ابزارهای اینترنتی به شما کمک زیادی می‌کنند تا بتوانید کسب‌وکار آنلاین خود را راه‌اندازی کنید و با استفاده از آن کسب‌وکار خود را رونق ببخشید. اینستاگرام یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی در دسترس کاربران است که کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است! این شبکه‌ اجتماعی به منظور اشتراک‌گذاری تصاویر توسط کاربران در سراسر دنیا عرضه شده است و میلیون‌ها کاربر در آن فعالیت می‌کنند. این شبکه‌ اجتماعی برای افراد زیادی یک فرصت عالی ایجاد کرده است تا بتوانند درآمد مناسبی را از طریق کسب‌وکار آنلاین خود داشته باشند.یکی از مشکلاتی که امروز در کشور ما به چشم می‌خورد، محدودیت‌هایی است که برای شبکه‌های اجتماعی مختلف به چشم می‌خورد! سوال اصلی کاربران این است که راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین در بستر اینستاگرام به تنهایی درست است یا باید آن را در سایت نیز توسعه بخشید؟

استفاده از اینستاگرام راحت است و نیازی به آموزش‌های خاص ندارید!

بسیاری از سیستم‌هاو ابزارهای موجود در دسترس کاربران نیازمند آموزش هستند تا بتوانید بیشترین بازدهی و استفاده را از آن ابزار داشته باشید! اینستاگرام یک اپلیکیشن بسیار آسان و کارآمد است که به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. سادگی استفاده از ابزارهای در دسترس یکی از مهم‌ترین مسائل است،اگر کار کردن با سیستمی کمی سخت باشد، درصد کاربرانی که ابزارهای دیگر را جایگزین می‌کنند افزایش پیدا می‌کند! استفاده از اینستاگرام آنقدر راحت است که تمامی مخاطبان (از کودکان تا سالمندان) به راحتی می‌توانند از آن استفاده و کسب‌وکار آنلاین خود را راه‌اندازی کنند.

با استفاده از اینستاگرام می‌توانید مطالبی را در اختیار دنبال‌کنندگان خود قرار دهید، افراد جدیدی را دنبال کنید، در زیر پست‌های کاربران کامنت درج کنید، تعداد کاربران صفحه خود را در حساب تجاری تحلیل کنید و کارهای دیگری را که تنها لازمه آن کار با گوشی‌ هوشمند است را به سادگی انجام دهید. اگر نحوه تجاری کردن صفحه خود را نمی‌دانید، کافی است وارد صفحه تنظیمات شوید و بر روی Switch to business account کلیک کنید و پس از اتصال صفحه فیسبوک خود یک موضوع برای آن انتخاب کنید! تبریک می‌گوییم؛ از این پس به راحتی می‌توانید از قابلیت‌های صفحه تجاری اینستاگرام خود استفاده کنید.

اینستاگرام، یک ابزار بازاریابی حرفه‌ای که در اختیار کاربران است!

اینستاگرام در ابتدا تنها یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری تصاویر توسط کاربران در سراسر جهان بود اما پس از گذشت چندین سال، فعالان حوزه بازاریابی اینترنتی به این نتیجه رسیدند که این ابزار پتانسیل تبدیل شدن به یک ابزار بازاریابی حرفه‌ای را دارد! بنابراین تیم توسعه‌دهنده اینستاگرام به این نتیجه رسیدن که برای کمک به فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی و بازاریابان حوزه دیجیتال باید ابزارهایی را به آن اضافه کند. از مهم‌ترین این ابزارها، ابزار تحلیل صفحه اینستاگرام (insight)، استوری و قابلیت درج لینک در آن، قابلیت ایجاد دکمه تماس در صفحات تجاری و… است. با استفاده از اینستاگرام به راحتی می‌توانید به جامعه بسیار گسترده مخاطبان در موقعیت‌های جغرافیایی و دسته‌بندی موضوعی کمک کنید. بنابراین اینستاگرام یک ابزار بازاریابی هدفمند است که به شما در بازاریابی دقیق و کم‌هزینه کمک زیادی می‌کند و به راحتی می‌توانید دنبال‌کنندگان زیادی را به دنبال‌کردن صفحه اینستاگران خود جذب کنید.

زمان زیاد استفاده روزانه کاربران از شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام

کاربران در طول روز مدت زمان زیادی را از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند که بیشتر این زمان در فضای آنلاین سپری می‌شود! فضای آنلاین به معنی وب‌گردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. این موضوع به این معنی است که اینستاگرام توسط تعداد زیادی از کاربران استفاده می‌شود و افراد زمان زیادی را در آن فعالیت می‌کنند.

بیایید کمی به آمار و ارقام حاصل از تحقیقات نگاهی بیندازیم تا شاید بتوانیم دقیق‌تر به اهمیت استفاده از اینستاگرام پی ببریم:

  • در اینستاگرام ۲۴ میلیون کاربر فعال ایرانی و ۱ میلیارد کاربر فعال در سراسر دنیا دارد!
  • هر کاربر به طور میانگین حداقل ۴۵ دقیقه از زمان خود را در اینستاگرام سپری می‌کند!
  • بیش از ۶۰ درصد کاربران روزانه به اینستاگرام سر می‌زنند و آن را چک می‌کنند.
  • حدود ۹۰ درصد از کاربران فعال اینستاگرام را افراد زیر ۳۵ سال تشکیل می‌دهند.

با دیدن این آمار قطعا به اهمیت این شبکه اجتماعی پی می‌برید و استفاده از آن را در راس فعالیت‌های خود قرار می‌دهید! اما با این حال راه‌اندازی کسب‌وکار بر پایه اینستاگرام به تنهایی درست است؟ در مقالات بعدی به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی کمک زیادی به کاربران و فعالان حوزه تجارت آنلاین می‌کند تا بتوانند کسب‌وکار خود را در زمانی کم به درصد رشد و فروش بالایی برسانند.اینستاگرام به عنوان شبکه‌ اجتماعی تصاویر به یکی از ابزارهای مهم برای فعالان حوزه بازاریابی آنلاین تبدیل شده است که با استفاده از آن می‌توانند محصولات خود را به سایت کاربران معرفی کنند. در این مقاله به بررسی راه‌اندازی کسب‌وکار در بستر اینترنت و اینستاگرام پرداختیم و با استفاده از آن می‌توانید تصمیم بهتری برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود بگیرید. در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع می‌پردازیم و نکات دیگری را در این زمینه در اختیار شما کاربران محترم قرار خواهیم داد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *