به لطف دیسکورد، حالا گفتگو با هم‌تیمی‌هایمان وقتی در حال انجام یک بازی آنلاین هستیم، خیلی ساده‌تر شده است. در واقع وقتی بازی‌هایی همچون  CS:GO یا  LoL را انجام می‌دهید، نیاز دارید که ارتباط خود با هم تیمی‌های خود را حفظ کنید و هیچ راهی بهتر از استفاده از دیسکورد نیست.

البته دیسکورد مدت‌هاست که ارائه شده و خیلی از کاربران جهان از آن استفاده می‌کنند، اما هنوز آنقدر که باید و شاید در میان گیمرهای ایرانی جا نیفتاده است. این برنامه رایگان بوده و امکانات خیلی بیشتری از تنها چت با هم تیمی‌ها در اختیارتان می‌گذارد و حالا حتی دیگر تنها برای بازی‌های کامپیوتری هم نیست و خیلی‌ها برای کارهای دیگر نیز به سراغ دیسکورد رفته‌اند.

در پست امروز ما یک راهنمای کلی برای این ابزار قدرتمند و عالی در نظر گرفته‌ایم تا آن‌ها که با این نرم‌افزار آشنایی ندارند نیز بتوانند از این پس، از طریق دیسکورد با افراد مختلف، در ارتباط باشند.

دیسکورد چیست؟

در ساده‌ترین شکلی که بتوان دیسکورد را توضیح داد، باید بگوییم این برنامه چیزی شبیه به تیم اسپیک، اسکایپ یا اسلک است. نرم‌افزاری برای ارتباط صوتی از طریق اینترنت که به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده و شما از هر جای دنیا می‌توانید به صورت گروهی یا مستقیم، با افراد مختلف به تماس صوتی یا گفتگوی متنی بپردازید.

دیسکورد در سال 2015 ارائه شد و حالا بیش از 250 میلیون کاربر دارد.

با این که در نگاهی کلی دیسکورد می‌تواند برای تمامی کاربران مفید باشد، اما بخش زیادی از استفاده کنندگان از این ابزار، گیمرهایی هستند که می‌خواهند خارج از ابزارهای ضعیف ارتباطی درون بازی، هنگام انجام عناوین رقابتی با هم در ارتباط باشند.

البته خود دیسکورد نیز جامعه هدف خود را گیمر‌ها در نظر گرفته و برای بازی‌های مختلف،لابی‌های متفاوتی را ایجاد کرده است. اما این روزها کم‌کم استریمرها، یوتیوبرها و حتی بعضی کسب و کارها نیز بوردهای مختلف در دیسکورد راه اندازه و با مخاطبین خود در ارتباط هستند.

ساخت سرور اختصاصی در دیسکورد

برای ورود به دیسکورد شما یک ایمیل وارد می‌کنید و آن را تایید می‌کنید و تمام! هیچ اطلاعات اضافی از شما خواسته نخواهد شد و همانجا می‌توانید دوستان خود را اضافه کنید و بوردهای مختلف را دنبال کنید و … . اما اگر گیمر هستید، احتمالا می‌خواهید یک سرور بسازید، دوستان خود را اد کنید و برای انجام یک بازی به گفتگوی گروهی بپردازید.  اگر می‌پرسید سرور در دیسکورد چیست؟ در واقع سرور چت رومی است که شما با اسم مشخصی می‌سازید و دیگران را دعوت به عضویت در آن می‌کنید.

خوشبختانه برای انجام این کار در دیسکورد، به هیچ دانش فنی احتیاج نخواهید داشت. برای این کار کافی است روی + کنار برنامه یا حتی نسخه وب کلیک کنید.

روی Create a Server بزنید.

اسم و اطلاعات و اگر عکسی مد نظر دارید را وارد نمایید.

و در نهایت روی Create کلیک کنید.

بعد از این شما می‌توانید با اشتراک گذاری لینک خود، دیگران را به سرور خود اضافه کرده و به گفتگو بپردازید. در واقع یکی از چیزهای مهم در مورد دیسکورد، سادگی استفاده از آن است که باعث شده تا گیمرها در هر سنی و با هر دانش فنی از کامپیوتر، جذب آن شوند.

اضافه کردن افراد مختلف در دیسکورد

مثل هر چت روم دیگری، دیسکورد نیز این اجازه را به شما می‌دهد تا افراد مختلف را به لیست دوستان خود اضافه کنید. برای این کار اگر به آیدی کسی را داشتید می‌توانیددر بخش جستجو بزنید و اگر در بورد خاصی هستید، می‌توانید با زدن روی Add Friend آن‌ها را دعوت به دوستی کنید و اگر آن‌ها تایید کردند، به دوستان شما اضافه خواهند شد.

آیا در دیسکورد تماس تصویری نیز می‌توانید انجام دهید

بله. در نسخه‌های جدید این امکان نیز به وجود آمده تا بتوانید تماس تصویری گروهی برقرار کنید، پخش زنده داشته باشید و هر کاری را که در برنامه‌هایی همچون اسکایپ به آن دسترسی دارید را اینجا هم انجام دهید.

برای این کار کافی است با زدن روی آیکون بلندگو، آن را روی ویدیو گذاشته و به آن دسترسی دوربین بدهید.

پخش زنده در دیسکورد

یکی از بخش‌های جذاب درباره دیسکورد پخش زنده است که این امکان را می‌دهد تا بتوانید گیم‌پلی یا هر چیزی که می‌خواهید استریم کنید را برای مخاطبین خود پخش نمایید. برای این کار هچون عکس زیر می‌توانید ویدیو، صفحه دستگاه یا بازی در حال انجام خود را با یک کلیک استریم کنید.

حتی کیفیت فایل ارسالی را نیز با جزییات می‌توانید مشخص نمایید.

دیسکورد نیترو

همانطور که گفتیم دیسکورد کاملا رایگان است و شما از تمامی ابزارهای آن می‌توانید مجانی استفاده کنید. اما چند گزینه‌ برای تجربه بهتر وجود دارد که هزینه‌ی 100 دلاری در سال برای آن باید پرداخت کنید.

این ابزارها شامل استریم 4K، ایموت‌های انیمیشنی اختصاصی، آپلود فایل‌های بزرگ‌تر و … خواهد بود. اما بدون پرداخت پول نیز دیسکورد یک برنامه کامل است.

پلتفرم‌های مختلف

آخرین نکته این که دیسکورد بر روی تمامی پلت‌فرم های دسکتاپ و اندروید و iOS ارائه شده و روی هر دستگاهی می‌توانید از آن استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *