در سال‌های گذشته ظهور شبکه‌های اجتماعی مختلف پس از فیسبوک سبب روی آوردن کاربران زیادی به این حوزه از رسانه‌های آنلاین شد و سبب تبدیل شبکه‌های اجتماعی مختلف به پرمخاطب‌ترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دنیا شد. ظهور سیستم‌عامل‌های موبایل به گسترش این وضعیت کمک بسیاری کرد و سبب شد تا کاربران بتوانند در هر لحظه و موقعیت جغرافیایی بتوانند به حساب‌کاربری خود در شبکه‌های مختلف دسترسی داشته باشند.

اهمیت شبکه‌های اجتماعی با گسترش این فضا برای کسب‌وکارها نیز بیشتر نمایان شد و سبب شد تا کسب‌وکارهای مختلف سرویس‌ها و خدمات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف به کاربران معرفی می‌کردند تا بتوانند مشتریان جدیدی را از این طریق جذب کنند. البته جالب است بدانید بسیاری از این کسب‌وکارها در این زمینه بسیار موفق بوده‌اند ! در این مقاله قصد داریم به یکی از ابزارهای در دسترس شبکه‌های اجتماعی به نام #هشتگ بپردازیم و شما کاربران گرامی را از مزایای این ابزار در شبکه‌های اجتماعی مطلع کنیم.

استفاده از هشتگ‌های کوتاه برای بخاطر سپردن آن توسط کاربران شما

برخی اوقات در شبکه‌های اجتماعی شما ممکن است تنها استفاده‌کننده از یک هشتگ‌ نباشید و کاربرانی نیاز به استفاده از هشتگ‌هایی که توسط شما تولید می‌شوند داشته باشند! بنابراین شما یک تولیدکننده هشتگ متناسب با کسب‌وکار خود هستید. در تولید هشتگ‌ها سعی کنید که جای ممکن کوتاه و با مفهوم باشد تا توسط کاربران و مخاطبان صفحه شما به راحتی به خاطر سپرده شود! اگر بخواهید از هشتگ‌های طولانی استفاده کنید، شاید این هشتگ توسط صفحات دیگر استفاده نشده باشد اما کاربران در بخاطر سپردن چنین هشتگی با مشکل مواجه می‌شوند و در نهایت هشتگ‌ تولیدشده توسط شما کاملا بی‌فایده خواهد بود.

برخی از کاربران به دنبال استفاده از هشتگ‌های بلند هستند و دیدگاه آنها این است که اگر هشتگ بامعنی باشد و از کلمات کلیدی مناسبی استفاده شده باشد، تاثیری بر روی سختی بخاطر سپردن آن نخواهد داشت! اما این دیدگاه اشتباه است و کاربران با سختی می‌توانند حتی آن را بخوانند. بنابراین حتی اگر قصد استفاده از هشتگ‌های بلند را دارید، پیشنهاد می‌کنیم کلمات کلیدی آن را به شکل مخفف در کنار یکدیگر قرار دهید و آن را به یک کلمه کلیدی خاص که در دیگر صفحات استفاده نشده است، تبدیل کنید.

با کنار هم قرار دادن این کلمات کلیدی به صورت مخفف نه تنها می‌توانید بخاطرسپاری آن را راحت‌تر کنید، بلکه با تولید یک کلمه جالب و جذاب کمک زیادی به کاربران خود در زمینه استفاده از آن و بخاطر سپردن آن کرده‌اید؛ اگر از کاربران وب باشید حتما تاکنون وبسایت جشنواره وب ایران را مشاهده کرده‌اید که هرسال بین هزاران سایت مسابقه برگزار می‌کند و داوران آن از هر دسته از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فارسی یکی را انتخاب می‌کنند. این مجموعه به جای استفاده از اسم طولانی از هشتگ بسیار کوتاه و زیبای #IWMF96 برای جشنواره سال ۹۶ خود استفاده کردند که نه تنها توسط مجموعه دیگری استفاده نشده، بلکه توانسته است جایگاه ویژه‌ای را در میان کاربران باز کند تا بتوانند از آن به راحتی استفاده کنند.

همچنین سعی کنید در تمامی شبکه‌های اجتماعی خود از یک هشتگ اختصاصی استفاده کنید و برای صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف هشتگ‌های متعدد استفاده نکنید.

از هشتگ‌ها در جای درست و زمان مناسب استفاده کنید!

شاید فکر کنید که هر پستی که بر روی صفحات شبکه‌ اجتماعی قرار می‌گیرد باید هشتگ‌های متناسب با کسب‌وکار شما و آن پست را دارا باشد! جالب است بدانید همه‌ی پست‌های شما نیاز به هشتگ ندارند و فقط برخی از آنها که معرف کسب‌وکار یا سرویس‌های شما هستند نیازمند استفاده از هشتگ‌ها هستند! حتی گاهی استفاده نکردن از هشتگ‌ها تاثیر و بازخورد مثبتی نسبت به استفاده کردن از آن برای شما خواهد داشت.

در برخی از مواقع مشاهده می‌شود که برخی از پست‌ها به دلیل نداشتن هشتگ مناسب، از هشتگ‌های عمومی استفاده کرده‌اند که این موضوع نه تنها برای کسب‌وکار آنلاین شما مفید نیست، بلکه تنها باعث از بین رفتن زیبایی پستی که بر روی شبکه‌اجتماعی قرار گرفته است می‌شود و بازخورد منفی از طرف کاربران خود دریافت خواهید کرد. بنابراین بهتر است تا تمرکز خود را بر روی هشتگ‌های مفید، تخصصی و اختصاص صفحات خود قرار دهید تا بتوانید بازخوردهای مناسب‌تری را به همراه زیباتر کردن پست‌های خود بر روی شبکه‌های اجتماعی از طرف مخاطبان خود بدست آورید.

استفاده از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف به کاربران آن شبکه کمک می‌کند تا حتی اگر کاربران با برند تجاری شما آشنا نیستند، این شانس را داشته باشند که با پست‌های منتشر شده بر روی صفحات بیشتر آشنا شوند و آنها را مشاهده کنند. در این مقاله کاربری به بررسی چند مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از هشتگ‌ها در شبکه‌های جتماعی مختلف نظیر توییتر و اینستاگرام پرداختیم که در مقاله دیگر قصد داریم به بررسی چندین مورد دیگر از مهم‌ترین مزایای استفاده از هشتگ‌های در شبکه‌های اجتماعی مختلف بپردازیم تا بتوانید از آنها بر روی پست‌های منتشرشده خود در حساب‌کاربری و تجاری خود استفاده کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *