اگر از کاربران بخش توسعه وب سایت پرشین تولز باشید، حتما تاکنون مقالاتی را راجع به دیجیتال مارکیتنگ مطالعه کرده‌اید! مدیریت یک سایت بدون استفاده از اصول دیجیتال مارکتینگ تقریبا غیرممکن است و حتی اگر بتوانید از سایت خود درآمد کسب‌ کنید، بسیار ناچیز خواهد بود.در مقالات گذشته به بررسی اهمیت استفاده از صفحات فرود در بحث دیجیتال مارکتینگ پرداختیم که در این مقاله قصد داریم به ادامه مقالات آموزش بهینه‌سازی صفحات فرود در سایت‌هایی که از آن استفاده می‌کنند بپردازیم.

استفاده از تصاویر و چهره‌های واقعی در تصاویر صفحه فرود

تصاویر یکی از بخش‌های بسیار مهم صفحات فرود را تشکیل می‌دهند که استفاده از آن در تمامی بخش‌های مختلف نیز دیده می‌شود. در صفحات فرود اگر بتوانید بجای استفاده از تصاویر فانتزی و گرافیکی، از تصاویر واقعی استفاده کنید امری بسیار مناسب انجام داده‌اید؛ تصاویر واقعی تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبان سایت خواهند داشت و اگر در تصاویر خود بتوانید نوعی حس رضایت به کاربران منتقل کنید، تاثیر آن چند برابر می‌شود! به طور مثال می‌توانید برای تصاویر صفحات فرود خود از لبخند یک فرد عکاسی کنید و آن را در صفحات فرود خود قرار دهید. با اینکار حس رضایت و لبخند را به مخاطبان خود منتقل کرده‌اید که در فروش شما نیز تاثیر خوبی خواهد داشت. همچنین اگر توانایی آن را دارید که می‌توانید تصاویر منحصر به فرد تهیه کنید، دست به کار شوید و تصاویری که تاکنون دیده نشده است را در صفحه فرود خود استفاده کنید یا در صورت عدم توانایی تهیه تصاویر اختصاصی، از تصاویر کمتر دیده شده استفاده کنید.البته برای بهینه شدن سایت و افزایش سرعت بارگذاری، تصاویر مورد استفاده در سایت را بهینه‌سازی کنید.

استفاده از پاپ‌آپ سبب کاهش اعتماد کاربران شما می‌شود!

یکی از مسائلی که مدیران کسب‌وکارها به اشتباه از آن استفاده می‌کنند، استفاده از پاپ‌آپ در صفحات فرود است! استفاده از پاپ‌آپ اگرچه از نظر بسیاری از کاربران با یک تیر دو نشان زدن است و می‌توان به یکبار هزینه تبلیغات دادن، برای صفحات دیگر خود نیز ترافیک جذب کرد اما در نهایت موجب از بین رفتن اعتماد کاربران سایت شما خواهد شد.

از کاربران خود اطلاعات خصوصی یا اضافی را درخواست نکنید!

این مسئله را از دو جهت می‌توان مورد بررسی قرار داد؛ اولین مسئله این است که برخی از کاربران فیلد‌های بسیار زیادی را برای پاسخ‌دهی کاربران استفاده می‌کنند! اینکار نه تنها فایده‌ای برای شما نخواهد داشت بلکه آنها معمولا حوصله پر کردن چنین فیلد‌هایی را ندارند. از طرفی برخی دیگر از کاربران از سوال‌های شخصی مطرح شده ترس دارند و به پر کردن تمامی این فیلد‌ها ترغیب نمی‌شوند. بنابراین سعی کنید اگر قصد دریافت اطلاعاتی را از کاربران در صفحه فرود دارید، نام و ایمیل آنها باشد و آنها را برای دریافت اطلاعات بیشتر به عضویت و ایجاد پروفایل در سایت خود دعوت کنید.

نقطه قوت و توجه صفحات فرود شما کدام بخش‌ها هستند؟

دریافت اطلاعات از بازخورد کاربران برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی و صفحات فرود بسیار مهم هستند. با استفاده از ابزارهای آنلاین می‌توانید متوجه شوید که کاربران بیشتر به چه بخشی از صفحات فرود شما علاقه بیشتری دارند و کلیک‌های دریافت شده بیشتر از چه بخشی بوده است.با اینکار می‌توانید در طراحی بعدی صفحات فرود سایت خود اقدام به استفاده بیشتر از چنین المان‌‍ هایی در طراحی صفحات بعدی خود استفاده کنید تا بتوانید نرخ فروش خود را افزایش دهید.

استفاده از بخش نظرات مشتریان در صفحات فرود

یکی دیگر از عواملی که سبب افزایش اعتماد مشتریان و کاربران صفحات فرود شما می‌شود، نمایش نظرات و بازخوردهای مشتریان شما است تا بتوانید با استفاده از اینکار نرخ فروش خود را افزایش دهید. البته باید توجه داشته باشید که چیزی که در این بخش می‌نویسید کاملا واقعی و صحیح باشد و بدون بکار گرفتن تبلیغات در این بخش باشد. همچنین در انتخاب نظرات مشتریان باید سعی کنید بجای تعریف کردن از شما، نظراتی که مزیت‌های همکاری با شما را بیان می‌کند استفاده کنید. در جلسات گروهی خود سعی کنید نظرات مشتریان را بخوانید و از هم‌تیمی‌های خود نظرات مختلف را دریافت کنید و از نظرات مشتریان خود در جهت بهبود خدمات خود استفاده کنید. همچنین برای احترام به مشتریان خود می‌توانید تمامی نظرات را در صفحه‌ای مجزا در سایت خود نمایش دهید و لینک آن را در صفحات فرود خود استفاده کنید تا با اینکار مشتریان ترغیب به ارسال نظرات و بازخوردهای خود شوند. اگر از قالب وردپرس برای سایت خود استفاده می‌کنید می‌توانید با استفاده از افزونه وردپرسی  Polldaddy فرم نظرخواهی ایجاد کنید.

نمایش برندهای تجاری همکار یا زیرمجموعه

یکی از مواردی که در جلب اعتماد کاربران مختلف تاثیر زیادی دارد، نمایش لوگوی شرکت‌ها و برندهای معتبری هستند که با آنها همکاری می‌کنید. گاهی اوقات سایت‌هایی وجود دارند که زیرمجموعه یک برند دیگر هستند که در اینصورت می‌توانید برندی که زیرمجموعه آن هستید را در بخشی از سایت یا صفحات فرود خود نمایش دهید تا با اینکار اعتماد مشتریان خود را نیز جلب کنید. همچنین نمایش مجوزها، تقدیرنامه و ارزش‌هایی که در طی فعالیت‌های خود دریافت کرده‌اید بسیار مفید است و می‌توانید در بخشی از سایت خود آن را استفاده کنید. یکی از مواردی که در کشور عزیزمان ایران بسیار رایج است، نماد اعتماد الکترونیک است که از طرف سازمان صنعت و معدن به وبسایت‌های تجاری ارائه می‌شود و می‌توان اعتماد کاربران مختلف را بدست آورد و به آنها این حس را القا کنید که در صورت بروز مشکل می‌توانند به راحتی پیگیری کنند.

در این مقاله به بررسی برخی از راه‌های بهینه‌سازی صفحات فرود پرداختیم که در مقاله دیگر به تکمیل آن خواهیم پرداخت. امیدواریم مفاهیم مطرح شده در این مقاله مفید واقع شده باشد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *