شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین حوزه‌های رسانه‌های آنلاین تحت اینترنت را تشکیل می‌دهند و کاربران زیادی در آن فعالیت می‌کنند. در سال‌های گذشته ظهور شبکه‌های اجتماعی مختلف پس از فیسبوک سبب روی آوردن کاربران زیادی به این حوزه از رسانه‌های آنلاین شد و سبب تبدیل شبکه‌های اجتماعی مختلف به پرمخاطب‌ترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دنیا شد. در ایران نیز کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی ابتدایی نظیر فیسبوک و توییتر فعالیت می‌کردند و با گسترش این حوزه از فضای آنلاین کاربران روز به روز بیشتر شدند. همچنین با ظهور سیستم‌عامل‌های موبایل این وضعیت گسترش بیشتری پیدا کرد و سبب شد تا کاربران بتوانند در هر لحظه و موقعیت جغرافیایی بتوانند به حساب‌کاربری خود در شبکه‌های مختلف دسترسی داشته باشند.

اهمیت شبکه‌های اجتماعی با گسترش این فضا برای کسب‌وکارها نیز بیشتر نمایان شد و سبب شد تا کسب‌وکارهای مختلف تمرکز بیشتری بر روی شبکه‌های اجتماعی داشته باشند؛ با این اتفاق کسب‌وکارهای مختلف سرویس‌ها و خدمات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف به کاربران معرفی می‌کردند تا بتوانند مشتریان جدیدی را از این طریق جذب کنند. البته جالب است بدانید بسیاری از این کسب‌وکارها در این زمینه بسیار موفق بوده‌اند و امروزه برخی از کسب‌وکارهای آنلاین تنها بر روی شبکه‌های اجتماعی تمرکز می‌کنند که البته به دلایل مختلف این امر صحیح نیست! در این مقاله قصد داریم به یکی از ابزارهای در دسترس شبکه‌های اجتماعی به نام #هشتگ بپردازیم و شما کاربران گرامی را از مزایای این ابزار در شبکه‌های اجتماعی مطلع کنیم.

استفاده از هشتگ‌ها برای راه‌اندازی یک چالش مرتبط با کسب‌وکار خود

یکی از مهم‌ترین مسائل قابلیت اختصاصی‌سازی یک هشتگ مناسب برای چالش مرتبط با کسب‌وکار شما است! شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه ممکن است با وجود میلیون‌ها هشتگی که در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود، یک هشتگ‌ خاص تنها به کسب‌وکار شما اختصاص پیدا کند!

این موضوع کاملا واضح است و دلیل آن نیز این است که اگرچه شبکه‌های اجتماعی میلیون‌ها هشتگ را در خود جای داده‌اند، اما هنوز هم هشتگ‌های دیگری هستند که مطلبی بر روی آن ارسال نشده است و می‌توانید این هشتگ را بر روی مطالبی که قرار است کاربران در صفحه پروفایل خود منتشر کنند، استفاده کنید؛ یعنی اگر قرار است کاربری چالش شما را در صفحه اختصاصی خود قرار دهد، از آن هشتگ استفاده کند تا مدیران کسب‌وکارها با جستجوی آن هشتگ بتوانند به پست‌های مربوط  دسترسی کامل پیدا کنند.

هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف با محدودیت روبرو هستند!

یکی از مهم‌ترین مسائلی که مدیران کسب‌وکارها و افراد فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ باید با آن آشنا باشند این است که در شبکه‌های اجتماعی مختلف تعداد هشتگ‌هایی که کاربران می‌توانند بر روی مطالب صفحه خود قرار دهند محدود است و باید این تعداد هشتگ را بشناسید تا بتوانید هشتگ‌های بهینه‌تر را بر روی مطالب خود قرار دهید. البته برخی از شبکه‌های اجتماعی شما را قادر به استفاده از ده‌ها هشتگ می‌کنند اما استفاده بیش‌ از حد از هشتگ‌های مختلف می‌تواند کاربران شما را ناراضی کند و گاهی تاثیر منفی در کسب‌وکار شما داشته باشد؛ به عنوان مثال توییتر به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی که بیشتر بر روی متن تمرکز کرده است، محدودیتی در استفاده از هشتگ ندارد اما باتوجه به اینکه تعداد کاراکترهای نگارشی در آن محدود است باید تنها از یک الی سه هشتگ‌ بهینه استفاده کنید و باقی محتوای خود را به تولید محتوای منحصر به فرد و باکیفیت اختصاص دهید.

اگر بخواهیم به سراغ شبکه‌های اجتماعی جدیدتر برویم، قطعا اینستاگرام به عنوان یک شبکه ‌اجتماعی که کاربران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است بهترین انتخاب خواهد بود! شبکه‌اجتماعی اینستاگرام محدودیتی در استفاده از تعداد هشتگ‌ ندارد و می‌توانید ده‌ها هشتگ را در محتوای خود درج کنید! اما اصول دیجیتال مارکتینگ و فعالان این حوزه بر این باورند که بهترین تعداد برای استفاده از هشتگ‌ در شبکه‌های اجتماعی نباید از ۵ عدد بیشتر شوند و در صورت بیشتر شدن آن ممکن است محتوای تولیدی شما کیفیت خود را از دیدگاه کاربران از دست بدهد.

هشتگ‌های شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام به دو دسته عمومی و تخصصی دسته‌بندی می‌شوند که اهمیت هشتگ‌های تخصصی بسیار بیشتر است! در هشتگ‌های عمومی اگر جستجویی انجام دهید، مشاهده می‌کنید که میلیون‌ها تصویر مرتبط با آن هشتگ وجود دارد اما اگر هشتگ‌های تخصصی‌تر را بررسی کنید، این تعداد پست‌ها بسیار کمتر از هشتگ‌های عمومی هستند. بنابراین سعی کنید از هشتگ‌های بهینه و تخصصی‌تر استفاده کنید تا استفاده از هشتگ‌ها بتواند برای شما کاربران بیشتر را جذب کند و بر روی کسب‌وکار و صفحات شما تاثیر بیشتری داشته باشد.

استفاده از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف به کاربران آن شبکه کمک می‌کند تا حتی اگر کاربران با برند تجاری شما آشنا نیستند، این شانس را داشته باشند که با پست‌های منتشر شده بر روی صفحات بیشتر آشنا شوند و آنها را مشاهده کنند. در این مقاله کاربری به بررسی چند مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از هشتگ‌ها در شبکه‌های جتماعی مختلف نظیر توییتر و اینستاگرام پرداختیم که در مقاله دیگر قصد داریم به بررسی چندین مورد دیگر از مهم‌ترین مزایای استفاده از هشتگ‌های در شبکه‌های اجتماعی مختلف بپردازیم تا بتوانید از آنها بر روی پست‌های منتشرشده خود در حساب‌کاربری و تجاری خود استفاده کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *