اگر بخواهید سفارش تبلیغ خود را به سایتی بدهید، حتما می‌خواهید بدانید که بازدید و ترافیک روی این سایت‌ها به چه ترتیبی است. عموما خود این سایت‌ها اطلاعات دقیقی به شما نمی‌دهند و در بخش تبلیغات با گفتن چند پارامتر که بیشتر جنبه مارکتینگ دارند، مواردی را برایتان بازگو می‌کنند.

سایت‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم اطلاعات خوبی به شما ارائه خواهند داد اما باید در نظر بگیرید که در نهایت به اندازه اطلاعات استخراج شده از پنل‌های سایت‌های مختلف دقیق نیستند، اما می‌توان به آن‌ها اکتفا کرد. مخصوصا موارد پیش رو که جزو بهترین‌ها در این زمینه به شمار می‌روند.

SimilarWeb

یکی از سایت‌های خوبی که برای دریافت اطلاعات می‌توان به آن مراجعه کرد، مخصوصا وقتی بخواهید دریابید که ترافیکی که بر روی سایت جریان دارد، از چه جنسی است. از نکات دیگر آن بررسی ۵۰ سایت برتر بر اساس کشورهای مختلف است اما در نهایت امکان جستجو در میان دامین‌های مشخص را نیز می‌دهد.

SimilarWeb

در همان بدو ورود به SimilarWeb سه مشخصه در بالای هر وب‌سایت نشان داده می‌شود، رتبه جهانی، رتبه کشوری و رتبه در دسته‌بندی. با کمی اسکرول به سمت پایین به اطلاعاتی از جمله ترافیک ماهیانه، میانگین مدت زمان بازدید، صفحات دیده شده به ازای هر بازدید و اطلاعات اینچنینی را مشاهده خواهید کرد.

Quantcast

احتمالا در میان تمام سایت‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم، Quantcast آمار دقیق‌تری به کاربرانش می‌دهد، اما دو نکته هم در این سایت هست که باید آن‌ها را لحاظ کرد. این درستی آمار در سایت‌های متفاوت به یک اندازه نیست و نکته دوم اینکه از نظر امکانات، Quantcast ابزارهای کم‌تری در اختیار استفاده کنندگانش می‌دهد.

Quantcast

مسئله سر این موضوع است که سایت‌هایی که به Quantcast اجازه جمع آوری اطلاعات در پنل خود را داده باشند، اطلاعات به مراتب دقیق‌تری در این سایت خواهند داشت و متاسفانه به همین ترتیب شما اطلاعات ناقص و غیر دقیقی در رابطه با سایت‌های کم‌طرفدار خواهید دید. با این حال هنوز Quantcast از بهترین‌هاست و آمار متنوع و خوبی ارائه می‌کند.

Ahrefs

این موتور جستجو، ابزارهای متنوعی به کاربرانش می‌دهد تا بتوانند اطلاعات مربوط به ترافیک سایت خود یا سایت‌های دیگر را استخراج کرده و از آن بهره ببرند. در Ahrefs نه تنها شما ترافیک ماهانه سایت را مشاهده خواهید کرد، بلکه می‌توانید آن‌ها را با جزییات بسیار خوب ببنید و مشاهده کنید که در کلید‌واژه‌های مختلف، سایت مورد نظر شما چه وضعیتی دارد. دیدن وضعیت لینک‌های برگشتی، ترافیک بر اساس کشورهای مختلف و سایت‌هایی که به سایت مورد نظر شما لینک داده‌اند نیز از جمله امکانات Ahrefs به حساب می‌آید.

Ahrefs

متاسفانه با اینکه Ahrefs بیشترین امکانات را در میان انتخاب‌های ما دارد، اما این امکانات بهایی ۹۹ دلاری در ماه دارد و بر خلاف دیگر سایت‌ها، هیچ کدام از ویژگی‌هایش رایگان نبوده و حتی دوره‌ی ۷ روزه آزمایشی‌اش ۷ دلار قیمت دارد!

SEMRush

SEMRush یک موتور جستجو است که به دارندگان سایت‌های کمک می‌کند تا کلیدواژه‌های بهتری برای استفاده در سایت خود پیدا کنند. اما این سایت امکاناتی برای دیدن نوع ترافیک سایت‌های مختلف را نیز ارائه می‌کند.

SEMRush

قبل از هر چیز باید این نکته را روشن کرد که SEMRush عدد دقیقی از ترافیک همچون SimilarWeb یا Quantcast به شما نمی‌دهد، اما چیزی که این سایت به شما ارائه می‌کند، اطلاعاتی از ترافیک موتورهای جستجو بر روی سایت مورد نظر است و همچنین مقایسه سایت‌ها با هم. مقایسه وضعیت کلیدواژه‌ها بر روی سایت‌های مختلف این امکان را به دارندگان سایت‌ها می‌دهند، تا پایگاه‌های خود را با دیگر رقبا مقایسه کنند. خوشبختانه SEMRush تعداد ۱۰ جستجوی رایگان در روز برای کاربران خود در نظر گرفته است، اما برای بهره بردن از تمامی امکانات این سایت و صد البته جستجوی بدون محدودیت، باید سالانه ۱۰۰ دلار پرداخت نمایید.

Alexa

الکسا احتمالا در این رابطه اولین گزینه‌ای باشد که به ذهن هر کس می‌رسد، سایتی که رده‌بندی‌اش در بین بسیاری از کاربران جزو اصلی‌ترین معیارها برای محبوبیت به حساب می‌آید. با این حال این سایت چه از نظر درستی آمار و چه از نظر کم کردن ابزارهای رایگان، در سال‌های اخیر بد کار کرده، که به تدریج دیگر به عنوان اصلی‌ترین سایت برای دریافت ترافیک سایت‌ها به حساب نمی‌آید.

Alexa

از جمله مهم‌ترین امکانی که الکسا در اختیار کاربران خود می‌گذارد، امکان دیدن رتبه بندی سایت در کشور و جهان است، و ترافیک و میزان بازدید‌های سایت در بازه‌های زمانی مختلف. بعضی از قابلیت‌های اصلی سایت با محدودیت‌های کمی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد، اما برای در دست داشتن اماکانات کامل و بدون محدودیت، باید مبلغ ۷۹ دلار در ماه پرداخت نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *