تیک آبی به منزله این است که اکانت شما به عنوان یک شخصیت حقیقی مورد تایید اینستاگرام قرار گرفته است. این تیک از چند جهت اهمیت بسیاری دارد؛ کاربران به اینکه اکانت جعلی نباشد اعتماد خواهند کرد، اینستاگرام در مقابله با بعضی هجمه‌ها به شما کمک بیشتری خواهد نمود و خیلی چیزهای دیگر که در مجموع کمک حال کاربرانی است که می‌خواهند فعالیت بلندمدت روی این شبکه‌ی اجتماعی داشته باشند.

تیک آبی اینستاگرام به چه کسانی تعلق خواهد گرفت؟

این مسئله یک نکته‌ی بسیار مهم است که کاربران باید ابتدا آن را بدانند. قبل از هر چیز باید گفت که تعداد فالوورهای شما در این مسئله به هیچ وجه دخیل نیست و اگر کسی به شما می‌گوید که با زیاد شدن دنبال‌کننده‌ها، اکانت شما برای گرفتن تیک آبی در نظر گرفته خواهد شد، اشتباه می‌کند. این تیک آبی تنها به افراد حقیقی که هویتشان برای اینستاگرام تایید شده باشد، برندهای معروف و معتبر که بتوانند ارتباط اکانت با برند را به تایید برسانند و نهادهای عمومی معتبر تعلق خواهد گرفت و تمامی این‌ها با ارائه مدارک مستند قابل انجام است.

اما تنها این نکات نیز برای گرفتن تیک آبی کافی نیستند و ویژگی‌هایی دیگری نیز برای اینستاگرام مهم است تا تیک آبی به شما داده شود. از جمله این نکات محتوای اکانت بوده که باید متعلق به خود شما باشد و یا اینکه اکانت نباید پرایویت بوده و باید بازدید ازآن برای عموم آزاد باشد و همچنین اطلاعات مناسب و کاملی از شما در بخش Bio ذکر شده باشد. اگر چه که ما گفتیم تعداد فالورها برای گرفتن تیک آبی خیلی ملاک نیست، اما نباید انتظار داشت که برای اکانت‌های تازه تاسیس و آن‌هایی که نه محتوا و دنبال کننده داشته باشند، این تیک صادر شود.

فعالیت مستمر، جذب کاربران جدید، منحصر به فرد بودن کارهایی که روی اکانت انتشار پیدا می‌کنند و تعامل با کاربران چیزی است که به شما این امکان را خواهد داد تا اکانتی پویا داشته باشید و بتوانید اینستاگرام را مجاب کنید تا موقع تایید روند تیک آبی، شما را گزینه‌ای مطلوب در نظر بگیرد.

مراحل گرفتن تیک آبی اینستاگرام

حالا که فکر می‌کنید شرایط کافی برای انجام کار را دارید و مدرک معتبر شناسایی مثل پاسپورت نیز دارید، عکسی از پاسپورت خود به صورت واضح تهیه کرده و مراحل کار را آغاز کنید. (امکان آپلود کارت ملی یا چیزهایی از این قبیل را نیز دارید، اما مدارک شناسایی انگلیسی زبان مسلما شرایط بهتری برایتان مهیا خواهند کرد)

ابتدا وارد اکانت خود شده و به پروفایل خود بروید و روی سه خط بالا سمت راست تصویر لمس کنید. حالا به تنظیمات (Settings) بروید. حالا به سمت پایین رفته تا به گزینه‌ی Request Verification برسید.

در این بخش نام کاربری شما باید به صورت خودکار پر شده باشد، پس اگر نام کاربری اشتباه بود، حتما با اکانت اشتباهی لاگین کرده‌اید. در بخش Full Name نام کامل خود را وارد کرده و با زدن روی Choose File عکسی که از مدرک شناسایی خود گرفته‌اید را وارد کنید. بعد از وارد کردن عکس آن را ثبت کرده و با پیغام زیر روبرو خواهد شد که به شما می‌گوید که اینستاگرام روند تایید اکانت شما را آغاز کرده است. فراموش نکنید این کار به منزله گرفتن تیک آبی نیست و روندی دارد که شاید به تایید اینستاگرام نرسد.

Submitting a request for verification does not guarantee that your account will be verified

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *