این روزها با توجه به قیمت پایین دوربین‌های نیمه‌ حرفه‌ای و کم شدن هزینه چاپ عکس‌ها به واسطه‌ی دیدن آن‌ها در دستگاه‌های مختلف، قیمت تمام شده‌ی عکاسی به شکل چشم‌گیری کاهش پیدا کرده‌ است. مخصوصا اگر این نمایش عکس‌ها برای سایت‌های مختلف باشد.

با این حساب به نظر می‌رسد دیگر دوره‌ی استفاده از عکس‌های آماده به سر آمده باشد و سایت‌های ایرانی نیز برای اینکه سری بین سرها بیرون بیاورند بهتر است آتلیه‌ی کوچکی در خانه بنا کنند و خود به عکاسی مشغول شوند.

اگر مبانی ساده‌ی عکاسی با دوربینی که در اختیار دارید را بلد هستید، پنج کانال یوتیوبی برایتان معرفی می‌کنیم که می‌تواند شما را از یک عکاس آماتور به یک حرفه‌ای بدل کند.

Mike Browne

Mike Browne

شاید او معروف‌ترین عکاس یوتیوب نباشد، اما با اختلاف زیادی بهترین معلم رایگانی خواهد بود که به شما درس عکاسی خواهد داد. متد خاص آموزشی او به راهنمایی در مورد انجام کار خلاصه نمی‌شود و با نمایش انجام آن، چگونگی عکاسی در شرایط مختلف را به بهترین شکل به کاربران خود نشان خواهد داد.

مایک براون با نمایش ویزور خود کاملا پروسه عکسای در شکل‌های مختلف را شرح می‌دهد.

B&H Photo

B&H Photo

یکی از بزرگ‌ترین و شناخته شده‌ترین کانال‌های عکاسی. سایت فروشگاهی اصلی را کاملا نادیده بگیرید، وقتی به کانال آن‌ها می‌روید، لیست پخشی به نام Event Space را مشاهده می‌کنید که بیش از ۲۵۰ ویدیوی آموزشی با کیفیت برای انواع عکاسی را شامل می‌شود.

The Art of Photography

The Art of Photography

این کانال مشخصا قصد دارد هنر عکاسی درست را به کسانی آموزش دهد که پیشینه هنری زیادی ندارند و تحصیلات متناسب به تصویر را طی نکرده‌اند. از جذاب‌ترین بخش‌های این کانال جدا از آموزش‌های بسیار خوبش در مورد تکنیک‌های عکاسی، صحبت‌های عکاسان معروفی همچون آنسل آدامز است که نکات بسیار جذابی در مورد شکل‌های مختلف عکاسی را بازگو می‌کند.

از دیگر بخش‌های بسیار خوب The Art of Photography، ویدیوهایی هستند که تاریخچه عکاسی را شرح می‌دهند و برای کسانی که درک درستی از این هنر و حرفه ندارند، روشن خواهد شد که چرا بسیاری از مسائل فنیِ حالای عکاسی، به این شکل وجود دارد.

Snap Factory

Snap Factory

متاسفانه Snap Factory مدت‌هاست دیگر فعالیتی نمی‌کند اما آرشیو آن کماکان فعال است و می‌توان از طریق آن‌ها به ویدیوهای مشابه نیز دسترسی پیدا کرد.

برای اینکه به بهترین ویدیوها و البته مورد استفاده‌ترین آن‌ها برسید، به لیست پخش Digital Photography: One on One بروید. ویدیوهای این بخش عموما بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه هستند و به مورد لزوم‌ترین تکنیک‌ها و ماسئل فنی عکاسی می‌پردازد.

Kelby One

Kelby One

اسکات کلبی پایه‌گذار Kelby Media Group است که تشکیلاتی آموزش محسوب می‌شود. اگر نیاز به آموزش‌های این سیستم در زمره عکاسی و فتوشاپ (بخش ویرایش عکس برای عرضه)   دارید، کانال Kelby One می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

از بهترین لیست‌های پخش این کانال می‌توان به Photography Tips & Tricks اشاره کرد که بهترین نکات ممکن در مورد گرفتن عکس تا عرضه آن را آموزش می‌دهد. ویدیوهای ابتدایی آن برای آموزش اولیه در نظر گرفته شده که برای آماتورها به شدت توصیه می‌شود. ویدیوهایی از جمله در مورد انواع لنزها و تکنیک‌های پایه عکاسی.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *