مشارکت‌ کاربران یک سایت در بخش‌های مختلف می‌تواند کمک زیادی به پیشرفت و ارتقا رتبه سایت شما داشته باشد. این ارتقاع رتبه می‌تواند در رتبه الکسا یا رتبه در موتورجستجو باشد. یکی از زمینه‌های حرفه‌ای فعالیت کاربران در سایت، فعالیت آنها در انجمن‌های گفتگو سایت است که در این بخش از سایت کاربران اقدام به پرسش و پاسخ، ارسال درخواست، ارائه مقالات و… می‌کنند. با اینکار علاوه بر رفع نیاز بسیاری از کاربران، تاپیک‌ها در موتورهای جستجو نیز ایندکس می‌شوند که در نتیجه تاثیر خوبی در رتبه سایت شما خواهند گذاشت.

ایجاد انجمن‌های گفتگو با استفاده از سیستم‌های انجمن‌ساز مختلف امکان‌پذیر است که در وردپرس نیز افزونه‌هایی در این زمینه وجود دارند. افزونه وردپرس انجمن‌ساز bbpress یکی از برترین و حرفه‌ای‌ترین افزونه‌های موجود در این زمینه برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. در یکی از مقالات گذشته این افزونه را مورد بررسی قرار داده‌ایم که می‌توانید آن را برای آشنایی کامل با این افزونه مطالعه کنید.

افزونه‌های مکمل انجمن‌ساز bbpress

در این مقاله قصد داریم تعدادی از افزونه‌های مکمل برای افزونه bbpress را خدمت شما کاربران وردپرسی که از این افزونه استفاده می‌کنید داریم که با استفاده از آن قادر به ارتقا سیستم انجمن سایت وردپرسی خود و افزایش امکانات آن خواهید بود. برخی از این ابزارها می‌تواند مدیریت کاربران و تاپیک‌ها را ساده‌تر کنند و برخی دیگر از آنها می‌تواند به شما در زمینه افزایش امکانات انجمن خود یاری رسانند.

افزونه bbPress Report Content

یکی از مواردی که ممکن است در مدیریت تاپیک‌های انجمن برای شما مفید باشند ارسال گزارش تاپیک‌های ممنوع و مواردی که با قوانین سایت شما منطبق نباشند، است. افزونه bbPress Report Content به انجمن شما امکان ارسال گزارش توسط کاربران را ارسال می‌کند تا بتوانید به راحتی تاپیک‌های نامناسب را توسط کاربران سایت شناسایی کنید و در صورت نیاز آنها را ویرایش یا مسدود کنید. این افزونه وردپرس توانسته است از میان +۱,۰۰۰ نصب خود امتیاز کامل ۵ از ۵ را به خود اختصاص دهد. این افزونه از زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی و… پشتیبانی می‌کند.

برخی از ویژگی‌های افزونه bbPress Report Content

  • قابلیت ارسال گزارش توسط کاربران
  • قابلیت بررسی تاپیک گزارش شده
  • قابلیت نمایش در بخش تاپیک به صورت خودکار
  • پشتیبانی از چندین زبان زنده‌ دنیا

افزونه bbPress Moderation

افزونه bbPress Moderation نیز یکی دیگر از افزونه‌هایی حرفه‌ای برای سیستم انجمن‌ساز BBpress است که به شما امکان تایید تاپیک‌های ایجاد شده توسط کاربران را قبل از انتشار آنها در سایت می‌دهد. با نصب این افزونه دیگر نگران انتشار محتوای نامناسب در سایت وردپرسی خود نباشید و پس از بررسی کامل تاپیک اقدام به انتشار آن کنید. این افزونه توانسته است از میان +۲,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۲ از ۵ را به خود اختصاص دهد. این افزونه به چند زبان زنده نیز ترجمه شده است که محبوبیت آن را دوچندان می‌کند.

برخی از ویژگی‌های افزونه bbPress Moderation

  • قابلیت تایید تاپیک‌های ارسالی جدید پیش از انتشار
  • قابلیت ارسال تاپیک توسط کاربران عضو شده در سایت بدون نیاز به تایید
  • پشتیبانی از چندین زبان زنده‌ دنیا

افزونه bbPress New Topics

افزونه bbPress New Topics یک دیگر از ابزارهای مفید و کاربردی در انجمن‌ساز وردپرس است که با استفاده از آن قادر به نمایش برچسب NEW یا جدید در کنار تاپیک‌های جدید انجمن وردپرس خود خواهید بود. این افزونه قابلیت شخصی‌سازی برچسب موردنظر را نیز به شما می‌دهد که می‌توانید آن را به صورت کامل شخصی‌سازی کنید. این افزونه برای پاسخ‌دهی سایر کاربران یا مدیران سایت به تاپیک‌های جدید سایت بسیار مفید است. این افزونه توانسته است از میان +۹۰۰ نصب خود امتیاز ۲/۶ را به خود اختصاص دهد.

برخی از ویژگی‌های افزونه bbPress New Topics

  • قابلیت شخصی‌سازی برچسب New
  • قابلیت تغییر رنگ‌بندی برچسب از طریق کدهای افزونه
  • نمایش خودکار برچسب بدون نیاز به تنظیمات خاص

افزونه Private Groups

یکی از ابزارهای بسیار مفید در شبکه‌های اجتماعی امروزی قابلیت ایجاد گروه‌های شخصی برای عضویت اعضای خاص و موردنظر خود در آن است. در انجمن‌های گفتگو نیز می‌توان چنین قابلیتی را برای کاربران سایت بوجود آورد تا در صورت نیاز بتوانند تاپیک‌ موردنظر خود را تنها به کاربرانی خاص نمایش دهند. این ابزار برای موارد مدیریتی که لازم است تنها مدیران سایت قادر به مشاهده آن باشند نیز بسیار مفید است و می‌توانید گروهی را ایجاد کنید تا مدیران سایت شما در آن فعالیت کنند. این افزونه توانسته است از میان +۳,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۹ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت کاربران استفاده‌کننده از این افزونه است.

برخی از ویژگی‌های افزونه Private Groups

  • قابلیت ایجاد گروه‌های مختلف
  • قابلیت افزودن بی‌نهایت کاربر در گروه‌ها
  • قابلیت افزودن اعضای خاص به گروه

افزونه Better bbPress Signature

یکی از مواردی که در سیستم‌های انجمن‌ساز وجود دارد، قابلیت افزودن امضا در پایان تاپیک‌ها و پاسخ‌های خود است که با استفاده از آن هر کاربر می‌تواند متن موردنظر خود را اضافه کند؛ اما افزونه انجمن‌ساز bbpress نمی‌تواند این نیاز کاربران را برطرف کند. افزونه Better bbPress Signature به شما کمک می‌کند تا بتوانید این قابلیت را به انجمن خود اضافه کنید و هر کاربر از طریق بخش کاربری خود بتواند متن خود را در بخش امضا درج کند. این افزونه توانسته است از میان +۳۰۰ نصب خود امتیاز ۳/۴ را به خود اختصاص دهد.

در این مقاله برخی از افزونه‌هایی که در زمینه مدیریت انجمن‌ساز وردپرس یا همان bbpress برای شما مفید بود را ارائه نمودیم که هریک از آنها می‌تواند قابلیتی را را برای مدیریت سایت یا کاربران سایت ارائه کند. در مقاله دیگر تعدادی دیگر از افزونه‌های مکمل را معرفی می‌کنیم تا بتوانید سیستم bbpress خود را بهتر مدیریت کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

4 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *