در مقالات قبلی به بررسی برخی از ابزارهایی که در سیستم فروشگاه‌ساز پرستاشاپ در اختیار شما قرار دارند پرداختیم. در این مقاله و مقالات بعدی به بررسی کامل امکانات و ابزارهایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌پردازیم.

قابلیت ایجاد بخش وبلاگ در فروشگاه پرستاشاپ

یکی از مهم‌ترین‌ بخش‌هایی که در هر سایتی اهمیت زیادی دارد و امروزه اکثر فروشگاه‌های کوچک و بزرگ از آن استفاده می‌کنند، بخش وبلاگ فروشگاه است که در آن اخبار، جشنواره‌ها و… معرفی می‌شوند. ایجاد بخش وبلاگ به سئوی سایت شما نیز کمک زیادی می‌کند؛ هنگامی که شما در بخش وبلاگ فروشگاه اینترنتی خود مطالب آموزش جذابی درج می‌کنید که متناسب با موضوع فروشگاه اینترنتی شما نیز هست، این عمل به افزایش ترافیک شما نیز کمک می‌کند!

همچنین اگر مطالب شما کاملا بهینه و با رعایت اصول نگارشی سئو باشند، می‌توانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید و با افزایش ترافیک سایت، به افزایش فروش محصولات خود نیز کمک کنید. اگر بخواهید بر روی فروشگاه اینترنتی خود و در بخشی مجزا اقدام به نصب یک سیستم مدیریت محتوا کنید، باید تمامی تنظیمات سئو و تنظیمات سایت را انجام دهید اما پرستاشاپ قابلیت ایجاد وبلاگ را برای شما فراهم کرده است!

اگر بخواهید بخش وبلاگ پرستاشاپ را فعال کنید، می‌توانید به راحتی و در همان قالب خود بخش وبلاگ را ایجاد کنید و به راحتی مقالات موردنظر خود را در آن درج کنید. بخش وبلاگ پرستاشاپ به شما کمک می‌کند تا تمامی قابلیت‌های یک وبلاگ کامل و حرفه‌ای را در دسترس داشته باشید و به راحتی این بخش را راه‌اندازی کنید.

امکان ایجاد برچسب‌های کلیدی در هر مقاله

در بخش وبلاگ قابلیت‌هایی نظیر دسته‌بندی، برچسب‌ها و… وجود دارند که هریک از آنها اهیمت زیادی دارند. بخش برچسب‌ها یا همان کلمات کلیدی به شما کمک می‌کنند تا موتورهای جستجو بر اساس انها مقالات شما را دسته‌بندی کنند و به افزایش رتبه سایت شما کمک زیادی می‌کنند.

پرستاشاپ بخش دسته‌بندی و برچسب‌ها را دارا است که با استفاده از آن می‌توانید مقالات خود را به صورت کامل دسته‌بندی کنید. استفاده از برچسب‌های در سایت به شما کمک می‌کنند تا بتوانید در موتورهای جستجو در صورت جستجوی آن کلمات توسط کاربران، شانس حضور در نتایج را داشته باشید و به افزایش رنک سایت خود کمک کنید.

قابلیت درج نظرات توسط کاربران در بخش مقالات وبلاگ

نظرات کاربران در راستای توسعه هر سایت و رفع مشکلات کاربران اهمیت زیادی دارند؛ در این بخش کاربران می‌توانند نظرات خود را درباره هر مقاله اعلام کنند و در صورت داشتن مشکل در رابطه با آن مقاله، مشکل خود را مطرح کنند! شما نیز می‌توانید با بررسی مشکلات کاربران به آنها پاسخ دهید و محبوبیت خود را در میان کاربران چندین برابر کنید.

بخش وبلاگ پرستاشاپ این قابلیت را برای کاربران شما فراهم کرده است تا بتوانید سوالات و مشکلات آنها را دریافت کنید. این بخش قابلیت پاسخ دادن به هر کاربر را نیز فراهم کرده است تا بتوانید بازخوردهای کاربران را پاسخ دهید؛ در اصول مدیریت وبسایت پاسخ‌دادن به کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد که باید رعایت شود؛ در واقع هنگامی که شما به کاربران خود پاسخ می‌دهید، آنها در مقالات دیگر نیز ترغیب به ارسال نظر می‌شوند و این مورد سبب می‌شود تا حس تعاملی کاربران با مقالات شما افزایش پیدا کند.

بررسی وضعیت ماژول‌های موجود در پرستاشاپ

ماژول‌های ابزاری هستند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید امکانات و قابلیت‌های فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید؛ در هر سیستم مدیریت محتوا یا فروشگاهی ماژول‌ها یا پلاگین‌هایی وجود دارند که به کاربران کمک می‌کنند تا بتوانید سایت خود را بر اساس نیازهای خود گسترش دهند. در پرستاشاپ نیز مانند هر سیستم دیگری ماژول‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید فروشگاه را بر اساس نیازهای خود یا کاربران گسترش دهید.

ماژول‌های پرستاشاپ به دو دسته رایگان و تجاری تقسیم‌بندی می‌شوند که دسته رایگان آن در سایت‌های مرتبط با این فروشگاه‌ساز وجود دارند. همچنین ماژول‌های تجاری آن که معمولا برای تمامی نیازهای کاربران ماژول‌هایی طراحی شده است، در مارکت‌های مربوط به پرستاشاپ وجود دارند که به راحتی می‌توانید آنها را تهیه کنید! ماژول‌هایی که نیاز دارید معمولا در مارکت‌های خارجی یافت می‌شوند که در صورت نیاز برای سایت‌های فارسی باید آن را فارسی‌سازی کنید؛ البته این ماژول‌ها بر اساس نیاز شما و کاربر ممکن است نیازی به فارسی‌سازی نداشته باشند و به همان زبان انگلیسی نیز قابل استفاده باشند.

مستندات پرستاشاپ برای طراحی انواع ماژول نیز به صورت کاملا شفاف در دسترس است؛ به همین دلیل اگر ماژول‌ موردنظر شما یافت نشد، به راحتی می‌توانید یک ماژول اختصاصی در مدت زمانی کوتاه طراحی کنید! همچنین اگر توانایی این کار را ندارید، می‌توانید به کمک متخصصان این حوزه با هزینه‌ای مناسب اقدام به انجام چنین کاری کنید تا نیاز شما به ماژول رفع شود.

پشتیبانی کاربران پرستاشاپ

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در هر سیستم فروشگاه‌ساز یا سیستم‌های سایت‌ساز وجود دارد، کیفیت پشتیبانی و متخصصان آن حوزه است. پرستاشاپ باتوجه به اینکه یک سیستم فروشگاه‌ساز بسیار محبوب در میان وبمستران ایران و جهان است، سایت‌هایی را برای پشتیبانی کاربران راه‌اندازی کرده است. سایت اصلی پرستاشاپ، در بخش انجمن به بررسی و ارائه راه‌کار برای مشکلات کاربران می‌پردازد و در صورت بروز مشکل برای کاربران به راحتی می‌توانند آن را رفع کنند.

همچنین در جامعه وبمستری ایران نیز سایت‌هایی برای پشتیبان و ارائه خدمات پرستاشاپ وجود دارند که در صورت بروز مشکل می‌توانید از آنها کمک بگیرید و مشکلات خود را رفع کنید. بنابراین پشتیبانی این سیستم اگرچه از طرف مرجع اصلی کمی ضعیف باشد که البته دلیل آن هم جامعه بسیار گسترده این سیستم است، اما سایت‌های دیگری وجود دارند که در آن متخصصان این حوزه حضور دارند؛ با استفاده از این سایت‌ها می‌توانید با متخصصان دیگری نیز در ارتباط باشید و به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه به یک متخصص، مشکل سایت فروشگاهی خود را رفع کنید. همچنین در چنین سایت‌هایی قالب‌ها، آموزش‌ها و ماژول‌ها به صورت رایگان وجود دارند که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

سئوی پرستاشاپ

پرستاشاپ از نظر سئو یکی از بهینه‌ترین سیستم‌های فروشگاه‌ساز است که از نظر گوگل استانداردهای لازم را دریافت کرده است. این فروشگاه‌ساز ماژول‌های سئو را نیز دارا است که با استفاده از آن می‌توانید متاتگ‌های سئوی خود را تکمیل کنید. همچنین قالب‌های بهینه این سیستم در صورت استاندارد بودن کدنویسی به افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو نظیر گوگل کمک می‌کنند.

اگر به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی هستید که آن کسب‌وکار محصولی را برای ارائه و فروش دارد، اولین قدم برای راه‌اندازی آن کسب‌وکار انتخاب یک فروشگا‌ه‌ساز کامل و متناسب با نیاز شما است. اگر در انتخاب فروشگاه‌ساز خود دقت کافی نداشته باشید و با متخصص سیستم‌های فروشگاه‌ساز مشورت نکنید، ممکن است فکر کنید این انتخاب شما کاملا درست بوده است اما پس از مدت زمان کوتاه یا طولانی مشکلاتی که در ادامه برای شما بوجود می‌آیند سبب می‌شوند تا به فکر انتخاب یک فروشگاه‌ساز دیگر و انتقال سایت خود باشید.

در چندین مقاله گذشته به بررسی تک‌تک ویژگی‌های پرستاشاپ از دیدگاه‌های مختلف پرداختیم و اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید، با استفاده از این مقالات می‌توانید تصمیم نهایی خود را در انتخاب فروشگاه‌ساز بگیرید. در ایران و سایر کشورهای دنیا بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از این سیستم طراحی و راه‌اندازی شده‌اند و در طی چندین سال فعالیت خود نیز با مشکل مواجه نشده‌اند. البته ممکن است پس از چندین سال فعالیت نیاز به یک فروشگاه‌ساز اختصاصی داشته باشید که با توجه به ساختار پرستاشاپ به راحتی می‌توانید فروشگاه خود را منتقل کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *