شما به صورت کلی می‌توانید از چت‌های خود بر روی موبایل یک نسخه پشتیبان بگیرید، اما باید بدانید که برای دسترسی به این اطلاعات، تنها می‌توانید از طریق اکانت اصلی خود اقدام کرده و اگر به هر دلیلی این اکانت را حذف کنید، تمام گفتگوهای مهمی که ذخیره کرده‌اید نیز از دست می‌رود.

به جای این کار، شما می‌توانید یک خروجی به صورت فایل نوشته از آن‌ها بگیرید تا هم نگهداری‌شان ساده‌تر شود، هم بتوانید آن را برای دیگران ارسال کنید و هم این که یک جای خوبی رو کامپیوتر خود ذخیره نمایید تا شاید روزی به کارتان بیاید.

برای شروع واتساپ را اجرا کنید و روی سه نقطه‌ی بالای صفحه سمت راست لمس کنید  و سپس روی More و بعد Export chat لمس نمایید. در نظر داشته باشید که این کار را باید در صفحه‌ی چتی که می‌خواهید از آن نسخه‌ی پشتیبان بگیرید انجام دهید.

حالا باید انتخاب کنید که آیا تصاویر و فیلم‌های هم جزو اطلاعات پشتیبان‌گیری باشد یا نه. با توجه به تجربه‌ای که ما از این کار دارید، بسته به تعداد عکس‌هایی که در این چت دارید، اگر همراه فایل‌های صوتی تصویری بک‌آپ بگیرید، احتمالا حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار کاراکتر ذخیره خواهند شد. پس اگر تمام گفتگو را نیاز دارید و تصاویر و دیگر فایل‌ها برایتان اهمیتی ندارد، بدون این گزینه فایل را ذخیره نمایید.

حالا محل ذخیره سازی فایل خود را آدرس دهی کنید. برای این که بتوانید فایل مورد نظر را روی کامپیوتر ذخیره کنید (فارغ از این که دستگاه شما ویندوز، مک یا حتی لینوکس باشد)، باید آن را روی یکی از سرویس‌های ابری ذخیره نمایید. سرویس‌هایی همچون گوگل درایو، دراپ‌باکس و … . بعد از این که روند ذخیره و آپلود تمام شد، شما یک فایل TXT خواهید داشت که در فضای ابری ذخیره شده است.

حالا به سراغ کامپیوتر خود بروید و مرورگر را باز کرده وارد اکانت فضای ذخیره سازی ابری که دارید، شوید. مثلا اگر از گوگل درایو استفاده می‌کنید، با همان اکانت اندروید خود وارد حسابتان شوید. می‌بینید که فایل جدید در این جا به نمایش در آمده و آن را دانلود کنید. این فایل‌ها در ویندوز با Notepad، در مک به وسیله‌ی TextEdit و در دیگر سیستم عامل‌ها با برنامه‌های مختلف قابل نمایش هستند.

اگر می‌خواهید از چند صفحه‌ی چت نسخه‌ی پشتیبان بگیرید، حتما اسامی فایل‌ها را به درستی اسم‌گذاری کنید تا در هنگام دانلود روی کامپیوتر و نگهداری آن‌ها، به مشکل نخورید.

Join the Conversation

2 Comments

    1. سلام
      اگر هم باشه بهتره از نسخه ی رسمی استفاده کنید چون برنامه های متفرقه عموما امنیت کافی ندارن

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *