با توجه به خطرات امنیتی روزافزون اینترنت برای کاربران ، دست‌اندرکاران ویندوز۱۰ ابزارهای متنوعی را در نظر گرفته‌اند که به کمک آن بتوانید از بروز مشکلات پیش‌بینی‌ شده جلوگیری کنید. مشکلاتی همچون برنامه‌های جاسوسی، کی‌لاگرها، تروجان‌ها و … . آشنایی با این ابزارها و روش‌های مقابله با مشکلات احتمالی، مخصوصا برای شرکت‌هایی که کارکنانشان از ویندوز استفاده می‌کنند به شدت ضروری است.

در این پست قصد داریم شما را ۷ ابزار امنیتی ویندوز۱۰ آشنا کنیم:

Windows Defender Smart Screen

این ابزار در واقع جلوی بازدید از سایت‌هایی که قبلا به خاطر ایجاد اخلال، گزارش شده‌اند را می‌گیرد و یا اینکه اقدامات پیشگیرانه در مواجه با آن‌ها را در دستور کار قرار می‌دهد. سایت‌هایی که برای مثال بدافزار به دستگاه شما منتقل می‌کنند، تبلیغات کاذب نمایش می‌دهند یه به هر ترتیبی خطری بالقوه محسوب می‌شوند.

Windows Defender Application Guard

Windows Defender Application Guard

مرورگر تازه‌ی مایکروسافت Microsoft Edge، از سیستم مجازی‌سازی Hyper-V استفاده می‌کند و کار این ابزار جلوگیری از اقدامات خرابکارانه از طریق این تکنولوژی است. برای مثال وقتی که یکی از سایت‌های مشکوک مورد بازدید قرار گرفت، این ابزار اجرا شده و راه رسیدن آن به رم، هارد اصلی، شبکه، برنامه‌های نصب شده و … را سد می‌کند.

User Account Control

User Account Control

وقتی حالت User Account Control فعال می‌شود، تمام برنامه‌های کاربر مذکور امن و به دور از حالت ادمین اجرا می‌شوند. به این ترتیب و با توجه به اینکه برای انجام عملیات نصب و یا کارهای سیستمی نیاز به اجازه‌ی ادمین است، بدافزارهایی که به هر شکل به خاطر سهل‌انگاری قصد نصب روی دستگاه دارند، با مشکل مواجه می‌شوند.

Windows Defender Device Guard

این ابزار صحت برنامه‌هایی که بر روی سیستم عامل فعالیت می‌کنند را مشخص می‌کند. این تایید عملکرد تنها به برنامه‌های نصب شده محدود نمی‌شود و به سطح درایورها و کرنرها نیز می‌رسد.

Windows Defender Exploit Guard

برای محافظ از پوشه‌های موجود در دستگاه و البته شبکه‌ای که به آن متصل هستید این ابزار حتما باید فعال باشد. به این ترتیب فونت‌هایی که تایید شده نیستند، عکس‌های کوچکی که منبع آن‌ها مشخص نیست، کدهایی که بی‌دلیل اجرا می‌شوند و اقداماتی از این دست غیر فعالی می‌شوند.

 Microsoft Bitlocker

Microsoft Bitlocker

برنامه‌ای که به تازگی جایگزین Syskey شده و وظیفه آن رمزگذاری کامل هارد بر روی ویندوز۱۰ است. البته این ابزار تنها بر روی ویندوز Professional و Enterprise فعال بوده و کاربران نسخه Home از آن بی‌بهره‌اند. به کمک Bitlocker می‌توانید رمزگذاری را حتی قبل از اجرای ویندوز عملی کنید.

Windows Defender Credential Guard

Credential Guard با الگوریتم مجازی‌سازی خاص خود، چرخه‌ای امن پدید می‌آورد تا از اطلاعات مهم شما محافظت کند و فقط برنامه‌های مورد نظر و تایید شده به اطلاعات موجود دسترسی داشته باشند. فعال‌سازی این گزینه، امنیت دستگاه را تا حد سخت‌افزار بالا می‌برد تا دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شما از قبل هم سخت تر شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *