در مقالات گذشته درباره اهمیت سرعت لود وبسایت‌های مختلف مواردی را خدمت شما کاربران محترم ارائه کردیم که با توجه به آنها می‌توان به اهمیت سرعت سایت پی برد. افزایش سرعت سایت با استفاده از موارد مختلفی امکان‌پذیر است.

یکی از راه‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در سرعت لود سایت بهینه‌سازی بخش‌های مختلف وردپرس می‌باشد. مهم‌ترین بخشی که در سرعت لود سایت شما تاثیرگذار است، پوسته وبسایت است که باید به بهینه‌سازی آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

در سرعت لود سایت علاوه بر بهینه‌‍سازی قالب، بهینه‌سازی اجزای دیگر سایت اهمیت زیادی دارند که باید به آنها نیز توجه کنید. در این مقاله قصد داریم افزونه‌ای را برای شما کاربران معرفی کنیم که توسط آن قادر به افزایش سرعت وردپرس با بهینه‌سازی سایت خود خواهید بود.

افزونه WP Optimize

افزونه WP Optimize یک افزونه حرفه‌ای برای وردپرس است که به شما کاربران در زمینه بهینه‌سازی و افزایش سرعت وردپرس یاری می‌رساند. این افزونه توانسته است از میان +۶۰۰,۰۰۰ امتیاز ۴/۹ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت کاربران است.

برخی از ویژگی‌های افزونه WP Optimize

  • قابلیت فعال و غیر فعال سازی بازتاب‌های ارسال شده در مطالب
  • قابلیت فعال و غیر فعال سازی در بخش نظرات مطالب
  • قابلیت حذف رونوشت قدیمی مطالب
  • قابلیت حذف نظرات اسپم ارسال شده در سایت
  • قابلیت حذف نظرات حذف شده از سایت
  • قابلیت حذف متا‌های افزونه aksimet
  • قابلیت حذف متاهای افزونه‌های مختلف
  • رابط کاربری ساده و آسان
  • کارایی گسترده و مناسب افزونه
  • قابلیت حذف تمامی بازتاپ‌ها و Pingbackها
  • قابلیت حذف مطالب پیش‌نویس و چرک‌نویس وردپرس
  • قابلیت حذف تنظیمات گذرا و ناپایدار بی‌استفاده از سایت
  • قابلیت حذف مطالب موجود در زباله‌دان وردپرس
  • حذف دیتای اضافه مربوط به افزونه‌های پاک شده
  • قابلیت یکپارچه‌سازی تنظیمات مختلف با حذف خودکار آنها
  • قابلیت نگه‌داری اطلاعات انتخاب‌شده و حذف سایر موارد
  • قابلیت حذف و افزودن لینک به نوارابزار ادمین
  • قابلیت زمان‌بندی برای حذف خودکار
  • قابلیت بهینه‌سازی دیتابیس با حذف جداول اضافی بدون نیاز به phpmyadmin
  • قابلیت نمایش فضای موجود، فضای اشغال شده و فضای آزاد شده
  • قابلیت غیرفعال‌سازی افزونه برای کاربران غیر ادمین
  • قابلیت ارسال هشدار و اعلان‌ها به ایمیل شما

نصب و راه‌اندازی افزونه WP Optimize

برای استفاده از این افزونه ابتدا اقدام به نصب و فعال‌سازی افزونه از طریق مخزن وردپرس و یا بخش افزودن افزونه موجود در پیشخوان وردپرس کنید. پس از نصب بخشی به نام WP-Optimize در بخش منوهای پیشخوان نمایان می‌شود که از طریق این بخش می‌توانید به تنظیمات افزونه دسترسی داشته باشید.

وضعیت

در این بخش برخی از فعالیت‌های افزونه را می‌توانید مشاهده کنید و متوجه فعال یا غیرفعال بودن بخش‌های مهم و کاربردی افزونه شوید.

بهینه‌سازی‌ها

این بخش برای بهینه‌سازی جداول دیتابیس مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توانید بخش‌های اضافی جدول‌های موجود در وردپرس را حذف کنید.

بهینه سازی جداول پایگاه داده: این گزینه مربوط به پاکسازی دیتابیس از جداول بی‌استفاده سایت می‌باشد.

پاک کردن همه پیش نویس های ذخیره شده: پیش‌نویس‌های وردپرس مطالبی هستند که در پیشخوان وردپرس موجود هستند ولی در سایت منتشر نشده‌اند. با استفاده از این گزینه می‌توانید تمامی پیش‌نویس‌های موجود در سایت وردپرسی خود را حذف کنید.

حذف اسپم و دیدگاه‌های زباله دان: اسپم‌ها دیدگاه‌هایی هستند که از طرف اسپمرها دریافت می‌کنید. با استفاده از این بخش می‌توانید تمامی پیام‌های موجود در بخش جفنگ (اسپم) و زباله‌دان دیدگاه‌ها را حذف کنید.

حذف دیدگاه تایید نشده: این بخش برای حذف نظرات تاییدنشده در وردپرس می‌باشند؛ تعداد بالای نظرات تایید نشده فضای زیادی را اشغال می‌کند.

حذف pingbacks: پینگ‌بک به لینک‌هایی گفته می‌شود که در پیشخوان وردپرس مشاهده می‌شود و شما را از کپی کردن مطالب سایت توسط کاربران دیگر آگاه می‌کند. با استفاده از این بخش می‌توانید پینگ‌بک‌های موجود در پیشخوان وردپرس خود را حذف کنید.

حذف trackbacks: ترک‌بک به مواردی در سایت گفته می‌شود که به‌ صورت نظر برای شما ارسال می‌شوند و در وردپرس به بازتاب مشهور هستند. با استفاده از این بخش می‌توانید بازتاپ‌های موجود در پیشخوان وردپرس خود را از دیتابیس حذف کنید.

پاکسازی داده‌های متای نوشته: در مطالب سایت شما گاهی داده‌هایی قرار می‌گیرند که پس از مدتی بدلایل مختلفی غیرفعال می‌شوند؛ به طور مثال در مطالب خود افزونه‌ای را استفاده می‌کنید که پس از مدتی آن را غیرفعال می‌کنید اما همچنان داده‌های مربوط به آن باقی می‌مانند. با استفاده از این گزینه می‌توانید چنین داد‌ه‌هایی را به صورت خودکار توسط افزونه تشخیص دهید و آن‌ها را حذب کنید.

پاکسازی داده‌های متای دیدگاه: با استفاده از این بخش می‌توانید داده‌های موجود در بخش دیدگا‌ه‌ها که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند را حذف کنید.

پاکسازی داده هایی که به هیچ جایی ارتباط داده نشده اند: در این بخش نیز می‌توانید داده‌هایی که در گذشته در سایت استفاده می‌شدند اما اکنون بدلیلی از آنها استفاده نمی‌کنید را حذف کنید؛ به طور مثال ممکن است افزونه‌ای را در سایت وردپرسی خود فعال کرده‌ باشید که اکنون غیرفعال کرده‌اید و یا تعویض قالب نیز ممکن است داده‌هایی را به جای گذارد که در این بخش می‌توانید جداول مربوط به آن در دیتابیس را حذف کنید.

اطلاعات جدول

این بخش مربوط به اطلاعات دیتابیس است که با استفاده از آن می‌توانید از داده‌های موجود در دیتابیس وردپرس اطلاع یابید.

تنظیمات عمومی: در این بخش می‌توانید تعیین کنید داده‌های موجود در دیتابیس شما تا چه دوره زمانی‌ای باقی بماند.

پاک کردن تنظیمات بطور خودکار: در این بخش می‌توانید زمان‌بندی خودکار برای حذف جداول اضافی دیتابیس خود را حذف کنید.

تنظیمات ورود به سیستم: این بخش مربوط به گزارش‌ فعالیت‌های صورت گرفته در افزونه است که می‌توانید با فعال‌سازی این بخش آنها را مشاهده کنید.

سرعت سایت با استفاده از پاک کردن داده‌های اضافی موجود در دیتابیس و محتوای سایت امکان پذیر است.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

10 Comments

    1. سلام. شما توسط این افزونه بخش‌های موردنیاز به صورت دستی حذف می‌کنید و با اینکار به بهینه‌سازی دیتابیس خود کمک می‌کنید. در پاک‌سازی باید دقت کنید که تنها موارد اضافه را پاک کنید. در هر حال پیشنهاد می‌کنم پیش از هر اقدامی از دیتابیس خود نسخه پشتیبان تهیه بفرمایید تا در صورت نیاز اقدام به بازگردانی آن نمایید.
      موفق باشید.

    1. سلام. شما توسط این افزونه بخش‌های موردنیاز به صورت دستی حذف می‌کنید و با اینکار به بهینه‌سازی دیتابیس خود کمک می‌کنید. در پاک‌سازی باید دقت کنید که تنها موارد اضافه را پاک کنید. در هر حال پیشنهاد می‌کنم پیش از هر اقدامی از دیتابیس خود نسخه پشتیبان تهیه بفرمایید تا در صورت نیاز اقدام به بازگردانی آن نمایید.
      موفق باشید.

  1. سلام
    توضیحات عالی بود
    فقط مطمئن هستید که با استفاده از این افزونه و این حجم از تغییرات و حذفیات، مشکلی برای سایت ایحجاد نمیشه؟ یکم استرس دارم استفاده کنم یا نه

  2. سلام
    توضیحات عالی بود
    فقط مطمئن هستید که با استفاده از این افزونه و این حجم از تغییرات و حذفیات، مشکلی برای سایت ایحجاد نمیشه؟ یکم استرس دارم استفاده کنم یا نه

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *