فروش گوشی‌های هوشمند آیفون ۸ و ۸ پلاس از امروز آغاز شده و وب سایت DxOMark بررسی کاملی از دوربین هر دو موبایل منتشر کرده است. این دو گوشی با کنار زدن اچ تی سی U11 و گوشی پیکسل از گوگل در صدر رتبه‌بندی DxOMark قرار گرفته‌اند.

به گزارش TechCrunch در گذشته پیکسل در صدر این رتبه‌بندی قرار داشت تا وقتی که U11 با کسب امتیاز ۹۰ این جایگاه را از آن ربود. اما حالا دوربین آیفون ۸ پلاس با کسب امتیاز ۹۴، عنوان بهترین دوربین موبایلی که تاکنون توسط این سایت بررسی شده را بدست آورده است. همچنین آیفون ۸ نیز با دریافت امتیاز ۹۲ جایگاه دوم را از آن خود کرده.

 

 

آیفون ۸ پلاس در بخش عکاسی با امتیاز ۹۶ می‌درخشد در حالی که در بخش ویدئو امتیاز ۸۹ را بدست آورده که هم‌امتیاز گوشی U11 و کمی پایین‌تر از امتیاز ۹۱ پیکسل از گوگل است. بنا به گزارش DxOMark کیفیت عکس این گوشی عالی بوده و حالت پرتره آن در بین گوشی‌ها پیشتاز است. همچنین ثبت تصاویر HDR آن به لطف نرم‌افزار پیشرفته، بسیار خوب بوده و بهترین زوم و افکت بوکه را ارائه می‌دهد. از طرف دیگر در شرایط با نور کم دوربین این گوشی در زمینه فوکوس خودکار کمی مشکل داشته و رنگ‌های ناخواسته نیز در تصویر مشاهده می‌شوند.

 

 

در مورد آیفون ۸ باید گفت که امتیاز آن بالاترین امتیاز ثبت شده توسط DxOMark برای گوشی با یک لنز دوربین است. البته این مسئله با توجه به این که دوربین آن مشابه لنز اصلی دوربین برادر بزرگ‌تر خود است دور از انتظار نیست. علت برتری آیفون ۸ پلاس همان لنز دوم آن است که عملکرد بهتری در زمینه زوم و افکت بوکه ارائه می‌دهد. ناگفته نماند که عمده نقاط قوت و ضعفی که برای دوربین آیفون ۸ پلاس ذکر شد، برای تک دوربین آیفون ۸ نیز صدق می‌کنند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *