سری “جنگ ستارگان” مملو از درویدهای هوشمندی‌ست که همه‌ی ما دوست داریم یکی از آن‌ها را همراه داشته باشیم. از C-3PO گرفته با آن ترس و لحن حرف زدنش تا R2-D2 و BB8 دوست داشتنی. یا حتی جنگنده‌هایی که شاید هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگیرند.

متاسفانه در حال حاضر فاصله زیادی با وجود همچین درون‌های هوشمندی وجود دارد اما شرکت‌های مختلف نمونه‌هایی از آن‌ها را زده‌اند که برای سرگرمی فوق‌العاده‌اند و آن حس داشتن همچین دوستان آهنی را در دل فروکش می‌کنند. امروز قصد کردیم دو نمونه از درون‌های پرنده و سه نمونه از درون‌های زمینی که همین الان در بازار جهانی به فروش می‌رسند را به شما معرفی کنیم.

T-65 X-Wing Starfighter

T-65 X-Wing Starfighter

پرنده‌های جنگی نیروهای مقاومت اگر چه در این درون کوچک با موتور جت حرکت نمی‌کنند، اما با چهار پره قوی و شمایلی زیبا عملکردی بسیار عالی دارد. این کوادکوپتر ۱۷۹ دلاری تا ۵۶ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد و امکان مبارزه با دیگر دورن‌های این شرکت در آسمان را دارد. این مبارزات به کمک اپلیکیشن اندروید یا iOS انجام می‌شود و درگیری باعث خرابی درون‌ها نخواهد شد.

T-65 X-Wing Starfighter

اپلیکیشن موجود برای T-65 عالی و کاربردی‌ست و از همه نظر احساس بودن در نیروهای مقاومت را به شما القا می‌کند.

Tie Advanced X1

Tie Advanced X1

برای هر درونی که در بازار برای جناح مقاومت عرضه می‌شود، یک درون هم برای نیروهای امپراطوری به بازار می‌آید. این مدل از بسیاری جهات شبیه به T-65 X-Wing با این تفاوت که ظاهر آن مسلما شبیه به سفینه‌های امپراطوری شده و اپلیکیشن آن نیز با حال و هوای نیروهای جناح تاریکی طراحی شده است. در بقیه موارد فنی همه چیز کاملا با مدل قبلی یکی‌ست و در مبارزات هم می‌توان از هر دو مدل استفاده کرد.

Tie Advanced X1

BB-9E و BB-8

BB-8

اولین درویدی که از سری جنگ‌ستارگان عرضه شد و البته کارکرد خوبی هم داشت، BB-8 بود که شرکت Sphero آن را عرضه کرد و الان در بازار با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می‌رسد. عملکرد این دروید عالی‌ست و هم می‌توان آن را به کمک گوشی و اپلیکیشنش و دوربینی که در خود دارد هدایت کرد و هم اینکه گذاشت خود در خانه بگردد و با کمک نقشه برداری هولوگرامی‌اش، مسیر خود را پیدا کرده و خود را به خطر نندازد.

BB-9E

امکانات این دریود همدم بسیار زیاد است و از حوصله این مقاله خارج. BB-9E هم دقیقا همان عملکرد را دارد و تنها در جزییات طراحی و رنگ‌بندی با هم فرق دارند و البته اپلیکیشن آن‌ها از نظر ظاهر کاملا با هم متفاوت است. یکی با طراحی مخصوص نیروهای روشنایی و دیگری برای بخش تاریک نیرو.

R2-D2

R2-D2

جدیدترین محصول Sphero شاید محبوب‌ترین ربات تاریخ سینما باشد، R2-D2. البته همانطور که در مدل‌های پیشین هم این امر وجود داشت، این دروید هم مسلما در اندازه‌های اصلی‌اش نیست اما بسیار باهوش است و عملکرد آن شما را به شگفتی وا می‌دارد.

R2-D2

اپلیکیشن طراحی شده برای R2-D2 و هوش مصنوعی آن کمی از مدل‌های قبلی بهتر است و شما می‌توانید آن را از روی موبایل هدایت کنید، هدایت را به عهده خودش بگذارید یا اینکه مسیری را برای او مشخص کنید.

R2-D2

R2-D2 چابکی BB8 را ندارد اما تغییر حالت جالبی دارد که مثل فیلم گاهی از دو چرخ استفاده می‌کند و گاهی از سه چرخ. اگر بخواهید شما را دنبال می‌کند و دوربینی که رویش وجود دارد تحرکات موجود را به خوبی ثبت می‌کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *