در نسخه ۱۳٫۳ iOS، اپل امکان محدودیت در ارتباطات را برای کاربران آیفون و آیپد در نظر گرفت تا والدین بتوانند محدودیت‌های مناسب‌تری را روی استفاده‌ی کودکان اعمال کنند. از این طریق آن‌ها می‌توانند تعیین کنند که کودکاننشان با چه کسانی می‌توانند تماس بگیرند.

اگر با عملکرد ویژگی دیگر اپل برای محدود کردن فعالیت کودکان یعنی Screen Time آشنایی ندارید، باید گفت که این ابزار نیز برای محدود کردن ساعاتی است که کودکان می‌توانند از آیفون و آیپد خود در بازه‌های مختلف زمانی استفاده کنند. با ترکیب این دو ابزار می‌توان حالا از بسیاری برنامه‌های دیگر که برای کنترل والدین تهیه دیده شده‌اند، بی‌نیاز شد و تنها از طریق خود iOS نیازها را رفع کرد.

Communication Limits دقیقا چه کار می‌کند؟

Communication Limits به شما این امکان را می‌دهد تا برای کودکان خود که به آیفون یا آیپد دسترسی دارند، تعیین کنید با کدام مخاطبین می‌توانند ارتباط برقرار کنند. این موضوع شامل فیس تایم، تماس با سیم کارت، SMS و همچنین تماس از طریق آیکلاد می‌شود.

در سیستم جدید تنها مواقعی می‌توان به مخاطبین تایید شده دسترسی داشت که کاربر از محدودیت زمانی تعیین شده در Screen Time تجاوز نکرده باشد. نکته دیگر این که در گروه‌های مختلف اگر یکی از اعضای تایید شده وجود داشته باشد، می‌تواند کاربر را به آن لیست اضافه کند تا وی بتواند در گفتگو شرکت کند.

البته تنظیماتی نیز وجود دارد تا بتوان از طریق آن، به کاربر اجازه داد تا در صورت نیاز با بعضی مخاطبین خارج از محدوده‌ی زمانی نیز تماس برقرار کند. ما هر دوی این تنظیمات را در ادامه‌ی مطلب به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش استفاده از Communication Limits در زمان محدودیت Screen Time

زمانی که هنوز محدودیت Screen Time برای کاربر به پایان نرسیده است، شما می‌توانید محدودیت‌ها را با رنج بزرگ‌تری اعمال کنید. ابتدا اپ Settings را روی آیپد یا آیفون خود باز کنید و سپس از لیست Screen Time و سپس Communication Limits را انتخاب کنید. می‌بینید که در واقع Communication Limits زیر مجموعه Screen Time به حساب آمده و کامل کننده آن برنامه است.

حالا During Allowed Screen Time را انتخاب کنید. دو گزینه این جا برای شما مشخص شده که یکی Everyone و دیگری Contacts Only است. در گزینه‌ی اول در زمان محدودیت زمانی، کاربر می‌تواند با هر کس که خواست تماس بگیرد. اما وقتی Contacts Only را انتخاب می‌کنید، کاربر تنها می‌تواند با مخاطبینی تماس بگیرد که در آیکلاد وی ثبت شده‌اند. شما می‌توانید با روشن کردن گزینه‌ی زیر تصویر، این امکان را به مخاطبین وی بدهید تا در صورت نیاز وی را در گروه‌های دیگر نیز اضافه کنند.

آموزش استفاده از Communication Limits خارج از زمان محدودیت Screen Time

دوباره اپ Settings را باز کرده به Screen Time و سپس Communication Limits بروید و این بار به جای During Allowed Screen Time، گزینه‌ی During Downtime را انتخاب کنید. حالا روی Specific Contacts لمس کنید. حالا با زدن Choose From My Contacts می‌توانید چند مخاطب را انتخاب کرده تا کاربر در زمان پایان محدودیت زمانی‌اش در Screen Time، تنها بتواند با همان مخاطبین تماش بگیرد.

فراموش نکنید که تماس‌های اضطراری همیشه برای کاربر فعال بوده و شما نمی‌توانید آن‌ها را محدود کنید. همچنین شما می‌توانید حالت Screen Time را ۲۴ ساعته در نظر بگیرید و به این ترتیب همیشه وی را محدود به لیست مخاطبین آیکلاد کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *