انویدیا در طراحی کارت گرافیک جدید و قدرتمند خود به اسم Titan Xp، از سری جنگ ستارگان الهام گرفته و با ترکیب المان‌های دو سمت خوب و بد ماجرا،  Jedi Order و Galactic Empire برای طرفداران محصولی شگرف عرضه کرده است.

 در طراحی این دو کارت گرافیک به نحوی از این فرنچایز الهام گرفته شده که در جزییات کارت‌ها می‌توانید نکات بسیار ریزی را ببینید که نمایانگر شمشیرهای نوری نیروهای مختلف است. در واقع تنها رنگ‌های این دو کارت با هم متفاوت نیستند، بلکه در جزییات ظاهری بسیار ریزی با هم فرق دارند. LEDهای سبز برای گروه مقاومت و LEDهای قرمز برای نیروی تاریکی در نظر گرفته شده.

هر دو کارت گرافیک دارای پنجره‌ها و منافظی‌ست که نور را بیرون می‌دهند و در دستگاه‌هایی که بدنه‌ای شیشه‌ای دارند فوق‌العاده جلوه می‌کنند. این کارت‌ها دارای ۳،۸۴۰ هسته CUDA با فرکانس ۱٫۶GHz و ۱۲GB حافظه GDDR5X قابل اجرا با سرعت ۱۱٫۴ گیگابایت در ثانیه است. توان گرافیکی این دو مدل که کاملا برای بازکن‌های حرفه‌ای تدارک دیده شده، دوبرابر کنسول Xbox One X است.

گرچه این را هم باید در نظر گرفت، که قدرت، زیبایی و کارایی فوق‌العاده این محصول، در نهایت قیمت گزافی نیز به همراه خواهد داشت. گفته شده انویدیا در اواخر آبان ماه این کارت گرافیک را به قیمت ۱۲۰۰ دلار به فروش خواهد رساند. و جالب اینجاست که بازی تازه‌ی جنگ ستارگان با عنوان Battlefront II که قرار است به زودی منتشر شود، در این بسته گنجانده نشده است.

و در آخر یک نکته جذاب برای طرفداران سری جنگ ستارگان این است که بر روی هر کدام از کارت‌ها، علامت نیروهای آن سمت از نیرو حکاکی شده‌ است و تنها به نور و فرم محصولات بسنده نشده است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *