سرویس‌های Push notification یا سرویس ارسال اعلان به کاربران به یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های وب تبدیل شده است که همواره سایت‌های زیادی اقدام به استفاده از آن کرده‌اند. سرویس ارسال نوتیفیکیشن به کاربران کمک می‌کند تا در زمانی معین از آخرین بروزرسانی‌های وب‌سایت موردنظرشان اطلاع یابند و از مطالب در سریع‌ترین زمان ممکن آگاهی پیدا کنند.

در وردپرس چگونه برای کاربران push notification ارسال کنیم؟

این سرویس به صورت پنجره پاپ‌آپ در مرورگر افراد نمایش داده می‌شود و همچنین در صورت استفاده از دستگاه‌های هوشمند نظیر موبایل و تبلت به صورت نوار نوتیفیکشن نمایش داده خواهد شد.

در این مقاله قصد داریم تعدادی از سرویس‌دهنده‌های آنلاین مربوط به ارسال اعلان در سایت را خدمت شما کاربران و وبمستران معرفی کنیم که علاوه بر وردپرس بتوانید این سرویس را در سایر سیستم‌های مدیریت محتوا نیز پیاده‌سازی کنید.

وب‌سایت pushcrew.com و سرویس‌دهنده اعلان آن

یکی از سایت‌هایی که به شما امکان ارسال اعلان به کاربران سایت خود را می‌دهد، وب‌سایت pushcrew.com است که خدماتی در این زمینه به شما کاربران ارائه می‌کند. با استفاده از این وب‌سایت می‌توانید با توجه به تنظیمات صورت گرفته برای کاربران در بازه‌های زمانی مختلف اعلان مربوط به مطالب جدید سایت را ارسال کنید.

اگر از کاربران وردپرسی هستید که نیاز به نمایش سرویس اعلان در سایت خود دارید، این وب‌سایت و تیم توسعه‌دهنده آن افزونه‌ وردپرس را برای آسان‌تر کردن استفاده در اختیار کاربران قرار داده‌اند که کافی است با نصب این افزونه، چنین قابلیتی را بر روی سایت وردپرسی خود فعال کنید.

از این سرویس حرفه‌ای علاوه بر سایت خود می‌توانید بر روی اپلیکیشن‌های هوشمند خود نیز استفاده کنید و به کاربران به صورت کاملا حرفه‌ای و جذاب اعلانی را جهت اطلاع از آخرین اخبار برنامه طراحی شده خود ارسال کنید.

افزونه PushCrew

افزونه PushCrew محصولی از تیم سایت Pushcrew است که در مخزن وردپرس برای ایجاد سیستم ارسال نوتیفیکشن به کاربران وردپرسی قرار گرفته است. این افزونه توانسته است از میان +۶,۰۰۰ نصب خود امتیاز کامل ۵ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از کارایی کامل و مفید افزونه است.

برای استفاده از این افزونه ابتدا باید در سایت مربوط به آن عضو شوید و یکی از پنل‌های رایگان یا تجاری آن را انتخاب کنید. پس از انتخاب آن کافی است اطلاعات مربوط به عضویت در سایت را در بخش مربوط به تنظیمات افزونه وارد کنید. با وارد کردن این اطلاعات، افزونه به صورت خودکار بر روی سایت شما فعال می‌شود و می‌توانید اقدام به ارسال اعلان به کاربران سایت وردپرسی خود نمایید.

 

وب‌سایت pusyfiy.com و سرویس‌دهنده اعلان آن

یکی دیگر از سرویس‌دهنده‌های حرفه‌ای مربوط به این سرویس وب‌سایت pusyfiy که امکانات بسیاری زیادی را در اختیار شما کاربران وردپرسی قرار می‌دهد. این وب‌سایت توانسته است در میان کاربران و وبمستران محبوبیت زیادی را به خود اختصاص دهد و دلیل آن وجود تنظیمات و اماکانات زیادی برای استفاده از سرویس Push Notification است.

روند کاربر سرویس‌دهنده‌های Push Notification

اگر می‌خواهید با نحوه کار و فرآیند این‌ سرویس‌دهنده‌ها آشنا شوید، در این بخش نیز با ما همراه باشید. در صورت فعال‌ بودن افزونه یا این سرویس‌دهنده بر روی سایت شما، با ورود کاربران به سایت شما پنجره‌ای به صورت پاپ‌آپ در بالای مرورگر به کاربران نمایش داده می‌شود و از آن‌ها می‌خواهد که در این سرویس عضو شوند. در صورت عضویت کاربران در این سرویس‌ها و با تنظیماتی که شما قرار است بر روی سرویس‌دهنده اعمال کنید، در صورت بروزرسانی سایت پیغامی به صورت پاپ‌آپ با عنوان مطلب موردنظر برای کاربر ارسال می‌شود. کاربر نیز در صورت نیاز می‌تواند با کلیک بر روی پنجره پاپ‌آپ نمایش داده شده از سایت شما بازدید کند.

راهنمای‌ توسعه‌دهندگان برای توسعه سرویس Push Notification

توسعه‌دهندگان صنعت وب همواره در جهت گسترش سرویس‌دهنده‌های وب‌سایت تلاش زیادی می‌کنند تا بتوانند تکنولوژی وب را کمی جلو ببرند. این تلاش‌های باعث پیشرفت روزافزون صنعت وب و همچنین افزایش امکاناتی که در اختیار کاربران و وبمستران قرار می‌گیرد، شده است. در این بخش می‌خواهیم یکی از فریم‌ورک‌های حرفه‌ای مربوط به سرویس Push Notification را خدمت شما توسعه‌دهندگان وب معرفی کنیم که در صورت نیاز بتوانید به صورت مستقیم از آن استفاده کنید و یا در سرویس‌های خود آن را بکار ببرید.

وب سایت pushjs.org یکی از سایت‌های پیشرو در زمینه ارائه فریم‌ورک مربوط به این سرویس برای کاربران است که اگر از توسعه‌دهندگان وب هستید می‌توانید از مستندات موجود در این سایت استفاده کنید. با ورود به این وب‌سایت گزینه‌ای به نام View Demo در دسترس قرار می‌گیرد که با استفاده از آن قادر به مشاهده پیش‌نمایش (Demo) این سرویس خواهید بود.

در منوی این وب‌سایت بخشی به نام Docs وجود دارد که با ورود به این بخش می‌توانید مستندات و کد‌های مربوط به این فریم‌ورک را در پروژه‌های خود بکار ببرید.

Introduction: در این بخش می‌توانید دستورالعمل‌های مربوط به این فریم‌ورک را مشاهده کنید.

Quick Start: با استفاده از این بخش می‌توانید از کدهای آماده موجود در وب‌سایت فریم‌ورک استفاده کنید و دیگر نیازی به برنامه‌نویسی از صفر نخواهید داشت.

Permissions: با استفاده از این بخش می‌توانید نحوه فراخوانی فریم‌ورک و آموزش سطح دسترسی مربوط به استفاده از انی فریم‌ورک را مشاهده کنید

Options & Configuration: این بخش مربوط به آموزش تنظیمات و کانفیگ این فریم‌ورک حرفه‌ای است.

Plugins: در این بخش می‌توانید از دستورالعمل‌های مربوط به نوشتن پلاگین برای سیستم‌های مدیریتی مختلف استفاده کنید.

نتیجه‌گیری: استفاده از سیستم‌های Push Notification می‌تواند به شما در زمینه افزایش بازدید سایت و جذب مخاطبان قبلی سایت کمک کند. در این مقاله تعدادی از برترین سرویس‌دهنده‌های آنلاین Push Notification را خدمت شما کاربران وردپرسی معرفی کردیم که می‌توانید از آنها در سایت‌هایی با سیستم‌های مدیریت محتوای محتلف بهره ببرید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *