برنامه‌های زیادی برای نظارت بر چگونگی مصرف اینترنت همراه برای سیستم عامل اندروید و سیستم عامل iOS وجود دارد. اگر چه اندروید خود ابزارهایی برای رصد داده‌ها دارد، اما در نهایت هیچ کدام از ابزارهای iOS و اندروید برای نظارت و البته مدیریت جامع، کافی نیستند. بنابراین در این مقاله قصد داریم نرم‌افزارهای مفید کنترل و نظارت بر روی مصرف داده‌ها برای هر دو سیستم عامل را برای دانلود معرفی کنیم.

۱- My Data Manager

My Data Manager برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است. این برنامه رایگان با هیچ تبلیغی همراه نیست و استفاده از داده‌های موبایل ، وای‌فای و رومینگ را پیگیری می‌کند. شما باید محدودیت داده‌ها، دوره تجدید و تاریخ تمدید را وارد کنید تا بتوانید عملکرد مصرفی اینترنت را کاملا تحت اختیار بگیرید.

My Data Manager

حالا به برگه summary رفته و استفاده از داده‌های تلفن همراه ، وای‌فای و یا رومینگ را در صورت وجود دریافت کنید. در برگه tracker برنامه، شما فهرستی از برنامه‌هایی که از داده‌های تلفن همراه و یا وای‌فای شما استفاده می‌کنند دریافت خواهید کرد. به این ترتیب می‌توانید رفتار خود را بر حسب داده‌های تلفن‌تان تنظیم کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های مناسب در این برنامه توانایی تنظیم انواع زنگ هشدار برای استفاده اینترنت برنامه‌های مختلف یا رسیدن به حجمی معین است.

My Data Manager

با استفاده از ویژگی Set Custom Alarm این امکان را دارید تا برای رسیدن به حد استفاده خاصی از داده‌ها، زنگ هشدار دریافت کنید.

دانلود : IOS  –   Android

۲- RadioOpt Traffic Monitor & 3G/4G Speed

این برنامه هم برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شده و اساسا ترکیبی از ردیاب استفاده از داده‌ها و یک برنامه تست سرعت و پوشش است. این برنامه به شما کمک می‌کند اتصال شبکه وایرلس خود را پایدار نگه داشته و همچنین میزان استفاده از داده‌ها را پیگیری کنید. شما می‌توانید محدودیت داده‌ها و مدت زمان خود را مشخص کنید تا در صورت تجاوز از حد تعیین شده به شما اعلان هشدار دهد. شاید غافلگیر نشوید اما برای مصرف داده‌های رومینگ یک بخش جداگانه از اطلاعات را نگه داری می‌کند.

RadioOpt Traffic Monitor

ابزاری برای تست سرعت اینترنت نیز در برنامه گنجانده شده که به شما کمک می‌کند تا سرعت اتصال Wi-Fi و یا داد‌های تلفن همراه خود، از جمله آپلود، دانلود و سرعت پینگ را آزمایش کنید. همچنین می‌توانید یک نقشه پوشش‌دهی اینترنت تعیین کنید تا نموداری از بهترین کیفیت سرویس دهی در مناطق مختلف ایجاد نمایید. همچنین می‌توانید این موارد را با افراد دیگری که هم از این برنامه استفاده می‌کنند و هم در منطقه اینترنتی‌تان حضور دارند، مقایسه کنید تا ببینید آیا سرعت همه یکسان است یا خیر.

دانلود : IOS  –   Android

۳- Glasswire Data Usage Monitor

Glasswire، از محبوب‌ترین برنامه‌های نظارت بر ترافیک داده‌ها برای دسکتاپ است که یک نسخه هم برای اندروید دارد. مانند نسخه دسکتاپ، این برنامه بر مصرف شبکه و رفتار برنامه‌ها نظارت دارد. این نرم‌افزار قادر است برنامه‌هایی که روی گوشی هوشمند استفاده می‌کنید را ردیابی کرده و در صورت استفاده بیش از محدودیت معین شده به شما هشدار دهد. شما قادرید از مصرف داده‌ها در زمان واقعی مطلع شده و به مصرف برنامه‌ها در روز خاصی نگاه بیاندازید.

Glasswire Data Usage Monitor

هر زمان که یک برنامه جدید از اینترنت استفاده می‌کند Glasswire به شما اطلاع‌رسانی خواهد کرد. بنابراین هرگز با یک نرم‌افزار مخرب غافلگیر نخواهید شد. بعضی از برنامه‌های خاص مانند فیسبوک از اطلاعات زیادی استفاده می‌کنند بنابراین شما می‌توانید آن‌ها را از لیست پیگیری برنامه خارج کنید.

دانلود :    Android

۴- Data Usage

data usage به شما کمک می‌کند تا میزان مصرفی داده‌های خود را محاسبه کرده و در حد مجاز تعیین شده در زمان مقرر استفاده کنید. به غیر از قابلیت ردیابی و هشدار منظم، Data Usage یک ویژگی فوق‌العاده برای پیش‌بینی دارد که به شما نحوه رسیدن به محدودیت مجاز داده‌ها را نشان می‌دهد. و اگر روزی از داده‌های بیشتری استفاده کنید بلافاصله به شما اخطار داده می‌شود.

Data Usage

این برنامه که برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شده و دارای یک ویجت اختصاصی است که به شما میزان استفاده داده در زمان واقعی و در روز را می‌دهد. اگر کمی بیشتر از محدودیت خود استفاده کنید برنامه اتصال داده‌های شما را در صورت فعال‌سازی قطع خواهد کرد.

دانلود : IOS  –   Android

۵- DataMan Next

DataMan یک برنامه زیبا با طراحی مینیمالیستی ویژگی‌هایی که نیاز دارید را به شما ارائه می‌دهد. این برنامه به شما امکان پیگیری مصرف داده‌ها و جلوگیری از استفاده اضافه بر محدودیت را می‌دهد. همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا مصرف داده‌های خود را تمام وقت مشاهده کنید و ویژگی پیش‌بینی که به شما می‌گوید با توجه به استفاده فعلی از محدودیت خود تجاوز می‌کنید یا نه.

DataMan Next

 

دانلود : IOS  

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *