هر چه شما بر روی بررسی سئو سایت خود بیشتر زمان گذاشته باشید و محتوا و اطلاعاتی که در وب سایت خود منتشر کرده اید جذاب و مخاطب پسندتر باشد بدون شک به افزایش ترافیک وب سایت خود کمک کرده اید و رتبه و جایگاه بهتری را در نتایج جستجو گوگل بدست خواهید آورد. البته مسئله سئو به همین سادگی نیست و در برخی سایت‌ها با توجه به کلمات کلیدی رقابتی نیازمند زمان و هزینه زیادی است.

برخی دلایل مهم برای داشتن سایت که شما را قانع می‌کند!

برای راه‌اندازی یک سایت برای کسب‌وکار خود احتمالاً باید دلیل قانع‌کننده‌ای داشته باشید! در این بخش برخی از دلایل برای داشتن سایت را به شما می‌گوییم؛ حتی اگر یک دلیل هم توانست شما را قانع کند حتماً سایت خود را خیلی زود راه‌اندازی کنید:

گسترش کاربران اینترنت: مهم‌ترین دلیلی که به داشتن وب سایت ضرورت می‌بخشد، فراگیر بودن اینترنت است. امروزه بیشتر افراد ترجیح میدهند بجای تحمل ترافیک و اتلاف کردن زمان، در منزل راحت بنشینند و به خرید بپردازند. مردم اولین جایی که به دنبال خدمات شما می‌گردند، در اینترنت است. اگر آنها شما را در آنجا پیدا نکنند، قطعا رقبای شما را خواهند یافت.

فروشگاهی ۲۴ ساعته: با داشتن وب سایت در ۲۴ ساعت شبانه‌روز، ۷روز هفته در کنار مشتری هستید. در واقع وب سایت شما نماینده‌ی شماست حتی در ساعت‌هایی که شما در حال استراحت هستید وب سایت شما در حال معرفی خدمات و محصولات شما به مشتری است. شاید بارها این جمله را شنیده باشید که “چطور می شود وقتی شب در خواب هستم، فروش داشته باشم؟” بله؛ این امر امکان پذیر است. فروش اینترنتی یکی از بزرگترین تغییرات دنیای کسب و کار امروزی نسبت به گذشته است. اینجاست که داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار اهمیت خود را نشان می دهد. اگر محصول و خدماتی دارید که قابلیت فروش در فضای اینترنت را دارد، تعلل نکنید؛ هر چه زودتر از این اهرم فوق العاده برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده کنید. منظور از اهرم این است که شما در قبال یک بار هزینه، توان فروش به بی نهایت مشتری بالقوه را برای محصولات و خدمات خود ایجاد کرده اید.

کسب‌وکار بین‌المللی: مگر در شهر شما چند نفر هستند که با کسب و کار شما آشنایی دارند؟ در ایران و جهان چطور؟ میلیاردها انسان در سراسر جهان بخشی از زمان خود را در اینترنت میگذرانند. تصور کنید شما کسب و کارتان را برای این جامعه آماری راه اندازی کرده اید بنابراین مشتریانی از سراسر ایران یا حتی فراتر از مرزها خواهید داشت. باید توجه داشت که امروزه یکی از ملزومات فعالیت بدون مرز، ایجاد یک وب‌سایت است. به کمک وب‌سایت می‌توان با افرادی خارج از مرزهای کشور به سهولت در ارتباط برقرار نمود و به معرفی خدمات و محصولات خود پرداخت. میزان سودآوری و درآمدزایی سایت‌ها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد البته میزان فعالیت صاحبان سایت‌ها و بروزرسانی و رسیدگی به آن‌ها نیز اما امروزه شرکت‌ها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق سایت فعالیت می‌کنند و عمده درآمد آن‌ها از طریق سایت و مشتریان آنلاین است.

خدمات پشتیبانی و پس از فروش: امروزه اکثر کارشناسان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که دوره فروش محوری به اتمام رسیده و دوره مشتری محوری و تجربه گرایی آغاز شده است که این موضوع می تواند منجر به افزایش سهم بازار کسب و کار شما شود. به یاد داشته باشید که هزینه جذب مشتری جدید تا ۷ برابر بیشتر از نگهداری مشتری فعلی شماست. لذا داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار از این جهت نیز اهمیت دارد که داشتن رسانه ای که بصورت ۲۴ ساعته به سوالات مشتریان پاسخگو باشد (نمایش اطلاعات تماس، پشتیبانی از طریق تیکت، نمایش دستورالعمل های استفاده از محصول، روش های نگهداری از محصول، روش های تعمیرات و . . . ) زیربنای مشتری محوری و تجربه گرایی به حساب می آید.

صرفه جویی در هزینه‌های راه اندازی: همیشه برای راه‌اندازی یک فروشگاه هزینه‌های بسیار زیادی از جمله هزینه‌ی اجاره یا خرید مکان فروشگاه، هزینه‌ی تجهیزات، حقوق کارکنان و… گریبان‌گیر افراد است. در تجارت الکترونیک شما فقط به یک طراحی سایت ارزان و حرفه ای نیاز دارید تا دیگر متحمل هیچ‌ کدام از هزینه‌های ذکر شده نشوید.

ارائه نمونه کار: در سایت خود تمام محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و بدون هیچ هزینه و محدودیتی آنها را به‌ روز رسانی کنید. مشتریان هربار برای دیدن هر محصول نیاز به مراجعه حضوری ندارند و میتوانند بصورت آنلاین عکس و ویدیو محصول را ببینند.

بازاریابی اینترنتی: به جای صرف کردن هزینه‌های بالا برای تبلیغات و بازاریابی کافیست وب سایت خود را بهبود ببخشید تا گوگل شبانه‌روز برای شما مشتری بیاورد! با انجام برخی فعالیت‌ها در زمینه‌ی خدمات سئو سایت با کمترین هزینه در بستر وب برای خود بازاریابی اینترنتی نمایید. امروزه موتورهای جستجو بدون صرف هیچ هزینه ای می توانند کار بازاریابی را برای کسب و کار شما دهند؛ اگر یک وب سایت خوب داشته باشید و روی چند کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارتان محتوا تولید کرده باشید، زمانی که فردی به دنبال اطلاعاتی در مورد خدمات و یا محصولات سایت شما باشد، این موتورها فرد را به سمت وب سایت شما هدایت می‌کنند. میزان بازدیدکننده سایت شما به عوامل زیادی وابسته است اما در بدترین حالت چیزی در حدود ۵۰ نفر در روز توسط موتورهای جستجو به یک سایت هدایت می‌شوند. هر وب‌سایت همواره با متقاضیان اطلاعات و محصولات فقط یک کلیک فاصله دارد و در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل نیز فعال است.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *