Buffer یکی از ابزارهای بسیاری عالی در زمینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از این ابزار می‌توانید سوشال مارکتینگ خود را بهبود ببخشید. این ابزارها سال‌ها است مورد توجه آژانس‌ها، کسب‌وکارها، برندهای برتر و… قرار گرفته است و توانسته اعتماد آن‌ها را جلب کند. مهم‌ترین مزیت استفاده از این شبکه اجتماعی، بازاریابی دقیق‌تر برای افزایش تعامل است. این ابزار در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد و در زمان کمی توانست به یکی از ابزارهای رایگان مناسب برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود. استفاده از این ابزار بسیار ساده و اصطلاحاً user- friendly است به‌گونه‌ای که هرکسی بدون داشتن مهارت خاص، می‌تواند از آن استفاده کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید محتوای موردنظر را توسط یک داشبورد مرکزی در چندین شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. این ابزار برای مدیریت توییتر و LinkedIn پیشنهاد می‌شود. شروع استفاده از این ابزار رایگان است و برای اطلاع بیشتر در مورد تعرفه‌ها، می‌توانید به وب‌سایت آن مراجعه کنید.

Buffer توانسته بسیاری از ابزارهای لازم برای مدیریت صفحات اجتماعی را در یک پلتفرم جمع‌آوری کند. مهم‌ترین دلیلی که کاربران از این پلتفرم استفاده می‌کنند، آموزش‌های مفید استفاده از این ابزار و پشتیبانی عالی این برند از کاربران است.

هزینه استفاده از این پلتفرم: رایگان، ۱۵ دلار، ۹۹ دلار، ۱۹۹ دلار و ۳۹۹ دلار در ماه (بسته‌های تجاری این پلتفرم ۱۴ روز تست رایگان دارند!)

ابزار Hootsuite؛ مدیریت هم‌زمان تمام صفحات اجتماعی

اگر زمان کافی برای مدیریت تمام صفحات اجتماعی خود را ندارید، پیشنهاد می‌کنم از Hootsuite استفاده کنید. بر اساس گزارش‌های دریافتی این سیستم بزرگ‌ترین ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که بیش از ۱۵ میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند. این آمار به این معنا است که از هر ۱۰۰۰ کسب‌وکار، حدوداً ۸۰۰ تا از آن‌ها از این ابزار استفاده می‌کنند. این ابزار معروف‌ترین و ساده‌ترین ابزار در زمینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که با کمترین هزینه از طریق آن می‌توانید محتوای یکسان را در چندین شبکه اجتماعی به‌طور هم‌زمان پست کنید. این ابزار به دلیل سیستم آنالیز و گزارش دهی قوی مورد توجه بازاریابان واقع شده است.

مهم‌ترین قابلیت این ابزار این است که شما می‌توانید محتوای خود را تغییر دهید و برای انتشار آن‌ها در صفحات خود برنامه‌ریزی کنید. همچنین این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید نرخ بازگشت سرمایه خود را اندازه‌گیری کنید؛ البته این موضوع بیشتر برای کمپین‌های تبلیغاتی مفید است اما اگر بخواهید نرخ بازگشت سرمایه خود را در بخش محتوا هم اندازه‌گیری کنید، این ابزار شما را کمک می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار: پلتفرم بسیار جامع که افراد به آن نیاز دارند! قابلیت نظارت بر چند حساب کاربری، امکان مدیریت بیش از ۳۵ شبکه اجتماعی، امکان ارتباط با کاربران و برنامه‌ریزی برای انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی.

هزینه استفاده از این پلتفرم: رایگان، ۲۹ دلار، ۱۲۹ دلار و ۵۹۹ دلار در ماه (بسته‌های تجاری این پلتفرم ۳۰ روز تست رایگان دارند!)

ابزار  Agora Pulse؛ مدیریت راحت‌تر شبکه‌های اجتماعی

این ابزار هم مانند سایر ابزارهای معرفی شده برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی است و با استفاده از آن می‌توانید عملیات برنامه‌ریزی پست‌ها، ارتباط با کاربران و گزارش‌دهی دقیقی را تنها در یک پلتفرم داشته باشید. البته این ابزار مزیت‌های زیادی نسبت به سایر ابزارها دارد و قابلیت‌هایی که سایر سیستم‌ها آن را ندارند را دارد.

به عنوان مثال در اکثر سیستم‌ها قابلیت آنالیز صفحه رقبا وجود ندارد اما در این ابزار شما می‌توانید به این قابلیت بسیار ارزشمند دسترسی داشته باشید. تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین فرآیندهای مهم هر کسب‌وکاری است که این ابزار با هزینه‌های ماهیانه بسیار مناسب این کار را برای شما انجام می‌دهد.

هزینه استفاده از این پلتفرم: ۴۹ دلار، ۹۹ دلار، ۱۹۹ دلار و ۲۹۹ دلار در ماه (بسته‌های این پلتفرم ۱۴ روز تست رایگان دارند!)

ابزار Sendible؛ بهترین ابزار مدیریت صفحات آژانس‌ها

یکی از مهم‌ترین کسب‌وکارهایی که نیاز به مدیریت چند صفحه اجتماعی دارند، آژانس‌ها هستند. آژانس‌ها معمولاً مشتریان زیادی در بخش مدیریت شبکه‌های اجتماعی و مدیریت محتوا دارند که اگر بخواهند این کار را به صورت دستی انجام دهند، زمان زیادی را از آن‌ها می‌گیرد. بنابراین نیاز به ابزاری دارند تا بتوانند تمام صفحات در اختیار را به راحتی مدیریت کنند.  Sendibleبهترین ابزاری است که آژانس‌های مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌ این ابزار این است که می‌توانید برای هر مشتری یا برند خود یک پروفایل در بخش کاربری خود ایجاد کنید و تمام فعالیت‌های خود را از طریق آن مدیریت کنید. مثلاً می‌توانید مدیریت محتوا مربوط به برند را از طریق این بخش به صورت کاملاً خودکار مدیریت کنید. مدیریت محتوا مهم‌ترین عامل جذب مشتریان است و این ابزار در این زمینه کمک زیادی به شما می‌کند.

ویژگی مهم دیگر این ابزار این است که ابزارهای مختلفی را ادغام کرده است و به ابزارهای جانبی، نیاز کمتری پیدا می‌کنید. به عنوان مثال می‌توانید ویرایشگر آنلاین Canva را بدون نیاز به سایت مربوط به آن تجربه کنید و در داشبورد خود از تمام ویژگی‌های Canva استفاده کنید. همچنین می‌توانید تصاویر موردنیاز خود را که حق کپی رایت ندارند، از طریق همین سایت جستجو کنید و محتوای موردنیاز خود را تولید کنید. دسترسی به فیلم‌های یوتیوب از طریق داشبورد و انتشار آن در صفحات شما هم از دیگر ویژگی‌های این ابزار حرفه‌ای و قدرتمند است.

هزینه استفاده از این پلتفرم: ۲۹ دلار، ۹۹ دلار، ۱۹۹ دلار و ۲۹۹ دلار در ماه (بسته‌های تجاری این پلتفرم ۳۰ روز تست رایگان دارند!)

ابزار Sprout Social؛ ارتباط راحت‌تر و واقعی‌تر با کاربران

Sprout Social یکی از برترین ابزارهای مدیریت محتوا برای شبکه‌های اجتماعی است. این ابزار به دلیل آن که ابزارهای مختلقی را با هم ترکیب کرده است، توانسته توجه بسیاری از کاربران را جلب کند. اگر نیاز به پلتفرمی برای پوشش مراحل برنامه‌ریزی محتوا و انتشار آن را دارید، این ابزار می‌تواند کمک زیادی به شما کند. همچنین گزارش‌های مفیدی را هم به شما ارائه می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید استراتژی‌های کسب‌وکار خود را بهبود ببخشید.

این ابزار یکی از ابزارهای مناسب برای ارتباط با مشتریان است! در پلتفرم Sprout Social شما می‌توانید به قابلیت‌هایی که در CRM (ابزارهای ارتباط با مشتریان) وجود دارد، دسترسی داشته باشید. وجود چنین قابلیت‌هایی به شما کمک می‌کند تا ارتباط موثرتری با کاربران خود داشته باشید و در نهایت بتوانید به رشد کسب‌وکارتان کمک زیادی کنید.

هزینه استفاده از این پلتفرم: ۹۹ دلار، ۱۴۹ دلار و ۲۴۹ دلار در ماه (بسته‌های تجاری این پلتفرم ۳۰ روز تست رایگان دارند!)

ابزار eClincher؛ بهترین ابزارهای مدیریت سوشال مارکتینگ

این ابزار هم در مدیریت محتوا شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند و می‌توانید تمام مراحل زمان‌بندی و انتشار پست‌ها، پاسخ‌گویی به دایرکت‌ اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی، آنالیز فعالیت‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی و… را به کمک آن مدیریت کنید.

ویژگی‌ منحصر به فرد این ابزار این است که می‌توانید فید RSS ایجاد کنید، تمام فایل‌های مربوط به پست‌های خود را در کتابخانه آن داشته باشید و در نهایت اینفلوئنسرهای مهم حوزه فعالیتی خود را پیدا کنید.

هزینه استفاده از این پلتفرم: ۴۹ دلار، ۹۹ دلار، ۱۹۹ دلار در ماه (بسته‌های تجاری این پلتفرم ۱۴ روز تست رایگان دارند!)

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *