بیو اینستاگرام بخش مناسبی است تا از کاربران بخواهید کاری را انجام دهند! این شبکه اجتماعی هم با اضافه کردن دکمه تماس اینستاگرام و سایر دکمه‌های عمل این کار را برای شما راحت کرده است. مثلاً می‌توانید ایمیل و شماره تماس خود را در این دکمه‌های عمل قرار دهید و از کاربران بخواهید تا برای مشاورۀ یا مطرح کردن سوالات با شما در ارتباط باشند. به خصوص ایمیل یک راه ارتباطی بسیار عالی است تا بتوانید سوالات و ایمیل‌های کاربران را برای همیشه نگه‌داری کنید.

لینک سایت کسب‌وکارتان در بخش بیو قرار دهید!

اگر برای کسب‌وکار آنلاین خود سایت ندارید و فقط بر روی پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم حتماً یک سایت راه‌اندازی کنید! اما اگر سایت دارید، حتماً لینک خود را در بخش بیو اینستاگرام قرار دهید. این بخش به شما کمک می‌کند تا از کاربران بخواهید بر روی آن کلیک کنند و با این کار ترافیک سایت خود را افزایش دهید. توجه داشته باشید که کاربران به صورت خودکار کاری را انجام نمی‌دهند و باید از آن‌ها بخواهید! مثلاً اگر لینک یک مطلب را در بیو قرار داده‌اید و آن مطلب از سایت خود را در یک پست معرفی کرده‌اید، حتماً باید از کاربران بخواهید که به بیو اینستاگرام شما مراجعه کنند و با کلیک بر روی آن لینک، وارد سایت شوند.

مزیت بیو (برخلاف لینک‌هایی که در پست‌ها قرار می‌دهیم!) قابل کلیک بودن آن است؛ یعنی اگر کاربران بر روی آن کلیک کنند، مستقیم وارد سایت می‌شوند. شما می‌توانید برای معرفی جدیدترین محصولات، وبینارها، همایش‌ها و… از این بخش استفاده کنید!

یک نکته! توجه داشته باشید که لینک مربوط به بیو اینستاگرام را همیشه آپدیت کنید و پس از آپدیت مطمئن شوید که لینک به درستی کار می‌کند. اگر لینک شما درست نباشد، کاربران وارد صفحه موردنظر نمی‌شوند و این مسئله روی برند شما تاثیر منفی می‌گذارد.

یک تصویر پروفایل جذاب و شفاف انتخاب کنید!

اگر از اینستاگرام برای برندسازی استفاده می‌کنید، این بخش تمام هویت شما است! در این بخش باید تصویری استفاده کنید که در هیچ صفحه‌ای استفاده نشده باشد و ساده‌ترین تصویری که این ویژگی را دارد، لوگوی برندتان است. در واقع لوگو نشان‌دهنده هویت یک شرکت است و باید توجه داشته باشدی که این لوگو کاملاً واضح و باکیفیت باشد.

اگر از لوگوی برند خود در این صفحه استفاده می‌کنید، همان لوگو را در سایت و کانال‌های اجتماعی دیگر هم قرار دهید. بسیاری از کاربران علاوه بر صفحه اینستاگرام شما، کانال‌های اجتماعی دیگر را هم چک می‌کنند و اگر لوگوی شما یکسان نباشد، از کانال‌های دیگر خارج می‌شوند. همچنین اگر از لوگوی برند خود استفاده نکنید و از تصویر دیگری استفاده کنید، کاربران شما را نمی‌توانند پیدا کنند! خودتان را جای کاربری قرار دهید که به دنبال پیدا کردن صفحه شما است؛ در این‌صورت اینستاگرام شما را جستجو می‌کند و اگر صفحه شما لوگوی سایت را داشته باشد، شما را دنبال می‌کند اما اگر یک تصویر دیگر باشد، احتمالاً فکر می‌کند که صفحه شما نیست و شما را دنبال نمی‌کند. به همین سادگی دنبال‌کننده‌ای که می‌تواند به مشتری کسب‌وکارتان تبدیل شود، از دست می‌رود!

اگر برای پیج شما پیج کاری است و شما برای اینستاگرام مارکتینگ برنامه ریزی کرده‌اید و می‌خواهید که در اینستاگرام مشتری های خودتان را پیدا کنید یکی از مواردی که خیلی باید مورد توجه قرار دهید. عکس پروفایل پیج شماست عکس های پروفایل اینستاگرام به دلیل کوچک بودن افراد زیاد به ان اهمیت نمی‌دهند و بدون هیچ هدفی عکسی که خودشان می‌خواهند را برای پیجشان انتخاب می‌کنند. اگر شما قصد دارید به عنوان یک بازاریاب حرفه ای اینستاگرام عمل کنید و مشتری های خوبی جذب کنید باید بدانید که اولین چیزی که کاربران می‌بینند عکس پروفایل شماست و از سوی دیگر مردم تنها ۲۰ درصد از مطالبی را که از پیج های مختلف خوانده اند را به یاد می اوردند این در حالی است که ۸۰ درصد دیگر مربوط به تصاویر است . یک عکس پروفایل نامناسب باعث می‌شود که مردم به شما اعتماد نکنند و در قسمت جستجو جذب رقبای شما که عکس پروفایل بهتری دارند می‌شوند. سعی کنید برای عکس پروفایل پیج برندتان یا پیج شخصتان عکس خودتان را بگذارید . سعی کنید در عکسی که میگذارید چهره شما کامل دیده شود و از گذاشتن عکس تمام قد خودداری کنید فقط صورت شما دیده شود . تحقیقات نشان داده عکس هایی که با لبخند و عینک باشد بیشتر در ذهن میماند . حتما می‌پرسید برای پیج تجاریمان عکس خودمان را بگذاریم ؟ پاسخ ها تا حدودی بله است زیرا که اگر عکس پروفایل شما چهره خودتان باشد حس اعتماد را در دهن مشتری بر می انگیزد اما اگر میخواهید که لوگو مربوط به کسب و کار خود را بگذارید آن را به صورت بزرگ و واضح در پروفایل خود قرار دهید. اگر دوست دارید مشتری بیشتری جذب کنید و مشتری ها به شما اعتماد کنند حد المکان عکس پروفایلتان را با کیفیت بگذارید.

با رعایت چند قدمی که در بالا بررسی کردیم، به راحتی می‌توانید یک بیو اینستاگرام جذاب و موفق داشته باشید. البته حتماً نباید پروفایل اینستاگرام شما ثابت باشد؛ هر از گاهی می‌توانید آن را بروزرسانی کرده و ایده‌های خلاقانه دیگری برای افزایش جذابیت آن استفاده کنید. ساده‌ترین مورد تغییر اموجی‌ها است که تغییر زیادی هم در بیو صفحه خود نمی‌دهید. با تغییر بیو اینستاگرام و بهینه‌سازی آن، کسب‌وکار شما (حداقل در بخش بازاریابی اینستاگرام) متحول می‌شود و می‌توانید کسب‌وکار موفق‌تری داشته باشید. همچنین شما این امکان را دارید که در صفحه تجاری اینستاگرام آدرس شرکت یا فروشگاه خود را قرار دهید و از کاربران بخواهید در زمان مشخص‌شده به آن مراجعه کنند.

کلمات کلیدی در اینستاگرام استفاده ای متفاوت با بقیه ی سایت ها دارند. هشتگ ها باعث میشوند بتوانیم به آسانی درباره‌ی موضوع موردنظرمان به سرچ و جست و جو بپردازیم اما استفاده از هشتگ در بیو به دلیل اینکه قابلیت سرچ و کلیک شدن ندارد حرکت مفید و کارامدی نیست، پس پیشنهاد می‌شود که از گذاشتن هشتگ در بیو اجتناب کنید. مگر اینکه یک هشتگ خاص دارید که در کل فضای اینستاگرام با آن شناخته میشوید یا به نحوی این هشتگ فقط به شما مربوط میشود آن وقت میتوانید برای معرفی به کاربران از آن هشتگ در بیوی خود استفاده کنید.  اینستاگرام ابزاری برای سرگرمی و سرگرم شدن است. بیوی شما باید وجهه ای جالب  از شما  به نمایش بگذارد. خیلی رسمی و خشک ننویسید. از ایموجی ها و سیمبول ها در بیوی تان استفاده کنید.

تنها جایی که در اینستاگرام میشود لینکی با قابلیت سرچ و کلیک شدن گذاشت در بیو است. از این قابلیت استفاده کنید و لینک وبسایت، وبلاگ، ایمیل و یا لینکهای دیگری که مربوط به خودتان است را در آن قرار بدهید. گذاشتن لینک کسب وکارتان، میزان معتبر بودن شما و کسب و کارتان را به دیگر کاربران نشان میدهد و این یعنی جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *