تصمیم گرفتیم لیستی از برترین بازی‌های ترسناک چند سال اخیر را برای شما در این نوشته بیاوریم. اگر به سایت‌های مختلف بازی نگاه بندازید، لیست‌های کاملا متفاوتی از هم پیدا خواهید کرد. برای مثال gamesradar لیستی از بازی‌هایی را آورده که عموما برای ما آشنا هستند، اما به نظر می‌رسد لیست pcworld با تلفیقی از بازی‌های معروف و بازی‌های کم‌تر شناخته شده، عناوین خاص‌تری را شامل می‌‌شود. پس ما ۱۰ عنوان برترمان را بر اساس لیستی که pcworld ارائه کرده، ذکر خواهیم کرد.

Blair Witch

Blair Witch
Blair Witch

تیم بازی‌سازی Bloober دو بازی در سال ۲۰۱۹ منتشر کرد که البته به هم پیشنهاد می‌کنیم بازی دیگر این شرکت با نام Layers of Fear 2 را امتحان کنند که از نظر هنری کم‌نظیر است، اما این عنوان خیلی ترسناک نیست. در عوض Blair Witch یکی از ترسناک‌ترین بازی‌هایی است که به عمرتان خواهید دید. شما نقش کارآگاهی را در این بازی دارید که درگیر پرونده‌ی یک فرد گمشده می‌شود، و همانطور که انتظار دارید نهایتش کارش به سرگردانی در یک جنگل ترسناک خواهد کشید. تنهایی در یک هزارتوی جنگلی اگر چه ایده‌ای ساده است، اما شما را غرق در ترسی خواهد کرد که در تمام طول بازی همراهتان خواهد بود.

Pathologic 2

Pathologic 2
Pathologic 2

Pathologic 2 دنباله‌ای از بازی ساخت ۲۰۰۴ است و از فرمولی همیشگی استفاده می‌کند. شهری که مردمش درگیر یک بیماری خطرناک شده‌اند و شما نقش شخصیتی را دارید که در این مهلکه گیر کرده و زمان کافی ندارید. همه چیز به کلاسیک‌ترین شکل ممکن است و اگر قرار است که یک بازی ترسناک شما را ضعیف و مستاصل در گیم پلی کند، Pathologic 2 به وضوح در این کار موفق است و شما را درگیر ترسی طاقت فرسا می‌کند.

Resident Evil 2

Resident Evil 2
Resident Evil 2

نسخه اصلی بازی یکی از شاهکارهای این فرنچایز بود و وقتی که قرار شد بازسازی آن کلید بخورد، همه‌ی طرفداران خوشحال بودند. اما نسخه بازسازی Resident Evil 2 نه تنها توانسته بود تمامی المان‌های فوق‌العاده سری را باز گرداند، بلکه خود عنوانی بسیار جذاب برای بازی بود. جای که شما دوباره به دوران فشنگ‌های محدود، فرار از دست زامبی‌ها و حل معماهای گوناگون هستید و نه مثل Resident Evil 5 با خشابی مملو از گلوله به جان سیل دشمنان باشید. البته Resident Evil 7 نیز به راحتی می‌توانست در این لیست قرار بگیرد. بازی بسیار ترسناکی که با عناوین دیگر فرنچایز خیلی فرق می‌کرد و عنوانی فوق‌العده بود.

Observation

Observation
Observation

اگر فیلم ۲۰۰۱: A Space Odyssey را دیده باشید، با شخصیت HAL آشنایی دارید. کامپیوتری که تصمیم می‌گیرد کارها را چطور پیش ببرد و در نهایت این اتفاقات به مرگ خدمه سفینه فضایی ختم می‌شود. در بازی Observation شما چیزی شبیه به این فیلم را خواهید دید، با این تفاوت که در طول بازی شما آن کامپیوتر هوشمند هستید و نامتان S.A.M است و تنها از دید دوربین‌های مدار بسته خود می‌توانید دنیا را مشاهده کنید! این داستان جالب را با تم ترسناک تلفیق کنید تا به ماهیت فوق‌العاده بازی پی ببرید.

Control

Control
Control

کنترل را نمی‌توان یک بازی ترسناک کلاسیک در نظر گرفت، در واقع این بازی تلفیقی از چند ژانر و نوآوری‌هایی در گیم پلی است که در بازی‌های دیگر به ندرت دیده می‌شود.اما سازندگان “الن ویک” توانسته‌اند بازی خاصی را بسازند که از آثار متفاوتی الهام گرفته و در نهایت یک فضای سنگین و ترسناک با گیم‌پلی محشر را پدید می‌آورد.

Man of Medan

Man of Medan
Man of Medan

این بازی در سبک بازی‌های تلتیل است و در اصل قرار بود تنها برای پلی استیشن ۴ عرضه شود اما در نهایت با خرید آن توسط باندای نامکو، راه به PC هم باز کرد. بازی داستان چند نوجوان است که در یک کشتی روح با نام Ourang Medan گیر افتاده‌اند. این عنوان از طرفی یک بازی ماجرایی است و از طرفی بیشتر شبیه به فیلم است، اما نهایت امر، Man of Medan یک بازی به شدت ترسناک با داستانی عالی است که از انجام آن پشیمان نخواهید شد.

The Evil Within 2

The Evil Within 2
The Evil Within 2

نسخه اول این بازی، یک عنوان بسیار ترسناک و عالی بود که خالق رزدینت اویل آن را ساخته بود. بازی که به شدت شما را به یاد آن فرنچایز می‌اندازد، البته کمی دیوانه‌وارتر و در بعضی از موارد ترسناک‌تر. نسخه دوم بازی مشکلات متعدد نسخه اول مخصوصا در زمینه ذخیره بازی را حل کرده و به یکی از بهترین عناوین زمان عرضه‌ی خود بدل شد. داستان بسیار زیبای The Evil Within 2 در کنار ترس و جو سنگین حاکم بر آن، از این بازی یک عنوان فوق‌العاده ساخته است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *