در این مطلب به سراغ موتورهای جستجوی خاصی رفته‌ایم که کارکردی بسیار متفاوت‌تر از آنچه موتورهای معمولی ارائه می‌کنند، دارند. این موتورها قادرند عکسی از چهره‌ را دریافت کرده و در عکس‌های موجود در اینترنت به دنبال چهره‌های شبیه به آن می‌گردد. برای این کار موتورهای زیادی آمدند و رفتند، اما در حال حاضر چند مورد از آن‌ها که به خوبی این کار را به انجام می‌رسانند را به شما معرفی کنیم.

Google Face Search

Google Face Search

محبوب‌ترین موتور جستجوی دنیا، یک بخش عکس نیز دارد که در آن قادر خواهید بود عکس مورد نظر خود را آپلود کرده تا گوگل به دنبال شبیه‌ترین عکس‌ها به آن بگردد و اگر در این مورد شما از عکس چهره استفاده کنید، خواهید دید که دو دسته نتیجه به شما نمایش داده خواهد شد. دسته اول عکس‌هایی هستند که شبیه به شما هستند و نتیجه آن به شکل عجیبی جالب است. این عکس‌ها نه فقط به خاطر شباهت رنگ و شکل عکس، بلکه به خاطر شبیه بودن افراد به شما در نتایج آمده‌اند. دیگر گزینه نمایش صفحاتی هست که عکسی که آپلود کرده‌اید در آن وجود دارد که این بخش نیز از دقت بسیار خوبی برخوردار است.

Yandex

Yandex

اگر در روسیه زندگی نمی‌کنید یا اینکه خیلی به دنبال اخبار حرفه‌ای دنیای آی‌تی نیستید، بعید است که اسم Yandex به گوش شما خورده باشد، اما این ابزار، یکی از محبوب‌ترین موتورهای جستجو در روسیه به حساب می‌آید و به گوگل روسیه شهرت دارد. اما چرا باید از این موتور استفاده کنید؟ چون در زمینه‌ی تشخیص چهره از خود گوگل نیز بهتر عمل می‌کند و حداقل این موضوع در نتایجش کاملا پیداست. روش کار نیز شبیه به گوگل است و همان دو دسته نتایجی که در آن جا می‌بینید این جا نیز برایتان به نمایش در می‌آید.

TinEye

TinEye

یکی دیگر از موتورهای جستجویی که امکان جستجو بر اساس عکس را به شما داده و در زمینه‌ی جتسجوی چهره افراد، عملکردی بسیار خوب دارد. برای انجام کار کافی است تا در صفحه اول TinEye روی فلش رو به بالا کلیک کنید و عکس خود را آپلود نمایید تا لیستی از نتایج جستجو برای شما به نمایش در بیاید. نتایج به صورت لینک عکس در سایت‌هایی که در آن به کار رفته برایتان به نمایش در خواهد آمد.

جستجوگر عکس Bing

Bing

یکی دیگر از رقبای جدی گوگل در زمینه جستجو، بینگ است که نتایج جستجو بر اساس عکس را در چند برگه به شما ارائه می‌کند. نتایج خیلی شبیه به گوگل است . برگه‌ها نیز شامل عکس‌های شبیه به عکس شما و همچنین صفحاتی که عکس‌ها در آن به کار رفته است می‌شود. البته در مواردی شما می‌توانید نتایجی ببینید که اصلا با عکس شما مرتبط نیستند اما در مجموع عملکرد بینگ قابل دفاع است.

جستجوگر عکس Pinterest

Pinterest

سایت محبوب پینترست نیز یک جستجوگر عکس اختصاصی دارد که امکان جستجوی چهره را به شما می‌دهد. برای کار با آن نیز کافی است تا روی آیکون جستجو کلیک کرده و عکس خود را آپلود کنید تا روند جستجو آغاز گردد. البته این جستجو تنها در عکس‌های پینترست انجام می‌شود و شاید عکس خود شما یا کسی که می‌خواهید درون جستجوها نباشد، اما دیدن عکس‌ کسانی که به عکس مورد نظر شما شبیهند، جالب به نظر می‌رسد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *