همیشه بازی‌هایی با انیمیشن‌های واقع‌گرایانه یا عناوینی که میلیون‌ها دلار برایشان هزینه شده نبودند که به فروش زیاد در سطح جهانی دست پیدا کرده و موفقیت‌های چشم‌گیری را برای خود رقم ‌زده‌اند. گاهی عناوین مستقلی هم بودند که موفق ظاهر شده و بعضا دنیای بازی‌های کامپیوتری را تحت تاثیر قرار داده‌اند. امروز ما ۷ بازی برتر مستقل را به شما معرفی می‌کنیم که درآمد هنگفتی برای سازنده‌های خود پدید آورده‌اند.

۱- ماینکرفت

وقتی مایکروسافت تصمیم گرفت استودیوی Mojang را با مبلغ عجیب ۲٫۵ میلیارد دلار خریداری کند، حتما می‌دانست که ماینکرفت تا چه حد دنیای بازی‌های کامپیوتری را تحت تاثیر قرار داده. این بازی یک سندباکس بزرگ سه بعدی است که با گرافیک خاص و ساده‌اش به دست دو برنامه‌نویس نوشته شد و سپس Mojang با سرمایه گذاری بر روی آن و انتشارش بر روی تمامی پلت‌فرم‌ها از جمله گوشی‌های موبایل و کنسول‌های نسل جدید، به فروش ۵۴ میلیون نسخه‌ای از آن دست پیدا کرد. عنوانی که از کوچک و بزرگ می‌توانند به راحتی در آن بازی کرده و دنیای خود را در آن بسازند.

۲- Garrys Mod

مودهای زیادی همچون دوتا، کانتر استرایک و لیگ آو لجندز بوده‌اند که به صورت مود کار خود را آغاز کرده و سپس به عناوین بسیار مهمی بدل شده‌اند. Garrys Mod به وسیله موتور Valve ساخته شد و در واقع دنیای سندباکس بزرگی بود که در آن شما هیچ هدف و مقصودی برای بازی ندارید. بازی هیچ گاه برایتان به پایان نمی‌رسد و ساعت‌ها می‌توانید در محیطش به بازی مشغول شوید. این عنوان که از سال ۲۰۱۴ منتشر شده، تا به حال توانسته بیش از ۶ میلیون کپی فروش کند.

۳- Braid

Braid یکی از اولین بازی‌های مستقل مدرن بود توانست موفقیت‌های بزرگی کسب کند. این بازی نه تنها به واسطه مکانیک خاص گیم‌پلیش که دستکاری در زمان برای حل پازل‌ها بود، بلکه به خاطر شیوه‌ی متفاوت روایت داستانش هم بسیار مورد توجه قرار گرفت و در سه پلت‌فرم اکس باکس لایو، پلی استیشن ۳ و PC، فروش بسیار خوبی داشت و ثابت کرد بازی‌هایی که کمی متفاوت‌تر از عناوین بدنه‌ی صنعت بازی‌های کامپیوتر هستند هم می‌توانند به فروش بالا دست پیدا کنند.

۴- Terraria

این بازی نیز به دست تیمی دو نفره ساخته شده و همچون دیگر بازی‌های  خطی دو بعدی، در ابتدا خیلی چشم‌گیر نیست تا اینکه متوجه می‌شوید عمقی شگرف در زیر سطح گرافیک پیکسلی آن نهفته است. بازیکنان می‌توانند به هر جای دنیای بزرگ Terraria رفته و با آیتم‌های بی‌پایانی که می‌گیرند، هر چه می‌خواهند بسازند و البته با دشمنانی که تمامی ندارند مبارزه کنند. همین بزرگی و پیچیدگی بازی در این زمینه و باز گذاشتن دست بازیکنان باعث شده از سال ۲۰۱۱ تا به امروز، تیم سازنده به صورت مرتب به‌روزرسانی‌هایی برای بازی ارائه می‌کند که هر بار بازیکنان بیشتری به خود جذب می‌کند. این بازی در سال ۲۰۱۳ به اکس باکس لایو هم راه پیدا کرده و تا به امروز توانسته بیش از ۳ میلیون کپی فروش کند.

۵- Limbo

ساخت بازی خاص با گرافیک سیاه و سفیدی همچون لیمبو، به شجاعت بالایی احتیاج داشت. با این حال نسخه شسته رفته و بدون اشکالی که به روی اکس باکس لایو منتشر شده، پازل‌ها و گیم‌پلی جذابی که بازی داشت، قصه‌ای که روایت می‌کرد و همچنین اتمسفر خاصی که در آن جاری بود باعث شد طی دو هفته بیش از ۲۴۴ هزار کپی بفروشد و بسیاری از جوایز مختلف دنیای بازی‌سازی را از آن خود کند. با این حال این بازی وقتی برای پلی استیشن ۳ و PC منتشر شد، موفقیت‌های بسیار بیشتری نیز پیدا کرد و در نهایت به فروش بالای ۳ میلیون کپی رسید.

۶- Super Meat Boy

Super Meat Boy بازی عجیبی است که در آن مرگ‌های دلخراش کاملا اجتناب‌ناپذیر بوده و به دفعات در گیم‌پلی سخت این بازی، آن را تجربه خواهید کرد. کنترل کردن شخصیت‌های عجیب داستان به عکس‌العمل‌های میلی‌ثانیه‌ای نیاز دارد تا بتوانید مراحل بی‌رحم بازی را یک به یک طی کنید. این بازی توانست ثابت کند که یک بازی می‌تواند توامان هم اعتیاد آور باشد و هم کلافه‌ کننده و با فروش ۲ میلیون نسخه‌ای خود نیز، ثروتی هنگفت برای تیم دو نفره‌ی سازنده‌ی خود به همراه داشته باشد.

۷- World of Goo

دو کارمند سابق EA بازی خاصی ساختند که تنها در ماه اول توانست ۱۲۵ کپی بفروشد. پازل‌های این بازی خاص با موجودات عجیبی به نام گو ساخته می‌شود و تماما مبتنی بر فیزیک واقع‌گرایانه در دنیایی فانتزی است. همین ایده‌ی خلاقانه باعث شد تا دنیای گو تا این حد پر طرفدار باشد. این بازی ابتدا تنها برای سیستم عامل ویندوز و نیتندو وی عرضه شده بود، اما بعدها برای آیپد، آیفون، سیستم عامل اندروید و دیگر پلت‌فرم‌ها نیز عرضه شد تا به فروش میلیونی دست پیدا کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *