استفاده از اینستاگرام به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در ایران، مزیت‌های زیادی دارد. اگر مدیریت یک کسب‌‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش و مخاطبان آن استفاده می‌کنید، اول باید بدانید که چگونه می‌توان در این شبکه فعالیت کرد. در مجموعه مقالات آموزش اینستاگرام قصد داریم به بررسی کامل اپلیکیشن اینستاگرام بپردازیم! با ما همراه باشید.

چگونگی استفاده از استوری های اینستاگرام

اگر یک کاربر جدید اینستاگرام هستید ، این بخش مکان خوبی برای شروع است. زیرا  توضیح می دهد که چگونه با استفاده از دستورالعمل های گام به گام و آسان از دنباله های استوری های اینستاگرام استفاده کنید. اگر شما یک کاربر با تجربه تر هستید ، به بخش Ideas بروید تا بتوانید از راه های خلاقانه برای استفاده از استوری ها استفاده کنید.

نمایش استوری‌ها به صورت دائمی در پروفایل اینستاگرام

یکی از قابلیت‌های بسیار عالی و کاربردی اینستاگرام که در آپدیت‌های سال ۲۰۱۸ ارائه‌شده است، قابلیت Highlights اینستاگرام است! در بخش هایلایت‌ها به راحتی می‌توانید استوری‌های موردنظر خود را با یک عنوان مناسب اضافه کنید تا برای همیشه در صفحه پروفایل شما باقی بماند. برای این کار کافی است وارد استوری خود شوید و گزینه Highlight را بزنید!

امکان گذاشتن استوری در شبکه اجتماعی اینستاگرم مدت بسیاری است که در بین کاربران این اپ به محبوبیت بسیار بالایی رسیده به گونه‌ایی که روزانه هزاران هزار عکس و ویدیو به تنهایی در بخش استوری این شبکه به اشتراک گذاشته می شود .شبکه اجتماعی اینستاگرام هم با مشاهده این استقبال بی نی نظیر از سوی کاربران این شبکه تصمیم به افزودن قابلیت های جدید تر و متنوع تر گرفت به علاوه ما نیز هر روزه شاهد روز افزون این اپ در این راستا هستیم .آپدیت ها و نسخه جدید این اپ که در هر دوره به کاربران عرضه می شود قابلیت تازه ایی را هم به همراه می آورد که اکنون ما تصمیم آموزش گام به گام هایلایت کردن استوری را به شما ارایه دهیم تا بدین صورت قادر باشید که استوری خود را به مدت بیشتری در حساب کاربری خود نگه دارید .پس چنانچه شما نیز خواهان یادگیری این آموزش هستید پس بنابراین با کیوگرام همراه باشید تا هر آنچه را که لازم است در این خصوص بدانید را به شما بیاموزیم.

قابلیت هایلایت استوری اینستاگرام برای از بین بردن همین محدودیت، یعنی زمان انقضای استوری ها بوجود آمده است. در صورتیکه شما نخواهید مطلبی را در قالب پست جدید در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و  از طرفی دیگر بخواهید تصویر یا ویدیوتان به صورت همیشگی باقی بماند می توانید از ویژگی هایلایت اینستاگرام برای هایلایت کردن استوری تان استفاده کنید. در این صورت همانند آنچه در تصویر بعد می بینید استوری شما به حالت highlight در آمده و در بخش جداگانه آرشیو می گردد. شما می توانید آرشیوی از استوری های مورد علاقه تان را در هایلایت اینستاگرام نگه داری نمایید و در صورت نیاز هر کدام از آن ها را نیز حذف کنید. برای استفاده از قابلیت هایلایت اینستاگرام کافی است تا مراحل زیر را با ما طی کنید.

برای استفاده از قابلیت هایلایت اینستاگرام ابتدا بایستی اینستاگرام خود را به آخرین ورژن موجود آپدیت کنید. برای دریافت آپدیت جدید اینستاگرام می توانید بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید. در آپدیت جدید اینستاگرام شما خواهید دید که بخشی برای استوری های هایلایت به صورت مجزا در نظر گرفته شده است. این بخش در بخش بالای پست های شما و در پایین قسمت بیوگرافی اینستاگرام قرار دارد. با انتخاب دکمه New لیستی از تمام استوری های قبلی خود را خواهید دید. شما می توانید یکی از این استوری ها را انتخاب کرده و با فشردن کلید Next و انتخاب نام یا توضیحی در رابطه با استوری آن را به لیست آرشیو استوری خود منتقل کنید.  برای ایجاد یک استوری جدید هایلایت شده بایستی طبق حالت معمول به بخش گذاشتن استوری در اینستاگرام رفته و پس از انتخاب فایل مورد نظر طبق عکس زیر علامت Highlight که در پایین صفحه استوری موجود است را انتخاب کتید. پس از آن، وارد صفحه بعدی می شوید که به شما اجازه داده می شود تا نام یا توضیحی برای استورری هایلایت اینستاگرام خود انتخاب نمایید. پس از این مرحله بایستی دکمه Add را انتخاب کنید تا فرایند گذاشتن استوری هایلایت شما به اتمام برسد.

اکنون لیست هایلایت‌های شما نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی یکی از آن‌ها، به راحتی می‌توانید آن استوری را به هایلایت خود اضافه کنید. همچنین اگر می‌خواهید تصویر شما به چندین هایلایت اضافه شود، کافی است این مرحله را چند بار تکرار کنید و در هر بار، استوری خود را در یکی از هایلایت‌ها قرار دهید.

اگر به عنوان یک کاربر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، باید نحوه استفاده درست و کامل از آن را بدانید. اینستاگرام صدها ترفند و ابزار مختلف در اختیار شما قرار داده است که برای استفاده از آن‌ها باید آموزش کامل آن را بدانید. در این مقاله به بررسی بخشی از آن‌ها پرداختیم و در مقالات بعدی ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *