شرکت مایکروسافت در رویداد Ignite در اورلاندو، از عرضه‌ی نسخه‌ی جدید مجموعه نرم‌افزار محبوب خود تحت عنوان آفیس در سال آینده‌ی میلادی خبر داد. آفیس ۲۰۱۹ که قرار است در نیمه‌ی دوم (احتمالاً پاییز) سال ۲۰۱۸ عرضه شود طبق معمول نرم‌افزار‌های Word، Excel، PowerPoint و Outlook را شامل خواهد بود و در کنار آنها نسخه‌های سرور Exchange، SharePoint و Skype for Business نیز ارائه خواهند شد.

به گزارش Neowin، Verge شرکت مایکروسافت قصد دارد نسخه‌های پیش‌نمایش Office 2019 را اوایل تا اواسط سال ۲۰۱۸ در اختیار علاقمندان قرار دهد. این نرم‌افزار در وهله‌ی اول برای سازمان‌هایی طراحی شده است که از نسخه‌های ابری Office 365 استفاده نمی‌کنند.

به نقل از یک پست کوتاه وبلاگی از سوی مایکروسافت، مجموعه‌ی آفیس ۲۰۱۹ برای کسب‌و‌کار‌هایی که از Office 365 استفاده نمی‌کنند قابلیت‌های IT بهتر و نیز چند ویژگی تازه‌‌ی دیگر به ارمغان خواهد آورد. گفته می‌شود Excel به فرمول‌ها و جداول تازه‌ای برای تحلیل داده مجهز خواهد شد و PowerPoint نیز از برخی ویژگی‌های انیمیشنی که مشتریان Office 365 در حال حاضر از آنها استفاده می‌کنند بهره خواهد برد.

مایکروسافت می‌گوید ظرف ماه‌های پیش رو پیرامون آفیس ۲۰۱۹ اطلاعات بیشتری منتشر خواهد کرد اما تا اینجای کار به نظر می‌رسد کاربران Office 365 هنوز از تازه‌ترین ویژگی‌ها بهره‌مند هستند.

گفتنی است بسیاری از اعلام این خبر ابراز تعجب کرده‌اند چون تصورشان بر این بود که مایکروسافت آینده‌ی این محصول را به آفیس ۳۶۵ اختصاص خواهد داد و بالاخره سال را از عنوان این محصول حذف خواهد کرد. اما به نظر می‌رسد حداقل هنوز لایسنس یک نسخه‌ی دیگر با این نامگذاری برای خرید در دسترس قرار خواهد گرفت. با این اوصاف تاثیرات احتمالی به‌روزرسانی‌های آینده‌ی آفیس ۳۶۵ بر محصولات فعلی مایکروسافت هنوز معلوم نیست. انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک، شاهد سر‌و‌صدای بیشتری در خصوص این نسخه‌ی جدید باشیم.

مایکروسافت در جریان برگزاری رویداد Ignite، همچنین اعلام کرد کاربران می‌توانند نسخه‌ی نهایی نرم‌افزار SQL Server 2017 را دریافت کنند و مورد استفاده قرار دهند.

این شرکت یک سال و نیم پیش اعلام کرده بود نرم‌افزار SQL Server 2017 را برای لینوکس عرضه خواهد کرد. اولین پیش‌نمایش عمومی این نرم‌افزار نیز اواخر سال جاری میلادی منتشر شده بود.

این اولین نسخه از سیستم پایگاه داده‌ی مایکروسافت است که می‌توان هم‌زمان از آن روی پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس و داکر هاب استفاده کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *