استیم بدون شک مهم‌ترین منبع بازی‌های کامپیوتری بر روی PC است و برای این که بتوانید خیلی از عناوین مهم دنیای جذاب این بازی‌ها را تجربه کنید، باید آن‌ها را از روی استیم خرید و دانلود کنید. به همین دلیل است که دانلود نشدن بازی از روی استیم، مشکل بزرگی محسوب می‌شود.

به طور کلی دو مشکل در این زمینه وجود دارد، یکی این که کلا استیم هیچ عنوان جدیدی را نمی‌تواند دانلود کند یا این که تنها به روز‌رسانی‌های بازی برایتان قابل دانلود نیست. در هر حال راهکارهایی وجود دارند که می‌توانید به وسیله‌ی آن‌ها، این مشکل را حل کنید.

  1. آفلاین شوید

ابتدا چک کنید که تنظیمات اشتباه، استیم را در حالت آفلاین قرار نداده باشید. همانطور که در عکس زیر می‌بینید، این گزینه در منوی Steam واقع شده است. اگر آفلاین نبودید، یک بار آن را انتخاب کنید و استیم را به حالت آفلاین ببرید. بعد از انتخاب این گزینه باید استیم را بسته و دوباره باز کنید و بعد از این که دوباره باز کردید، آن را به حالت آنلاین در بیاورید.

  1. کش دانلود را خالی کنید

در این جا ما درباره کش ویندوز صحبت نمی‌کنیم، بلکه باید کش خود کلاینت استیم را خالی کنید. برای این کار ابتدا استیم را باز کنید و از منو Steam روی گزینه‌ی Settings  کلیک کنید.

حالا به برگه Downloads رفته و همانطور که در عکس زیر می‌بینید، بر روی دکمه Clear Download Cache کلیک کنید. در ادامه یک پنجره برای تایید برایتان به نمایش در می‌آید که باید آن را تایید کنید تا کش کلاینت استیم خالی شود.

با این کار نه نیازی به ری‌استارت کامپیوتر است و نه نیاز دارید که برنامه را ببندید و دوباره باز کنید.

  1. تغییر ریجن دانلود

استیم سرورهای زیادی در سراسر دنیا دارد که بر اساس IP شما، موقع دانلود بازی به یکی از این سرورها متصل می‌شوید تا بتوانید با بهترین سرعت به دریافت عنوان مورد نظر خود بپردازید. حالا ممکن است مشکل شما با سروری باشد که برای دانلود به آن متصل می‌شوید. پس برای تغییر شرایط، باید ریجن دستگاه شما تغییر کند تا به سرور دیگری وصل شوید.

برای انجام این کار دوباره استیم را باز کنید، به منوی Steam رفته و Settings را انتخاب کنید. بار دیگر باید به برگه Downloads بروید، اما این بار به همان شکلی که در عکس زیر می‌بینید، باید Download Region را تغییر دهید.

بهتر است سروری که نزدیک به شماست را انتخاب کنید، اما در نهایت به خاطر محدودیت‌هایی که در ایران وجود دارد، تفاوت زیادی در سروری که انتخاب می‌کنید وجود ندارد. تغییر سرور همیشه راه حل درستی برای مشکل دانلود از استیم است که حتما باید آن را بعد از کارهای ابتدایی، امتحان کنید.

  1. Compatibility

Compatibility یا سازگاری، یکی از چیزهایی است که عموما برای بازی‌های قدیمی‌تر مشکل ساز می‌شود و استیم از دانلود آن‌ها جلوگیری می‌کند. برای حل این مشکل یک راه حل وجود دارد. برای این کار باید به Library بروید و روی بازی که برایتان مشکل ساز شده کلیک راست کنید و به Properties بروید. (اگر بازی را در Library ندارید این راه حل را بیخیال شوید)

در این جا روی برگه‌ی Local Files کلیک کرده و سپس Browse را انتخاب نمایید.

شما باید فایل exe بازی خود را پیدا کنید، کلیک راست کرده و دوباره روی Properties بزنید.

حالا به برگه Compatibility رفته و گزینه‌ی Run this program in compatibility mode for را روشن کنید و سیستم عامل خود را تغییر دهید و روی مثلا ویندوز 8 یا 7 بگذارید ببینید که مشکلتان حل می‌شود یا نه.

فراموش نکنید که OK بزنید و از پنجره بیرون بیایید تا تنظیمات جدید ذخیره شود.

  1. حل مشکل پوشه‌ی Library

این راه تکمیل کننده مرحله‌ی پیش است و اگر مشکل شما به آن شکل حل نشد، بد نیست که این مسیر را نیز امتحان کنید. برای انجام این کار به سراغ منو Steam رفته و به Settings بروید.

در برگه Downloads به سراغ Steam Library Folders بروید.

در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود روی پوشه‌ی استیم که در عکس زیر مشخص شده کلیک راست کنید و Repair Library Folder را بزنید.

  1. پاک کردن پوشه پکیج‌ها

شما در پوشه‌ی اصلی Steam یک پوشه پیدا می‌کنید با عنوان Package که پیشنهاد می‌کنیم آن را دیلیت کنید تا شاید مشکل دانلود نصفه کاره یا چیزی شبیه به این حل شود. در نظر داشته باشید که اگر چیزی در حال دانلود داشته باشید، با پاک کردن این پوشه، آن دانلود شما از دست می‌رود.

Join the Conversation

16 Comments

  1. دست شما درد نکنه دیگه میگید کیلیر کش کنید باید بگید که مثلا یکی 70 گیگ یک بازی رو دان کرده باشه کلا میپره . نظر شما چیه؟ :/

    1. من جی تی ای اورجینال دانلود کردم یک دور ۱۰۸ گیگ بعد رسید به وریفایینگش بعد آخراش ارور داد زدمش دوباره اورد از ۱۰۰ گیگ رسید به ۱۰۱ گیگ ارور خرابی دیسک داد و دیگه دانلود نکرد مشکلش چیه؟

    1. باید از نو یوزر پس بدید که برای این کار باید از برنامه های تغییر آی پی استفاده کنید

  2. خیلی دوستون دارم من رو از یه مشکل نجات دادید خیلی ممنون از نویسنده و سایت خوبتون خیلی ممنون

  3. درود بازی رو میخوام دانلود کنم روی گزینه play game میزنم یه کادر به نام faliure باز میشخ که زیرش نوشته no licenses

    1. بچه هایی که csgo اگه روی ۹۹ درصد گیر میکنه ریجین دانلودشون رو عوض کنن بزنن روسیه مسکو حل میرشه درست شد ایدی بدید بتل بزنیم

  4. سلام خسته نباشین من بازی بتمن آرخام سیتی رو از یه سایتی دانلود کردم ن از استیم وارد هم شدم ولی وقتی مینویسه searching for downloadable content میپره بیرون و program problem میارع چکارش کنم؟

  5. سلام
    من فایل کرک pes 2021 رو از یه سایت دان کردم و نصب شد
    حالا میرم بازی رو ران کنم ، ارور میده no license و میپره تو استیم
    بعدش این pes هم انگار دیگه تو استیم نیس
    چکارش کنم؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *