اگر از کاربران بخش وبلاگ پرشین‌تولز هستید و مقالات ما را دنبال می‌کنید، حتماً بخش قبلی مقاله شخصی‌سازی محتوا و اهمیت آن در کسب‌وکار را خوانده‌اید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید به رشد کسب‌وکار و افزایش مشتریان خود کمک کنید.

راه‌کارهایی برای شخصی‌سازی محتوا در کسب‌وکارهای B2C

هر چیزی که در کسب‌وکار اهمیت دارد، راه‌حلی هم دارد. از آن‌جایی که شخصی‌سازی محتوا در کسب‌وکارهای آنلاین اهمیت زیادی دارد، در این بخش می‌خواهیم راه‌کارهای آن را هم به شما ارائه کنیم.

تولید محتوای فعال برای استقبال مشتریان

همان‌طور که در گزارش بالا گفتیم، ۷۴ درصد کاربران از دریافت محتوای شخصی‌سازی نشده که هیچ ارتباطی با علایق آن‌ها ندارد را دوست ندارند! بنابراین توجه به علایق و سلیقه مشتریان یکی از راه‌های شخصی‌سازی محتوا و تولید محتوا فعال است. اما چگونه می‌توانیم بفهمیم که مشتریان و کاربران سایت ما به چه چیزهایی علاقه دارند؟ مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ چالش ها و نقاط ضعف آنها چیست؟ چه موقع، کجا، چرا و چگونه آنها به دنبال راه حل و دسترسی به محتوا هستند؟  انجام تحقیقات خارجی و تجزیه و تحلیل رقابتی به شما در کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان بالقوه تان کمک خواهد کرد، اما شما همچنین می توانید از داده های مشتریان فعلی و بینش های آنها استفاده کنید تا بتوانید استراتژی شخصی سازی محتوا را غنی بسازید.  حتی با افرادی که در شرکت های مورد هدف شما کار می کنند، صحبت کنید. سعی کنید بفهمید به چه چیزی بیشتر توجه دارند و چه چیزی واقعا مربوط به آنها است. نوع زبان مورد استفاده آنها را یاد بگیرید در اینصورت هنگامی که محتوای خود را ایجاد می کنید، می توانید از زبان مورد استفاده آنها استفاده کنید.  در نهایت باید درک عمیقی از کسی که با نام تجاری شما ارتباط دارد، و اینکه چه نوع موضوعات و محتوایی را مخاطبان مورد نظر شما می خواهند و به آن نیاز دارند، به دست آورید، و هنگامی که این دیدگاه ها را دارید، می توانید شخصی سازی را از طریق موضوعات و فرمت ها، کانال ها و پلتفرم های مختلف بر اساس ترجیحات آنها، پیاده سازی کنید.

در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای شناسایی علایق کاربران وجود دارد! به عنوان مثال ابزارهایی وجود دارند که بازدید کاربران از محصولات مختلف را بررسی می‌کنند و سپس محصولات همان دسته‌بندی را به کاربران نمایش می‌دهد. اگر می‌خواهید با کاربران دیگر که هنوز وارد سایت نشده‌اند هم چنین کاری انجام دهید، می‌توانید کمی خلاقانه عمل کنید.

شخصی سازی محتوا به خصوص با فناوری های مناسب کار می کند. و شما نباید عنصر شخصی سازی را از دست داده و به رویکرد بازاریابی سنتی بازگردید.  همانند بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری (ABM) ، اساسا به تعدادی از حساب های با ارزش بالا که می خواهید هدف قرار دهید و می توانید مدیریت کنید، محدود شده و تلاش های بازاریابی خود را در ایجاد و پیاده سازی محتوای شخصی سازی شده و ارتباطاتی که بسیار ویژه و مربوط به چشم انداز و نیازهای آنها است، متمرکز کنید.  برای رشد و مقیاس بندی کارهای خود، به بازاریابان توصیه می شود ۱ الی ۳ محتوای قالب بندی شده را که ستون فقرات را فراهم می کند توسعه دهند، سپس آنها می توانند براساس بینش هایی که از یک مشتری خاص جمع آوری کرده اند، محتوا را سفارشی سازی کنند. این کار به سرعت بخشیدن به پروسه ایجاد محتوا بدون نیاز به شروع از ابتدا برای هر حساب و به خطر انداختن کیفیت محتوای شما، کمک می کند.

مثلاً اگر در سایتی بنر تبلیغاتی قرار داده‌اید، می‌توانید برای کاربرانی که از آن سایت وارد سایت شما می‌شوند یک کد تخفیف یا پیشنهاد ویژه ارائه کنید. کافی است آن‌ها را وارد صفحه فرود خود کنید و از آن‌ها بخواهید برای دریافت کد تخفیف (به بهانه تشکر بابت ورود آن‌ها از همان سایتی که در آن تبلیغ کرده‌اید!) ایمیل خود را وارد کنند. با این کار به راحتی علاوه بر این که حس مثبتی در آن‌ها نسبت به کسب‌وکار خود ایجاد می‌کنید، ایمیل آن‌ها را هم دریافت می‌کنید تا پیشنهادات بعدی خود را از طریق ایمیل برایشان ارسال کنید. همین کار را می‌توانید برای ایمیل مارکتینگ هم انجام دهید؛ مثلاً می‌توانید لیست محصولاتی که کاربران خاصی به آن علاقه دارند را تنها برای همان کاربران ارسال کنید! جالب است بدانید این کار به افزایش نرخ تبدیل هم کمک زیادی می‌کند و می‌تواند فروش کسب‌وکارتان را چندبرابر کند.

داده ها را نمی توان از یک استراتژی شخصی سازی محتوا تفکیک کرد. نه تنها داده ها برای درک بهتر نیازها و منافع مخاطب مورد نظر استفاده می شوند، بلکه می توان از آنها برای پیش بینی روند و الگوهای رفتاری آینده استفاده کرد، بنابراین می توانید محتوای شخصی سازی شده ای را ایجاد کنید که نه تنها روابط موجود شما را ایجاد و گسترش دهد، بلکه تعامل با مشتریان بالقوه و فعلی شما را در هر نقطه از تعامل به طور موثری عمیق می سازد.  شخصی سازی محتوا به شما این امکان را می دهد تا مشتریان بالقوه را با استفاده از توجه و مشارکت آنها، در سرتاسر فرآیند بسیار سریع تر تحریک کنید، به جای اینکه یک یا دو هفته پس از ارسال محتوای معمولی انتظار بکشید تا آنها تصمیم بگیرند.  شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام تکنیک های بازاریابی شما، از جمله ابزار تجزیه و تحلیل وب شما، سیستم مدیریت محتوا و سایر منابع داده، می توانند با هم ارتباط برقرار کنند تا بینش های عمیق تری از مشتریان بالقوه و فعلی تان به دست آورید، بنابراین می توانید مطالب و ارتباطات بیشتری را بر اساس این بینش شخصی سازی کنید.  داده ها و تکنولوژی با همکاری با یکدیگر می توانند در ارائه یک تجربه ی کاملا یکپارچه و شخصی سازی شده برای مشتریان فعلی و بالقوه تان در هر نقطه از تعامل با محتوای شما، بر اساس نیازها، منافع و ترجیحات شان، به شما کمک کنند و موجب می شوند نام تجاری شما از رقبای تان پیشی گرفته و مخاطبان هدف شما را به صورت عمیق تر درگیر کرده و در نهایت آنها را تبدیل به مشتری می کنند. در مقاله بعد به بررسی ادامه این موضوع می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *