بعضی از افراد به طور طبیعی خوش‌عکس بوده و حتی در سلفی هم عالی به نظر می‌رسند. اما اغلب افراد همیشه در تلاش هستند تا سلفی بهتری نسبت به دفعه قبل بگیرند. کاربران عادی نمی‌دانند که لنزهای واید گوشی‌ها، دقیقا چه بلایی سر عکس‌ها می‌آورد و اکثرا با آن دچار مشکل‌ می‌شوند. پس برای انداختن عکس‌های بهتر به کمک احتیاج دارند. گرچه هنوز رتبه‌بندی خیلی دقیق و جامعی در این زمینه صورت نگرفته که کدام برنامه یا کتاب در این زمینه بیشتر کمکتان می‌کند، اما دست کم در بین نظرات و تعداد دانلودها می‌توان به یک اجماع کلی در این باره رسید.

۱- GoCam برای iOS و Snapi برای اندروید

GoCam

معمولا بیشتر کاربران برای انداختن عکس سلفی مشکل داشته و به سختی می‌تواند انگشت خود را با نگه داشتن گوشی، بر روی دکمه شاتر حرکت دهند اما با برنامه‌های GoCam و Snapi می‌توانید با تشخیص حرکت دست و بدون نیاز به شاتر سلفی بگیرند. با یک دست گوشی را نگه دارید و کف دست دیگر را جلوی دوربین نگه دارید و سپس مشت کنید، این حرکت ثانیه شمار را فعال خواهد کرد. حالا می‌توانید دست خود را پایین بیاورید و ژستی که دوست دارید بگیرید. به این ترتیب می‌توانید گوشی را در هر نقطه که خواستید نگه دارید و با تایمر سلفی بگیرید و هر دو دست را داخل عکس داشته باشید. البته چنین برنامه‌هایی تقریبا ویژگی‌های یکسانی دارند اما شما می‌توانید یکی از بهترین‌ها را برای خودتان انتخاب کنید.

۲- YouCam Perfect برای دو سیستم‌عامل iOS و اندروید

YouCam Perfect

YouCam Perfect در واقع یک برنامه دوربین سلفی برای افرادیست که می‌خواهند قبل از عکس گرفتن پیش نمایش از عکس را ببینند و یا تغییراتی مانند انتخاب فیلتر و یا جلوه‌های زیبایی ایجاد کنند. با استفاده از فیلتر مناسب می‌توانید یک سلفی عالی بیاندازید، بهترین عکاسان قبل از فشردن شاتر بهترین فیلتر را تشخیص می‌دهند. با استفاده از این برنامه شما قادر خواهید بود فیلتر دلخواه را برای قاب سلفی انتخاب کنید که این می‌تواند در نتیجه تاثیر بسزایی داشته باشد. البته شما می‌توانید فیلترها و اثرات دیگر را بعد از ذخیره در گالری نیز اعمال کنید. با این که YouCam Perfect برنامه توانمندی در سلفی است اما با به نظر می‌رسد FaceTune انتخاب بهتری برای سلفی گرفتن باشد.

۳-  FaceTune و FaceTune2 برای iOS و اندروید

FaceTune

FaceTune یکی از برنامه‌های قدیمی سلفی بوده و به نوعی فتوشاپ سلفی شناخته می‌شود. FaceTune2 جدید کاربری آسان‌تری داشته و ویرایش‌های بهتری برای زیبایی چهره افراد ارائه می‌دهد. با FaceTune شما قادر خواهید بود دندان‌ها را سفید کنید، لک‌های صورت را از بین ببرید، قرمزی چشم‌ها را بگیرید و حتی پس‌زمینه را تار کنید. البته برنامه برخی از فیلترها و فریم‌ها را برای ایجاد تغییرات بیشتر ارائه می‌دهد. اعمال تغییرات بسیار آسان بوده و به همان آسانی هم می‌توانید آن‌ها را حذف کنید. برای جلوگیری از اشتباه بهتر است بدانید که FaceTune برای کاربران سیستم عامل اندروید و FaceTune2 برای سیستم عامل iOS عرضه شده است. این یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش عکس برای گوشی‌های هوشمند است.

۴- SelfieGuide

SelfieGuide

آیا تا به حال شده است که دل‌تان بخواهد عکسی در جایی خاص مثل پاریس و در مقابل برج ایفل داشته باشید؟ با استفاده از نرم‌افزار SelfieGuide شما می‌توانید با GPS خود به موقعیتی روی نقشه بروید و با باز کردن دوربین داخلی برنامه، چهره‌تان را در قابی از برج ایفل تنظیم کنید. اگر به درستی دستورالعمل‌ها را دنبال کنید می‌توانید عکسی فوق‌العاده از خودتان بیاندازید. با این که SelfieGuide تمامی نقاط دنیا را پوشش نمی‌دهد اما همان‌هایی که در فهرست خود دارد را با دقت و ظرافت بالا به شما ارائه می‌دهد.

۵- Do It Yourselfie کتاب ۶۶ راهنمای خودآموز سلفی

عکاس ویلم پاپلیر هزاران راهنمایی، ترفندها و سبکهای خودآموز را برای سلفی تجزیه و تحلیل کرده و در قالب ۶۶ قانون شفاف و قابل درک عرضه کرده است. شما به واسطه این راهنما می‌توانید سریع‌تر به چیزی که مد نظر دارید برسید. در این نرم‌افزار به سادگی توضیحات را در یک طرف و عکس نمونه را در سمت دیگر خواهید دید. گرچه همه چیز ساده به نظر می‌رسد اما با این وجود شما باید با فهرست کردن نکات و به کار بردن هنر خود سلفی مناسبی بیاندازید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *