چندی پیش گوگل از پلتفرم امنیتی برای پلی‌استور با نام «Google Play Protect» رونمایی به عمل آورد، اما اکنون به نظر می‌رسد با وجود پلتفرم مذکور بازهم فروشگاه اپلیکیشن‌های اهالی مانتین ویو آنطور که باید و شاید امن نیست.

به گزارش Daily Mail شرکت مورد بحث بنا داشت در پلتفرم یاد شده بر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی تکیه کرده و از این طریق امنیت و سلامت اپ‌هایی که قرار است به پلی‌استور وارد شوند را بسنجد. حال و در این بین خبر می‌رسد که مجدداً بدافزاری با نام «ExpensiveWall» توانسته از لایه‌های امنیتی فروشگاه‌ اپلیکیشن‌های گوگل گذر کرده و به تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی راه یابد.

گفتنی است طبق بررسی‌های صورت گرفته وقتی کاربری اقدام به نصب اپلیکیشنی آلوده به این بدافزار می‌کند، به آن اپ اجازه‌های مختلفی مانند دسترسی به پیامک‌ها، اینترنت، فهرست مخاطبین و… را می‌دهد. با صدور اجازه‌های یاد شده ExpensiveWall‌ وارد عمل می‌گردد و اقدام به عضو کردن فرد و اسمارت فونش در سرویس‌های پولی گوناگون مثل خدمات پیامکی غیر رایگان می‌نماید.

جالب است بدانید این دومین باری محسوب می‌شود که بدافزار مذکور راه خودش را به گوگل پلی استور باز می‌کند و تا به حال موفق شده از طریق ۵۰ اپلیکیشن مختلف ۴.۲ میلیون دستگاه را آلوده سازد؛ هر چند کمپانی ساکن مانتین ویو می‌گوید، اکنون تمامی این اپ‌ها را از فروشگاه‌اش پاکسازی کرده است.

نباید از یاد برد حذف اپ‌های آلوده از پلی‌‌استور تاثیری بر دستگاه‌هایی که تا به امروز به این بد‌افزار دچار شده‌اند ندارد و هنوز اسمارت فون‌ها و تبلت‌های اندرویدی زیادی به خاطر این مسئله با مشکلات امنیتی مواجه هستند. باید دید گوگل حالا چه برنامه‌هایی در سر دارد و در آینده از چه روش‌هایی برای پیشگیری از چنین معضلاتی بهره خواهد گرفت.

 

منبع:

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *