portraitCam برنامه ۳٫۹۹ دلاری شرکت BrainFeverMedia است که به شما این امکان را می‌دهد تا به جلوه‌های عمیقی در عکس‌های خود بدون در نظر گرفتن اینکه گوشی آیفون قادر به ثبت حالت Portrait است یا نه برسید. اگر به دنبال ثبت پرتره‌های زیبا هستید قطعا این برنامه می‌تواند به شما کمک کند.

 

بعد از آیفون ۴ صنعت دوربین به کار رفته شده در گوشی‌های اپل بهتر و بهتر شد. آیفون حالت پرتره را به آیفون ۷ اضافه کرد بنابراین کاربران مدل‌های قبلی از آن بی‌بهره ماندند. در حال حاضر آیفون ۸  هم دارای حالت پرتره است که می‌توان با آن هر کاری که بخواهید انجام دهید. با این همه حالت پرتره در دوربین جلو برای آیفون X فعال است بنابراین اگر می‌خواهید برای گرفتن سلفی و در دوربین جلو حالت پرتره داشته باشید بهتر است از PortraitCam کمک بگیرید.

رابط کاربری، PortraitCam بسیار ساده است. در صفحه اصلی می‌توانید یک عکس از گالری وارد کرده یا از دوربین در همان لحظه عکس بیاندازید. در PortraitCam، می‌توانید از دوربین جلو یا عقب استفاده کنید. اگر دستگاه شما حالت پرتره ندارد پس با استفاده از PortraitCam می‌توانید افکت‌های خوب مشابهی ایجاد کنید. برای کسانی که از آیفون X استفاده می‌کنند، PortraitCam از دوربین TrueDepth X برای ثبت عکس استفاده می‌کند که نتایج بهتری هم دارد. PortraitCam می‌تواند به طور خودکار چهره را در تصویر تشخیص دهد یا با fine-tune روی بخش‌هایی که می‌خواهید متمرکز شوید. تمام ابزارها در  PortraitCam به بخش‌های Blur، Mask، Flares، و Filters دسته‌بندی می‌شوند. برنامه از سرعت بالایی برخوردار بوده و افکت‌ها خیلی سریع اعمال می‌شوند.

به طور پیش فرض، PortraitCam در مرحله تشخیص چهره به Auto تنظیم می‌شود، جایی که در آن تلاش می‌شود تا به طور خودکار چهره‌هایی را که در داخل عکس هستند شناسایی شوند. در بیشتر موارد تشخیص چهره خودکار به خوبی کار می‌کند زیرا اغلب چهره‌ها در مرکز قرار می‌گیرند. البته گاها ممکن است بخشی از مو یا عینک در صورت از دست رود بنابراین باید به صورت دستی از ماسک برای رنگ کردن استفاده کنید. خوشبختانه قلمو تا حدی بسیار خوبی کار می‌کند و در صورت اشتباه می‌توانید از پاک‌کن استفاده کنید. همچنین دکمه‌های undo و redo نیز تعبیه شده است. برای ویرایش تصویر گزینه‌های زیادی در نظر گرفته شده است. تنظیمات بلور میزان ۲۵ درصد مناسب بوده و با استفاده از نوار لغزنده می‌توانید تاری عکس را تنظیم کنید. این تاری در واقع برای ایجاد فوکوس مصنوعی استفاده خواهد شد که در عکاسی حرفه ای به وسیله لنزهای تله ایجاد می شود.
PortraitCam همچنین دارای ابزارهایی مانند Aperture است که شکل تاری را تغییر می‌دهد. این ابزار می‌تواند تغییرات ظریفی ایجاد کند که گاها حتی متوجه آن‌ها هم نشوید. شما در ویرایش امکاناتی نظیر spin, highlights, fringe, depth, invert و depth map خواهید داشت.
در دسته ماسک کاربران می‌توانند بین چهار مدل ماسک Depth Map، Radial، Landscape و Gradient انتخاب کرده و آن را در یک بخش متمرکز ویرایش کنند. اگر از PortraitCam برای پرتره استفاده می‌کنید، Depth Map معمولا چیزی که می‌خواهید را پیاده می‌کند اما دیگر افکت‌ها برای چیزهای بی‌جان اثر مطلوب‌تری ایجاد می‌کنند.

وقتی عملیات ویرایش به پایان رسید می‌توانید از طریق دکمه اشتراک‌گذاری عکس را مستقیما در Instagram یا Tumblr آپلود کنید و گزینه More نیز شبکه‌های اشتراک‌گذاری بیشتری را در دسترس قرار خواهد داد.
یکی از امکانات بسیار عالی PortraitCam این است که می‌توانید به آخرین ورژن ویرایش تصویر خود بازگردید. در صفحه اصلی برنامه دکمه Last Edit در پایین سمت راست قرار دارد و به شما امکان بازگشت به آخرین عکس ویرایش شده را می‌دهد. به این ترتیب اگر در حین ویرایش یک عکس مجبور شدید آن را رها کرده و به کار دیگری بپردازید با این قابلیت می‌توانید به ادامه ویرایش خود بازگردید.

نکات مثبت برنامه PortraitCam

PortraitCam یک گزینه خوب برای کاربرانی است که آیفون‌شان قابلیت پرتره ندارد. توانایی وارد کردن یک تصویر موجود یا ثبت عکس در لحظه از آن یک برنامه کامل ساخته است. رابط کاربری ساده‌ای دارد که نیاز به یادگیری خاصی ندارد. افکت‌های گوناگونی برای ویرایش دارد و دست شما در تنظیم تاری و ایجاد فوکوس مصنوعی باز است.

نکات منفی برنامه PortraitCam

در بیشتر موارد PortraitCam به خوبی کار می‌کند اما از آن‌جایی که هیچ چیزی بی‌نقص نیست مواردی هم پیش می‌آید که برای ذخیره عکس باید دوبار روی دکمه ضربه بزنید. یکی دیگر از چیزهایی که در استفاده از PortraitCam متوجه آن خواهید شد تفاوت تاری قسمت ویرایش شده با پس‌زمینه است. به طوری که تفاوت واقعی پرتره بر روی آیفون ۸ پلاس و چیزی که با PortraitCam ویرایش شده است قابل تشخیص است.

نتیجه
PortraitCam یک ابزار مناسب برای عکاسان است. در این برنامه گزینه‌های زیادی برای سفارشی کردن تاری وجود دارد، و عکاسی و فیلترهای روشنایی خوب به نظر می‌رسند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *