تاکنون شما متوجه شده‌اید که کاربران اینترنت از کلیدواژه‌های زیادی در جستجو برای محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کنند. تا امروز آموختیم که کلمات کلیدی طرح سئو را چگونه شناسایی کنیم و همچنین با مفهموم تراکم کلمه کلیدی واستانداردهای آن آشنا شدیم. اکنون می‌خواهیم در مورد اثربخشی بیشتر کلیدواژه‌های شما صحبت کنیم.

در این درس به بررسی ابزارهای تحقیقی که موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ ارائه می‌دهند می‌پردازیم. خواهیم دید که چگونه با استفاده از این ابزارها می‌توانید بازی حدس زدن برای انتخاب کلیدواژه را کنار زده و به تعداد بیشتری مشتری بالقوه کمک کنید تا شما را در فضای آنلاین بیابند.

اگر بخواهیم این مسئله را در عمل بررسی کنیم، فرض کنید که شما از قبل توانستید با ایجاد یک ساختار مناسب برای کمپین بازاریابی ارتباط خوبی به دست آوردید و یک کمپین بازاریابی موتور جستجو جهت تبلیغ کسب و کار عکاسی عروسی دارید و مشتریان به سراغ شما می‌آیند اما فرض کنید که می‌خواهید یک کمپین تبلیغ جدید برای پرتره حیوانات خانگی راه‌اندازی کنید.

ابزارهای تحقیق در مورد کلیدواژه‌ها

ابزاری مانند برنامه‌ریز کلیدواژه گوگل (Google Keyword Planner) یا ابزار تحقیق کلیدواژه بینگ (Bing Keyword Research Tool) و برخی دیگر از سرویس های جستجوی کلمات کلیدی که قبل‌تر در مورد آنها صحبت کردیم ، می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید کدام کلیدواژه‌ها بیشترین ارتباط و برای کمپین شما عملکرد بهتری دارند. برای مثال اگر تایپ کنید «پرتره حیوانات خانگی» این ابزار به شما سایر جستجوهای مرتبط را نیز نشان می‌دهد. حال بررسی کنیم که کدام یک از این کلیدواژه‌ها می‌توانند برای کمپین جدید شما متناسب باشند.

می‌توانیم ببینیم که مردم برای عباراتی مانند (تصویر سگ)، (حیوان هنرمند ) و (پرتره سگ) نیز جستجو می‌کنند. این نتایج همچنین مشخص می‌کنند که هر عبارت چه تعداد جستجو را به خود اختصاص داده است و همچنین اطلاعات مفید دیگری از قبیل قیمت پیشنهادی و سطح رقابت را نیز فراهم می‌کند.

با اطلاع از این موارد می‌توانید چندین «گروه» ایجاد کنید که نام آنها گروه‌های تبلیغ هست. یک گروه برای عبارات مرتبط با پرتره حیوانات خانگی، گروه دیگر برای (تصویر سگ)، گروه دیگر برای (پرتره سگ). با قرار دادن این عبارات در گروه‌های تبلیغاتی می‌توانید متن تبلیغی مرتبط برای هر گروه از کلید‌واژه‌ها بنویسید.

چگونه مانع از تبلیغ برای جستجوهای غیرمرتبط شویم؟

با این کار کلیدواژه‌های مرتبط تحت پوشش قرار می‌گیرند اما کلیدواژه‌هایی که خیلی مرتبط نیستند چطور؟ برای مثال می‌توانیم ببینیم که افراد زیادی همچنین در مورد (پرتره سگ با مداد) جستجو می‌کنند که نشان می‌دهد این افراد به دنبال موارد دیگری هستند. همچنین افراد زیادی هستند که برای پرتره حیوانات خانگی با آب رنگ و یا پرتره اسب نیز جستجو می‌کنند که هیچ کدام از آنها در قلمرو محصولات شما نیست.

در شرایطی از این دست شما باید از «کلیدواژه های منفی» استفاده کنید تا از نمایش تبلیغ‌تان در مواقعی که افرادی جستجویی دارند که مرتبط با کسب و کار شما نیست جلوگیری شود. برای مثال (-مداد)، (-مداد شمعی) و (-اسب). این کلیدواژگان منفی مانع نمایش تبلیغ شما در هر جستجویی که یکی از اینها یا همه این موارد قید شده باشد می‌شود. این کار مفید است چرا که عدم نمایش تبلیغ در جستجوهای غیرمرتبط در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد کرد و باعث خواهد شد تا مشتریان‌ ایده‌آل، تبلیغات اینترنتی شما را ببینید.

جمع‌بندی

ابزارهای تحقیق در مورد کلیدواژه می‌توانند به شما کمک کنند تا کلیدواژه‌هایی که مشتریان را جذب می‌کنند پیدا کنید. همچنین این ابزارها کمک می‌کنند تا کلیدواژه‌هایی که باید از آنها اجتناب کنید را نیز کشف کنید. بهتر است که به صورت منظم به سراغ این ابزارها بیایید. رفتار جستجوی مردم معمولا در طول زمان تغییر می‌کند و اگر کمپین شما برای مدت زیادی بدون تغییر باقی بماند ممکن است عملکرد آن دچار افول شود.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *