حالا که برنامه‌ی شبکه‌های اجتماعی خود را چیده و اجرایی کرده‌اید، احتمالاً به این فکر می‌کنید که آیا کار دیگری هست که بتوان روی این پلتفرم‌ها انجام داد؟ پاسخ این سوال معمولاً مثبت است. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی فرصت‌های غیر رایگان تبلیغاتی در اختیار کاربران حرفه‌ای و کسب‌و‌کار‌ها قرار می‌دهند که می‌تواند دسترسی شما به مخاطبان بسیار خاصی را فراهم کند و به شما اجازه دهد پیام خود را به آنها برسانید.

اجازه دهید موضوع را باز کنیم. برای این کار از همان مثال فروشگاه لباس‌های کلاسیک استفاده می‌کنیم. ممکن است حین کار متوجه شوید بهترین مشتریان شما متعلق به قشر خاصی هستند؛ مثلاً خانم‌های بین ۲۰ تا ۳۵ سال. با این حساب خیلی عالی می‌شد اگر می‌توانستید تبلیغات خود را روی کسانی متمرکز کنید که در این تعریف می‌گنجند و احتمال مشتری شدنشان بالاست.

امکان هدفگیری دقیق گروه‌های مختلف با ویژگی‌های خاص

بهتر است بدانید که شبکه‌های اجتماعی به شما اجازه‌ی این کار و خیلی کار‌های دیگر را می‌دهند. علت این امر آن است که شبکه‌های اجتماعی معمولاً اطلاعات زیادی در مورد کاربران خود دارند. برای مثال فیسبوک یا گوگل پلاس را در نظر بگیرید. آیا اطلاعات سن و جنسیت خود را روی صفحات شخصی‌تان در این شبکه‌های اجتماعی (یا هر شبکه‌ی دیگر) وارد نکرده‌اید؟

بسیاری از افراد این کار را می‌کنند و به همین دلیل است که شبکه‌های اجتماعی قادرند امکان دسترسی به گروه‌های مختلف مخاطبان با ویژگی‌های خاص را برای کسب‌و‌کار‌ها فراهم کنند.

اگر تا اینجا نظرتان جلب شده، بد نیست بدانید موضوع از این نیز جالب‌تر خواهد شد. همه‌ی بانوان رده‌ی سنی ۲۰ تا ۳۵ سال به لباس‌های کلاسیک علاقه ندارند. بنابراین اگر بتوانیم هزینه‌ی تبلیغات برای گروهی که می‌دانیم به این نوع لباس علاقه ندارند را از کل این هزینه کسر کنیم، به نفع‌مان خواهد بود.

خوشبختانه شبکه‌های اجتماعی قادرند به شما کمک کنند مخاطب خود را به شکلی هدفمند محدود‌تر کنید. برای مثال، شما می‌توانید بانوان بازه‌ی سنی ۲۰ تا ۳۵ سالی که به کار‌های طراح مد خاصی علاقه دارند یا در مورد مد به‌خصوصی پست منتشر کرده‌اند را به عنوان هدف انتخاب کنید. با این کار می‌توانید تبلیغات خود را فقط روی کسانی متمرکز کنید که به احتمال زیاد به فروشگاه شما علاقه نشان خواهند داد.

حتی می‌توان از این نیز فرا‌تر رفت. مثل دیگر کانال‌های تبلیغات اینترنتی ، شما می‌توانید تبلیغات خود را به محدوده‌ی جغرافیایی خاصی محدود کنید. یعنی می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی آنلاین برای نشان دادن تبلیغ خود به بانوان ۲۰ تا ۳۵ سالی استفاده کنید که در محدوده‌ی ۴۰ کیلومتری فروشگاه شما قرار دارند و به طراح مد به‌خصوصی که شما نیز محصولاتش را دارید، علاقه دارند. این برای هر کسب‌و‌کاری جذاب است.

تبلیغات کاملاً هدفمند برای مخاطبانی کاملاً دستچین‌شده

شبکه‌های اجتماعی برای ارائه‌ی تبلیغات یا محتوای هدفمند به مخاطبان کاملاً دستچین‌شده، ابزار‌های فوق‌العاده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهند و این راه فوق‌العاده‌ای است برای آنکه از سرمایه‌گذاری عاقلانه‌ی بودجه‌ی تبلیغاتی خود اطمینان حاصل کنید.

حال اجازه دهید به این موضوع بپردازیم که هزینه کردن برای رساندن پیام یک کسب‌و‌کار به گروه خاصی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، چگونه می‌تواند مکمل دیگر اقدامات شما روی این شبکه‌ها باشد.

در شبکه‌های اجتماعی شتاب بگیرید

تقویت حضور یک کسب‌و‌کار روی شبکه‌های اجتماعی معمولاً فرایندی تدریجی است. یعنی با گذر زمان، شما محتوای جذاب و منحصر به فرد پست می‌کنید و از آن طرف، بیشتر و بیشتر دیده می‌شوید. اما اگر بخواهید به این فرایند شتاب بیشتری بدهید چه؟ این نیز یک دلیل موجه دیگر برای استفاده از تبلیغات غیر رایگان روی شبکه‌های اجتماعی است.

فرض کنیم پیج توییتری با چند صد نفر «دنبال‌کننده» دارید. اگر می‌خواستید مخاطبان پرتعداد‌تری داشته باشید چه؟ کسانی که لزوماً هنوز شما را دنبال نمی‌کنند. برای این منظور می‌توانید از «توییت تبلیغاتی» (Promoted Tweet) استفاده کنید. با استفاده از این امکان می‌توانید –به سرعت- فروشگاه خود را در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهید.

برای مثال، توییت تبلیغاتی شما می‌تواند به کسانی نشان داده شود که پیش از این در مورد مد و فشن کلاسیک توییت کرده‌اند؛ یا کسانی که یک طراح سرشناس مد را دنبال می‌کنند. به این ترتیب به‌طور بالقوه می‌توانید نسبت به ۲۰۰ دنبال‌کننده‌ای که دارید، تعداد به مراتب بیشتری کاربر را مخاطب قرار دهید و در نتیجه امید داشته باشید تعداد مخاطبانتان با شتاب بسیار بیشتری رشد کند.

جمع‌بندی

این هم از تبلیغات روی شبکه‌های اجتماعی. با این کار می‌توانید تبلیغات خود را به شکل خارق‌العاده‌ای هدفمند اجرا کنید. از این گذشته، در صورتی که به هزینه کردن به این شیوه تمایل داشته باشید، می‌توانید به سرعت در معرض دید افراد بیشتر و بیشتری قرار بگیرید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *