اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئوی سایت را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.

سئو و شبکه‌های اجتماعی؛ دو مکمل جدایی‌ناپذیر!

اگر بخواهیم از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و سئو در کنار هم استفاده کنیم، بهترین تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو را تجربه خواهیم کرد. شبکه‌های اجتماعی سیگنال‌های مثبتی برای موتورهای جستجو به شمار می‌آیند و هنگام استفاده از این شبکه‌های اجتماعی، نه تنها بازدید سایت را به صورت مستقیم و از طریق محتوای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی افزایش می‌دهیم، بلکه باعث افزایش ترافیک ورودی گوگل و سایر موتورهای جستجو هم می‌شود. البته موتورهای جستجو هم می‌توانند به رشد و افزایش دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی شما هم کمک کنند! جذب بیشتر بازدیدکننده واقعی سایت و افزایش تعداد صفحات بازدید شده می‌تواند روش مناسبی برای کسب رتبه بهتر در سایت الکسا و افزایش فروش باشد. در صورتیکه سایت شما براساس اصول طراحی و بازاریابی آماده شده باشد درصد مشخصی از بازدیدکنندگان سایت باید به مشتری تبدیل شوند. همچنین تا جاییکه به سئو و بهینه سازی سایت مربوط میشود قراردادن لینک مستقیم به صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد امکان به اشتراک گذاری مطالب میتواند نقش مهمی بر اعتبار سایت و بهبود رتبه شما در نتایج گوگل داشته باشد. قرار دادن دکمه های اتصال به شبکه های اجتماعی در سایت علاوه بر افزایش بازدیدکننده سایت می‌تواند موجب ارتباط متقابل و دوطرفه با مشتریان باشد.

شما میتوانید به راحتی از نظرات مشتریان خود بهره گرفته و با خواسته‌های آنها آشنا شوید. ولی در عمل هدف ما از قراردادن هریک از این دکمه ها چیست، در کجای سایت باید قرار گیرند و چه انتظاری از هریک خواهیم داشت؟ هریک از این شبکه های اجتماعی می‌توانند به تنهایی بر سئو سایت و موفقیت شما تاثیرگذار باشند ولی استفاده از همه آنها در کنار هم نتیجه معکوسی بهمراه خواهند داشت. قرار دادن چندیدن دکمه به شبکه های اجتماعی در هر صفحه موجب میشود که کاربران بر روی هیچ کدام از آنها کلیک نکنند و ارزش و اعتبار کمی برایشان قائل شوند. به همین دلیل اگر قصد دارید از شبکه‌های اجتماعی برای سئو سایت خود بهره بگیرید تنها یک یا دو گزینه را با توجه به محتوای سایت و مشتریان خود انتخاب کنید.

موتورهای جستجو یک منبع بسیار عالی برای جذب مشتریان است! از طرفی شبکه‌های اجتماعی هم به آرامی در حال توسعه و تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین ابزارهای بازاریابی هستند. شاید فکر کنید که سئو و شبکه‌های اجتماعی در مقابل هم هستند! اما باید بگوییم که شبکه‌های اجتماعی و سئو به یک‌دیگر کمک می‌کنند تا بهترین استراتژی را برای رشد کسب‌وکارتان داشته باشید! در واقع نباید از تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو غافل بود و باید هر دوی آن‌ها را به خوبی پیش ببرید. بیشتر از ۶۰ درصد فعالیت های امروزی مانند ارتباط با یکدیگر، خواندن روزنامه، پیگیری کردن صفحات فروشگاه ها و غیره از طریق شبکه های اجتماعی انجام می شود. از این رو شبکه های اجتماعی اگر به درستی انتخاب و در آن ها فعالیت شود، بهترین بستر برای تبلیغات و برندسازی خواهد بود. جالب است بدانید که خیلی از افراد فقط با استفاده از خود شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام فروش خود را انجام می دهند.  بیشترین دغدغه صاحبان برندها این است که بتوانند در هر لحظه ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنند. چه راهی بهتر از شبکه های اجتماعی که افراد هر لحظه در آن ها آنلاین هستند. شما می توانید با ایجاد یک گروه در شبکه های اجتماعی به خصوص ارتباطی مانند تلگرام و اینستاگرام که درصد حضور بیشتر کاربران را به خود اختصاص داده است، با کاربران و مشتریان خود در ارتباط باشید. شما به راحتی می توانید آخرین محصولات و خبرهای برند خود را از طریق همین شبکه ها اطلاع رسانی کنید. فقط کافی است که به هر مشتری جدید خود در خصوص اکانت شبکه ها اطلاع رسانی کنید.  هر کسی که وارد شبکه های اجتماعی شما می شود، به نوعی به مطالب و محصولات شما علاقه مند بوده است و این کار را برای شما از لحاظ تولید محتوا، نوع پست گذاری، تبلیغات و غیره راحت تر خواهد کرد. شما با تحلیلی که از قبل در خصوص کسب و کار خود انجام داده اید، با مشخصات کاربران و ویژگی‌های آن ها آشنایی کامل دارید و به راحتی می توانید یک استراتژی تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی خود به منظور افزایش نرخ فروش و درگیر شدن تبلیغات با پست و مطالب خود تنظیم کنید.  با توجه به افزایش اهمیت شبکه های اجتماعی در برندسازی و سئو سایت، بیشتر شرکت ها یک تیم و اتاق مجزا برای فعالیت ایجاد کردند تا حدی که در بعضی از شرکت ها، چنین تیمی سرآمد بقیه شده است و بیشتر متخصصان زیر نظر این تیم و اتاق فعالیت می کنند. این باعث تمرکز تیم شما برای دستیابی به یک هدف مشترک می شود و که بازدهی فعالیت و تبلیغات را افزایش می دهد.

همانطور که گفتیم، افرادی وارد شبکه های اجتماعی شما می شوند که به محتوا و محصولاتتان علاقه مند هستند. شما با دریافت مشخصات دقیق از کاربران مانند ایمیل، علایق، تحصیلات و غیره، پیام های شخصی به آن ها را ارسال کنید. زمانی که کاربران در شبکه های اجتماعی پیام های شخصی شده را از برند مورد علاقه خود دریافت می کنند، بیشتر از دیگر موقع ها ترغیب به بررسی برند و خرید از آن ها می شوند.  بیشتر مشتریان دنبال راه راحت تری برای ارتباط مستقیم با فروشگاه ها هستند. هیچ راهی بهتر از شبکه های اجتماعی برای ارتباط مستقیم با برندها وجود ندارد. مشتریان شما می توانند با ارسال پیام خصوصی و ارسال کامنت زیر پست های شما به راحتی با فروشگاه تان ارتباط برقرار کنند. مهم ترین نکته ای که شما به عنوان مالک فروشگاه یا مسئول شبکه های اجتماعی باید رعایت کنید، پاسخگویی سریع و کامل به کامنت و پیام های مشتریان است. در مقاله بعدی به بررسی این بحث می‌پردازیم!

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *