بدون تردید ابزار ضبط تصویر از صفحه گوشی هوشمند، در بسیاری از مواقع بسیار کارآمد خواهد بود می‌توان از آن استفاده‌های بسیاری برد. برای فیلم‌برداری از صفحه گوشی‌های اندرویدی اپلیکشن‌هایی را به شما معرفی کردیم .اما فیلم‌برداری در ویندوز فون‌ها به صورت انجام می شود؟ متاسفانه ضبط تصویر از طریق خود گوشی درنسخه موبایلی سیستم عامل ویندوز میسر نیست و به خاطر محدودیت‌های مایکروسافت در این باره، برنامه‌ای به این منظور که بتواند به خوبی کار را انجام دهد، وجود ندارد.

با این حال مایکروسافت شیوه‌ی ساده‌ای پیش پای کاربران گذاشته تا به وسیله یک PC و اتصال گوشی به آن بتوانید این کار را انجام دهید. این شیوه که در ادامه‌ی پست آن را به شما آموزش می‌دهیم بر روی ویندوز فون‌های ۱۰ و ۸٫۱ قابل انجام است و بر روی PC نیاز به یک ویندوز ۱۰ احتیاج خواهید داشت.

مراحل گرفتن فیلم از صفحه ویندوز فون در PC

  1. ابتدا از دانلود سنتر مایکروسافت، برنامه Project My Screen را دانلود و سپس نصب کنید.
  2. بعد از اجرای برنامه با تصویر زیر مواجه خواهید شد.

  1. با استفاده از کابل USB گوشی را به دستگاه وصل کنید. کماکان در نظر داشته باشید که شما هم می‌توانید دستگاه‌های دارای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۸٫۱ را از این طریق به دستگاه متصل کنید.
  2. بعد از اینکه گوشی را به دستگاه وصل کردید پیغامی برای اجازه‌ی دستری با عنوان allow screen projection روی صفحه گوشی ظاهر می‌شود، گزینه Yes را لمس کنید تا دستگاه با گوشی همگام‌سازی شود. همانطور که در برنامه‌ی Project My Screen می‌بینید، هم حالت عمودی و هم حالت افقی در این اپلیکیشن پشتیبانی می‌شود.

  1. حالا وقتی با موبایل کار می‌کنید، نیاز به یک برنامه ضبط تصویر پس زمینه ویندوز دارید، تا تصویر به نمایش در آمده را ضبط کنید. برنامه‌های رایگان بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید، از جمله CamStudio که یک برنامه رایگان و کد باز است. با استفاده از این برنامه می‌توانید محدوده ضبط تصویر را بر روی کادر گوشی محدود کنید و سپس عمل مورد نظر را انجام داده، تصویر را ضبط کنید و در نهایت ویدیو نهایی را در گوشه‌ای کامپیوتر ذخیره نمایید.

Project My Screen برنامه‌ای است که مایکروسافت چندین سال پیش ارائه کرده و در واقع یک اپلیکیشن دو بخشی‌ست که بخشی از آن به صورت پیش‌فرض از ویندوز ۸٫۱ موبایل، بر روی موبایل‌های ویندوزی نصب است و در زمان اتصال به PC، ارتباط مورد نظر را برقرار می‌کند و اجازه‌ی به اشتراک گذاری تصویر گوشی بر روی ویندوز را می‌دهد.

جدای از ضبط تصویر، برای آن دسته از توسعه دهندگانی که قصد ارائه اپلیکیشن‌های مربوط به ویندوز فون را دارند، این ابزار به شما کمک می‌کند تا با اتصال گوشی به کامپیوتر، برای ارائه تصویر بزرگ‌تر در جلسات، به راحتی از این برنامه استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *