الگوریتم‌های سئو مهم‌ترین معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌های مختلف در نتایج جستجو است و اگر بخواهید به نتایج خوبی دست پیدا‌ کنید، در مرحله اول باید سئو داخلی سایت خود را انجام دهید! پس از سئوی داخلی که شامل تنظیم تگ‌های سایت، بهینه‌سازی قالب و کدنویسی، افزایش سرعت بارگذاری سایت و… می‌شود، الگوریتم‌های گوگل نقش مهمی دارند که برخی از آنها سئوی خارجی و برخی دیگر محتوای سایت شما را شامل می‌شوند. یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌هایی که گوگل به آن اهمیت زیادی می‌دهد و دلیل آن نیز مفید بودن محتوای سایت‌ها برای کاربران است، الگوریتم مرغ مگس‌خوار است که در رتبه‌بندی سایت‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد. ارائه این الگوریتم از سئو متخصصان گوگل به چند سال قبل یعنی سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد که دلیل آن را سوءاستفاده بسیاری از وبمستران برای افزایش رتبه خود در موتورهای جستجو بود! در ادامه به بررسی کامل الگوریتم مرغ مگس‌خوار خواهیم پرداخت تا بتوانید با آشنایی کامل با آن، سایت خود را به صدر نتایج جستجو گوگل منتقل کنید.

تاریخچه و دلیل انتخاب نام مرغ مگس‌خوار

مرغ‌ مگس‌خوار نام یک پرنده زیبا و باهوش در میان پرندگان و کوچک‌ترین پرنده جهان است. حدود ۲/۴ از بدن این پرنده را مغز آن تشکیل می‌دهد و هوش بسیار سرشاری دارد. شنوایی این پرنده بسیار بهتر از انسان است و فاصله‌های بسیار دور را بهتر از انسان می‌بیند.این پرنده حس بویایی نداشته و از خوردن شهد گل‌ها تغذیه می‌کند. قلب این پرنده ۱۲۶۰بار در دقیقه می‌زند و ۵/۲ از وزن بدن آن را تشکیل می‌دهد. این پرنده به دلیل داشتن پاهای ضعیف خود، ترجیح می‌دهد بیشتر پرواز کند و عمری در حدود ۵ سال دارد.

جالب است بدانید این پرنده بال‌های خود را حدود ۷۰بار در ثانیه برهم می‌زد و در هنگام شیرجه زدن در آن، این تعداد به بیش از ۲۰۰بار خواهد رسید. تا این بخش خواستیم از هوش این پرنده سخن بگوییم تا اهمیت انتخاب نام مرغ ‌مگس‌خوار بر روی الگوریتم گوگل کاملا مشخص شود! الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل نیز بسیار باهوش و حرفه‌ای عمل می‌کند و سایت‌های باکیفیت را در صدر نتایج گوگل نمایش می‌دهد.

سرعت و دقت بسیار بالای الگوریتم مرغ‌ مگس‌خوار

یکی از دلایل بسیار مهم انتخاب این نام بر روی یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل، سرعت و دقت بالای آن است که این الگوریتم گوگل نیز از همین ویژگی‌ برخوردار است! جالب است بدانید این الگوریتم مترادف و هم‌معنی‌های کلمات مورد استفاده در محتوای سایت را کاملا می‌شناسد و سایت‌هایی که با رعایت آن توانسته باشند محتوای باکیفیت تولید کنند، در صدر نتایج گوگل قرار می‌دهد! از طرف دیگر سایت‌هایی که با درج غیرمنطقی کلمات کلیدی در محتوای خود نتوانسته باشند محتوای باکیفیت تولید کنند، جریمه می‌کند و جبران جریمه آن بسیار مشکل خواهد بود؛ جریمه گوگل به معنای انتقال نتیجه سایت از صفحه اول به صفحات بیستم به بعد است که عملا مانند حذف سایت از نتایج گوگل است.

مهم‌ترین هدف گوگل نمایش محتوای باکیفیت به کاربرانی که کلمات کلیدی مربوط به آن محتوا را جستجو می‌کنند، است؛ اما گوگل از طرفی تمایل داشت تا وبمستران ترغیب به تولید محتوای باکیفیت شده و دنیای وب سرشار از محتوای عالی و مناسب در زمینه‌های مختلف شود! با این‌کار وبمستران نیز به دنبال تولید محتوا باکیفیت خواهند بود و کاربران هر سایتی می‌توانند به راحتی از محتوای تولیدشده استفاده کنند.

البته تا اینجای کار تنها به بحث محتوا پرداختیم اما مرغ‌ مگس‌خوار گوگل چیزهای دیگری را نیز برای شما در نظر گرفته است! قطعا تاکنون اتفاق افتاده است که نام یک شخص، فیلم یا کتاب معروفی را جستجو کرده باشید و در بالا یا سمت راست نتایج برای شما اطلاعات مختصری از آن نمایش داده شود! این محتوای خلاصه نیز به لطف الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل است.

یکی از قابلیت‌های جالبی که این الگوریتم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، قابلیت دست‌یابی راحت به مکان‌های موردنیاز شما است! به طور مثال فرض کنید در یک شهر مسافر هستید و می‌خواهید در آن شهر در یک هتل استقرار پیدا کنید؛ در اینصورت یکی از راه‌های پیدا کردن هتل‌ها با ویژگی‌های دلخواه خود استفاده از اطلاعات موجود در اینترنت است که با کمی جستجو به راحتی می‌توانید به آن دست پیدا کنید!

به طور مثال می‌خواهید در شهری مانند اصفهان برای چند روز استقرار پیدا کنید؛ کافی است در جستجوگر گوگل به دنبال کلمه‌ی “هتل‌های اصفهان” باشید و در این بخش سایت‌هایی هستند که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

علاوه بر این سایت‌ها در صفحه نتایج جستجوی گوگل نیز اطلاعاتی از هتل‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرند که این اطلاعات شامل نام هتل، آدرس، شماره تماس و… است. در واقع این اطلاعات نمایش داده‌شده به لطف همان الگوریتم مرغ‌مگس‌خوار است و به راحتی می‌توانید متوجه اهمیت این الگوریتم و مفید بودن آن برای کاربران شوید. در مقاله بعد به بررسی نحوه عملکرد این الگوریتم خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *