استفاده از ابزارها و اپلیکیشن‌های مختلف نیازمند شناخت کامل ترفندها و قابلیت‌های آن است. اینستاگرام نیز به عنوان یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا و ایران، کاربران زیادی را به خود جذب کرده است که شناخت قابلیت‌های آن منجر به لذت‌بخش شدن استفاده از آن می‌شود! برخی از افراد که به دنبال پیشرفت و توسعه کسب‌وکار خود با استفاده از اینستاگرام هستند و از آن در امر دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند. در این مقاله و در ادامه بررسی ترفند‌هایی برای بهبود کار در اینستاگرام قصد داریم قابلیت‌های بیشتری از این شبکه اجتماعی پر طرفدار را برسی کنیم تا به بهترین شکل ممکن از آن بهره ببرید.

حساب‌کاربری خود را به حساب تجاری تبدیل کنید

یکی از قابلیت‌هایی که اینستاگرام برای کاربرانی که از اینستاگرام به عنوان یک ابزار برای بازاریابی کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند قرار داده است، قابلیت ارتقاء حساب‌های معمولی به حساب تجاری است. در حساب‌های تجاری ابزارهای مختلفی اضافه می‌شود که مهم‌ترین آنها ابزار آنالیز و تحلیل بازدید صفحه و بازدیدکنندگانی که از پست‌های شما بازدید می‌کنند، در دسترس خواهد بود. هنگامی که صفحه خود را به یک صفحه تجاری تبدیل می‌کنید، تغییراتی در صفحه پروفایل شما مشاهده می‌شود. در بخش بالای پروفایل شما یک آیکن آماری پدیدار می‌شود که همان ابزار Insight است. با کلیک بر روی این بخش می‌توانید آمار صفحه تجاری خود را مشاهده کنید. در اولین بخش این صفحه دو گزینه قابل مشاهده است که یکی از آنها مربوط به تعداد مطالب کلی و دیگری مربوط به تعداد دنبال‌کنندگان صفحه تجاری شما است. در پایین این دو بخش نیز تعداد کاهش یا افزایش آنها در بازه زمانی ۷ روز گذشته قابل مشاهده است که در صفحات تجاری افزایش یا کاهش تعداد دنبال‌کنندگان اهمیت بسیار زیادی دارد.

پیش از هر اقدام دیگری ابتدا از عمومی (Public) بودن پیج خود اطمینان حاصل کنید؛ یعنی اگر صفحه شما به صورت خصوصی (Private) باشد، نمی‌توانید به این ابزار دسترسی داشته باشید. برای تبدیل صفحه خصوصی خود به یک صفحه عمومی کافی است وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید و در بخش Options تیک گزینه Private account را بردارید تا صفحه شما به یک صفحه عمومی تبدیل شود. پس از تبدیل صفحه خود به یک صفحه عمومی، در صفحه خود و بخش پروفایل بر روی سه نقطه کلیک کنید. در این بخش وارد Settings که دارای آیکن چرخ‌دنده است کلیک کنید. در پایین همین بخش گزینه‌ای به نام Switch to Business وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید صفحه خود را تجاری کنید. در صفحه جدید که مشاهده می‌شود باید یک حساب فیسبوک را وارد کنید تا حساب تجاری شما به آن حساب کاربری متصل شوند. در مرحله بعد باید یک پیج فیسبوک را برای حساب تجاری اینستاگرام خود فعال کنید. همچنین اگر صفحه‌ای مرتبط با صفحه اینستاگرام خود ندارید می‌توانید در همین بخش یک صفحه جدید ایجاد کنید. در مرحله آخر کافی است اطلاعات تجاری خود نظیر آدرس، شماره‌تماس، ایمیل و… را وارد کنید؛ البته هرکدام را که نیاز به نمایش آن ندارید، فیلد مربوط به آن را خالی بگذارید.

در اینستاگرام تصاویر پازلی منتشر کنید

برخی از کاربران در صفحات خود عکسی را به چند بخش مساوی تقسیم می‌کنند و آن را به صورت پازلی در اینستاگرام منتشر می‌کنند! اگر شما کاربری را دنبال کرده‌ باشید و آن کاربر تصاویر پازلی منتشر کند، در صفحه اول اینستاگرام خود ممکن است تصاویری را مشاهده کنید که جالب به نظر نرسد و برای برخی از کاربران چنین کاری سوال برانگیز است! اما هنگامی که به صفحه پروفایل آنها مراجعه کنید، همان تصاویری که ظاهرا جالب نیستند به بهترین شکل ممکن نمایش داده می‌شود و شاید بخواهید چنین کاری را در صفحه اینستاگرام خود انجام دهید. برای این‌کار کافی است عکس باکیفیت خود به به قسمت‌هایی که ضریب ۳ هستند تقسیم کنید! به طور مثال می‌توانید عکس خود را به سه قسمت عمودی هم‌اندازه تقسیم کنید و البته این تقسیم کردن متناسب با سایز تصویر شما است. پس از اینکار می‌توانید آن را بر روی صفحه خود منتشر کنید تا پروفایل شما نیز چنین شکل و شمایلی پیدا کند.

شدت فیلترهای تصاویر اینستاگرام خود را تنظیم کنید

یکی از قابلیت‌هایی که به شما کاربران اینستاگرامی معرفی کردیم، قابلیت استفاده از فیلترهای اینستاگرام بر روی تصاویر و حتی ویدیوهایی که می‌خواهید در صفحه خود منتشر کنید است! گاهی برخی از کاربران می‌خواهند از یک فیلتر استفاده کنند اما نمی‌خواهند شدت آن زیاد باشد؛ خوشبختانه اینستاگرام به فکر چنین کاربرانی بوده است و قابلیت تنظیم شدت فیلتر را برای این دسته از کاربران قرار داده است. برای این کار کافی است است بر روی تصویر خود فیلتر موردنظر را اعمال کنید، سپس بر روی فیلتر انتخاب شده کلیک کنید تا شدت فیلتر را کاهش دهید. پس از کاهش شدت فیلتر این فیلتر بر روی تصویر اعمال می‌شود اما شدت آن کمتر از حالت اولیه و پیش‌فرض فیلتر خواهد بود.

در این مقاله به بررسی برخی از قابلیت‌های اپلیکیشن پرمخاطب اینستاگرام پرداختیم که کاربران زیادی در آن در حال تعامل با یکدیگر هستند؛ آشنایی به قابلیت‌ها و ترفندهای اینستاگرام پایه و اصول استفاده از آن است! در مقاله بعدی ترفندهای استفاده از استوری در اینستاگرام را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید یک کاربر حرفه‌ای اینستاگرام باشد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *