در مطلب قبل اشاره کردیم که استفاده از ویژگی فیلتر کردن داده‌ها به شما این امکان را می‌دهد که تنها به اطلاعاتی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید.در این مطلب تنظیمات مربوط به این بخش را کامل می‌کنیم.

فیلترینگ پیشرفته

اگر نیاز به فیلتر کردن اطلاعات دارید ممکن است که فیلتر پایه نتواند نیازهای شما را پاسخگو باشد. خوشبختانه، اکسل شامل بسیاری از ابزارهای پیشرفته فیلتر کردن، از جمله جستجو، متن، تاریخ، و فیلتر کردن اعداد است، که می‌تواند نتایج شما را محدود کند تا بتوانید دقیقا همان چیزی را پیدا کنید که نیاز دارید.

فیلتر با سرچ

اکسل به شما امکان می‌دهد اطلاعاتی را که شامل عبارت دقیق، شماره، تاریخ و موارد دیگر هستند جستجو کنید. در اینجا ما می‌خواهیم تنها محصولات مارک Saris را در سیستم‌مان جستجو کنیم.

  •  برگه Data را انتخاب کرده و سپس روی دستور Filter کلیک کنید. فلش کشویی سلول هدر برای هر ستون ظاهر می‌شود.
  •  روی فلش کشویی ستونی که می‌خواهید فیلتر کنید، کلیک کنید. در اینجا ما ستون C را فیلتر می‌کنیم.

  •  کادر منو ظاهر خواهد شد. یک عبارت در کادر جستجو وارد کنید. همانطور که شما تایپ می‌کنید، نتایج جستجو به طور خودکار در قسمت فیلد Text ظاهر می‌شود. در این مثال ما saris را تایپ می‌کنیم تا تمامی اطلاعات مربوط به این مارک ظاهر شود. وقتی کارتان انجام شد، روی OK کلیک کنید.

برای استفاده از فیلترهای متنی پیشرفته

فیلترهای پیشرفته متن را می‌توان برای نمایش اطلاعات خاص‌تر مانند سلول‌هایی که حاوی تعداد مشخصی از کاراکترها یا داده‌هایی هستند استفاده کرد و به این ترتیب یک کلمه خاص را حذف کرد. برای نمونه ما می‌خواهیم هر آیتمی که دارای کلمه لپ‌تاپ است را حذف کنیم.

  • برگه Data را انتخاب کرده و بعد روی دستور Filter کلیک کنید. فلش کشویی سلول هدر برای هر ستون ظاهر می‌شود. توجه داشته باشید اگر قبلا فیلترهای مورد نظر را به شیت کار اضافه کرده‌اید، می‌توانید از این مرحله گذر کنید.
  •  بر روی فلش کشویی ستونی که می‌خواهید فیلتر کنید کلیک کنید. در این مثال ما ستون C را فیلتر می‌کنیم.

  •  منوی فیلتر ظاهر خواهد شد. ماوس خود را بر روی Text Filters ببرید، سپس فیلتر متن مورد نظر را از منوی کشویی انتخاب کنید. در اینجا ما Does Not Contain را برای مشاهده داده‌هایی که حاوی متن خاص نیستند انتخاب می‌کنیم.
  • سه حقه‌ی تازه که بهتر است در اکسل ۲۰۱۶ بلد باشید

  •  کادر سفارشی AutoFilter ظاهر خواهد شد. متن مورد نظر را در قسمت راست فیلتر وارد کرده و بعد روی OK کلیک کنید. ما در این مثال کلمه لپ‌تاپ را وارد می‌کنیم تا هر اطلاعاتی حاوی این کلمه حذف گردد.

  •  داده‌ها توسط فیلتر متنی انتخاب شده فیلتر می‌شوند. حالا شیت ما هیچ اطلاعاتی درباره لپ‌تاپ را نشان نمی‌دهد.

برای استفاده از فیلترهای پیشرفته شماره

شما با استفاده از این ویژگی می‌توانید اطلاعات حاوی اعداد را دستکاری کنید. در اینجا ما بعضی از تجهیزات را بر اساس شماره ID نشان می‌دهیم.

  •  گزینه Data را از نوار بالا انتخاب کرده و بر روی فرمان Filter کلیک کنید. فلش کشویی هر هدر بالای ستون‌ها ظاهر خواهند شد. توجه داشته باشید اگر قبلا فیلترهای موردنظر را به شیت کار اضافه کرده‌اید، می‌توانید از این مرحله گذر کنید.
  •  بر روی فلش کشویی ستونی که می‌خواهید فیلتر کنید کلیک کنید. در این مثال ما ستون A را فیلتر می‌کنیم تا فقط یک دامنه مشخصی از شماره‌های ID را مشاهده کنیم.

  •  منوی فیلتر ظاهر خواهد شد. ماوس خود را بر روی Number Filters ببرید و بعد از منوی کشویی فیلتر شماره مورد نظر را انتخاب کنید. در این مثال ما Between را برای مشاهده شماره‌های ID بین یک محدوده خاص انتخاب کردیم.

  • ۴- کادر Custom AutoFilter ظاهر خواهد شد. شماره مورد نظر را به سمت راست هر فیلتر وارد کرده، سپس روی OK کلیک کنید. ما در اینجا شماره‌های ID بزرگ‌تر از ۳۰۰۰ تا کوچک‌تر از ۶۰۰۰ را نمایش دهیم. بنابراین تمامی آیتم‌های بین محدوده ۳۰۰۰-۶۰۰۰ نمایش داده می‌شود.

  • ۵- داده‌های صفحه کار توسط فیلتر شماره فیلتر خواهند شد. حالا شما در مثال ما تنها اطلاعات در این رنج را می‌توانید ببینید.

برای استفاده از فیلترهای پیشرفته تاریخ

از فیلتر پیشرفته تاریخ می‌توان برای فیلتر داده‌ها بر اساس یک بازه زمانی مثل سال گذشته، سه ماهه، و یا بین دو تاریخ استفاده کرد. ما در این مثال، از فیلترهای پیشرفته تاریخ برای مشاهده تجهیزاتی که بین ۱۵ ژوئیه تا ۱۵ آگوست بررسی شده‌اند استفاده می‌کنیم.

  •  برگه Data را انتخاب کرده و بعد روی دستور Filter کلیک کنید. فلش کشویی سلول هدر برای هر ستون ظاهر می‌شود. توجه داشته باشید اگر قبلا فیلترهای مورد نظر را به شیت کار اضافه کرده‌اید، می‌توانید از این مرحله گذر کنید.
  •  بر روی فلش کشویی ستونی که می‌خواهید فیلتر کنید کلیک کنید. در این مثال ما بر ستون D را برای دیدن یک بازه زمانی خاص فیلتر می‌کنیم.

  •  منوی فیلتر ظاهر خواهد شد. ماوس را بر روی Date Filters ببرید، سپس فیلتر تاریخ مورد نظر را انتخاب کنید. در این مثال ما تجهیزاتی که بین ۱۵ ژوئیه تا ۱۵ آگوست بررسی شده‌اند را انتخاب می‌کنیم.

  •  پنجره Custom AutoFilter ظاهر خواهد شد. تاریخ مورد نظر را به سمت راست هر فیلتر وارد کرده، سپس روی OK کلیک کنید. در اینجا ما تاریخ‌های بعد از ۱۵ جولای ۲۰۱۵ تا ۱۵ آگوست ۲۰۱۵ را فیلتر کرده و در دسترس داشته باشیم.

  •  حالا صفحه کار شما با فیلتر انتخابی فیلتر می‌شود. در مثال ما می‌توانید ببینید که اطلاعات در این بازه فیلتر شده‌اند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *