیت بالا پشتیبانی نکند.

نکته: اگر عکسی با کیفیت کم‌تر از ۳۲۹ پیکسل عرض را پست می‌کنید، اینستاگرام آن را به ۳۲۰ افزایش خواهد داد. البته بهتر است همیشه از چنین کاری صرف نظر کنید. اگر تصویری با وضوح بیش از ۱۰۸۰ را اشتراک گذاری کنید به اندازه ۱۰۸۰ کاهش پیدا خواهد کرد. اما همیشه به یاد داشته باشید کوچک‌ کردن تصیر نتیجه بهتری نسبت به بزرگ کردن تصویر خواهد داشت.

چگونه تصویر را به صورت افقی و یا عمودی پست کنیم؟

بعد از انتخاب یک عکس یا ویدیو از گالری گوشی یا تبلت خود، آن را به صورت پرتره یا افقی به جای مربع به اشتراک بگذارید:

  •  پایین سمت چپ تصویر گزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن عکس را به صورت عمودی و یا افقی در بیاورید.
  •  شما می‌توانید با لمس تصویر اندازه بهتری برای آن تنظیم کنید.
  •  برای اعمال افکت و یا فیلتر بر روی Next تپ کنید.

اگر می‌خواهید نسبت آن را تغییر دهید، قبل از این که Next را بزنید باید این کار را انجام دهید. شما می‌توانید مرحله برش را با ابزار تغییر اندازه انجام دهید. توجه داشته باشید که نوارهای سفیدی که در حاشیه تصویر می‌بینید بعد از پست عکس وجود نخواهند داشت. این نوارها فقط در قسمت ویرایش تصویر وجود دارند. در حقیقت پست شما برای پوشش تمام عرض حتی بزرگ‌تر هم خواهد بود.

  • نکته: شما باید برنامه Instagram 7.5 یا بالاتر را برای ارسال عکس‌های غیر مربع و همچنین دیدن آنها داشته باشید. نسخه‌های قدیمی‌تر برنامه تصویر شما را به مربع بر می‌گرداند.

بسیاری از مردم هنوز از ابعاد مربع استفاده می‌کنند و هنوز این اندازه قدرتمندترین قالب تصویرهای اینستاگرام است. استفاده از عکس‌های عمودی بازخورد بهتری برای استفاده در پینترست به شما می‌دهد. البته به نظر می‌رسد پینترست برای راحت‌تر ارسال شدن محتوای اینستاگرام بر روی پلتفرم خود اجازه ارسال عکس‌های کوتاه‌تر را هم می‌دهد.

استوری اینستاگرام چیست؟

فارغ از این که چه چیزی از تصویر، گرافیک و یا ویدیو روی استوری پست می‌کنید، تمام صفحه نمایش شما را در بر خواهد گرفت. ابعاد توصیه شده برای استوری ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل یا نسبت ۹:۱۶ می‌باشد. بنابراین اگر می‌خواهید تصویری گرافیکی ایجاد کنید اندازه ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل برای استوری کاملا ایده‌آل می‌باشد. در عین حال اگر تصویری دارید که می‌خواهید آن را به صورت استوری بارگذاری کنید، اینستاگرام تصویر شما را به صورت مستطیلی باریک در وسط قرار خواهد داد. اگر در این شرایط برخی از عناصر تصویر شما از حاشیه حذف شد نگران نشوید و خیلی راحت با برنامه‌های ویرایشگر تصویر بدون در نظر گرفتن تعداد پیکسل آن را به نسبت استاندارد ذخیره کنید و بعد روی استوری بارگذاری کنید.

اگر قصد دارید ویدیویی را در استوری پست کنید، لایو بسیار ساده‌تر خواهد بود. برای گرفتن لایو تنها کاری که باید بکنید این است که گوشی را عمودی نگه دارید و ویدیو را ضبط کنید. بعد از آن به راحتی می‌توانید ویدئو را روی استوری پست کنید.

  • نکته: توجه داشته باشید که ویدئوهای استوری محدود به ۱۵ ثانیه هستند. اما اکنون IGTV …

برای ویدیوهای اینستا تی وی یا IGTV  به چه چیزی نیاز است؟

ویدیو‌ها در این بخش باید بین ۱۵ ثانیه تا ۱۰ دقیقه باشند. البته حساب کاربری‌های تایید شده می‌توانند ویدیوهایی تا ۶۰ دقیقه را هم آپلود کنند که برای آن باید از سیستم استفاده کنند. همچنین فیلم‌ها باید در قالب فایل MP4 باشد.

  •  فیلم‌ها باید عمودی (نه افقی) با نسبت ابعاد ۹:۱۶ باشند.
  •  فیلم‌ها باید با حداقل فریم ۳۰FPS  (فریم در ثانیه) و حداقل رزولوشن ۷۲۰ پیکسل باشد.
  •  حداکثر اندازه فایل برای ویدیوهای تا ۱۰ دقیقه یا کمتر ۶۵۰ مگابایت در نظر گرفته شده است. اما این اندازه برای ویدئوهای طولانی‌تر تا ۶۰ دقیقه ۳٫۶ گیگابایت است.
  • آشنایی با برخی از ترفند‌های اینستاگرام که هر فرد باید بداند!-بخش اول

اندازه کاور اینستاتی‌وی

اندازه توصیه شده برای عکس‌های کاور اینستاتی‌وی ۴۲۰ در ۶۵۴ پیکسل (یا نسبت ۱: ۱٫۵۵) است. در حال حاضر شما نمی‌توانید عکس کاور خود را بعد از آپلود آن ویرایش کنید.

 

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *