ابزارهای سئو و درک و شناخت کلیدواژه‌ها برای کسب و کارهای امروزی امری حیاتی محسوب می‌شود. امروز و در این مقاله نگاهی به SEMrush می‌اندازیم که یکی از ابزارهای آنلاین برتر در این عرصه محسوب شده، بازه‌ای بزرگ از امکانات مختلف را به شما ارائه می‌کند. این سایت به کسب و کارهای کوچک و بزرگ، تقریبا همه‌ی آن چه در این عرصه احتیاج دارند را ارائه می‌کند تا استراتژی درستی در مدیریت تاثیر گذار سئوی سایت و تبلیغات خود داشته باشند.

عملکرد کلی SEMrush

داشبورد SEMrush یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین در بین ابزارهای آنلاین سئو می‌باشد. در همان بدو ورود اطلاعات کلی از وضعیت آنالیتیکس سایت خود را با جزییات کامل در قالب یک اسنپ شات مشاهده خواهید کرد و در زیر آن نیز ابزارک‌هایی وجود دارد که هر کدام اطلاعاتی را به شما می‌دهد. برای مثال می‌توانید تنظیم کنید که هر کدام از این ابزارک‌ها اطلاعاتی از قبیل برندینگ، اطلاعات مرتبط به شبکه‌های مجازی، بک لینک‌ها، ترافیک طبیعی یا از منابع دیگر و … را به شما نشان دهند. امکانی که به سادگی و در یک نگاه کلی بدون رفتن در منوهای تو در تو وضعیت سایت و کسب و کار شما را مشخص کرده و شما می‌توانید آماری جامع از وضعیت خود داشته باشید.

منوی اصلی سمت چپ سایت، پنج برگه دارد که به ترتیب مربوط به آنالایتیک، کلید واژه‌ها، پروژه‌ها، ابزارهای مربوط به سئو و گزارشات می‌شود. مهم‌ترین بخش‌هایی که در دسترس قرار دارند چون کاربران این سایت بدون شک بیشتر تمرکز خود را بر روی گزارشات این‌چنینی و تاثیر روند خود بر جستجوهای مربوط به گوگل قرار خواهند داد. به طور کلی عملکرد SEMrush برای بخش‌های مختلف بسیار عالی و کاربردی است و به مرور به امکانات خود اضافه کرده و هر بار جانی تازه به سرویس خود می‌بخشد. با این حال بهای بالای این امکانات که در آخر پست برایتان شرح خواهیم داد، کمی این ویژگی‌ها را زیر سایه خود می‌برد.

SEMrush در چه مواردی شما را یاری خواهد کرد؟

وقتی به کلیت این سایت نگاه کنید و سپس وارد منوهای تودرتوی آن شوید، با این واقعیت مواجه خواهید شد که تمام ابزارهای ممکن برای دریافت اطلاعات بهتر و بهینه‌سازی سایت شما در این بزار آنلاین گنجانده شده تا بتوانید به وسیله آن، تغییری محسوس در رتبه کسب و کار خود ایجاد کنید.

همه‌ی اطلاعات موجود با جزییاتی کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد و اگر اطلاعاتی که می‌خواهید در این سرویس به شما ارائه داده نمی‌شود، احتمالا اصلا وجود ندارد!

  • وضعیت کلی سایت: SEMrush این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید با تغییراتی کوچک رتبه خود در موتور جستجو به سرعت افزایش دهید.
  • رقبای شما: شناخت واقعی رقبای خود در موتورهای جستجو، کلیدواژه‌هایی که از آن استفاده می‌کنند و اطلاعاتی که پاشنه آشیل آن‌ها را برایتان نمایان خواهد کرد.
  • کلیدواژه‌ها: SEMrush اگر بهترین نباشد، یکی از بهترین ابزارها برای جستجو در مورد کلیدواژه‌های مهم در بازار کسب و کار آنلاین است.
  • رتبه بندی واقعی: دیدن رتبه بندی سایت‌ها و رقبای شما در مکان‌های مختلف.
  • ساخت لینک: با SEMrush شما می‌توانید روش‌های ساخت لینک رقبای خود را کشف کنید و لینک‌های خود را به شکلی تولید کنید که در رقابت از آن‌ها پیشی بگیرید.
  • تبلیغات: با دریافت اطلاعات مناسب می‌توانید هدفمندندتر از گذشته تبلیغ کنید و در نهایت با صرف هزینه کم‌تر، نتیجه‌ی بهتری دریافت نمایید.
  • گزارشاتی قابل فهم و عالی: گزارشاتی که در SEMrush برای شما نمایش داده می‌شود، با جزییاتی کامل خواهد بود و مطالب آن نیز به شکلی درست و قابل فهم درج شده است.

استفاده از SEMrush برای بهینه سازی سایت خود

با استفاده درست از ابزارهای SEMrush می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید که کوچک‌ترین آن‌ها نهایتا بر روی نتایج کلی سایت شما تاثیر گذار خواهد بود. در این مقاله نمی‌توانیم به تمامی امکانات این سایت بپردازیم، با این وجود چند نمونه از آن‌ها را برایتان شرح خواهیم داد:

  1. بررسی سایت

اولین کاری که باید در SEMrush انجام دهید رفتن به منوی Projects و استفاده از Site Audit است. با این کار می‌توانید یک بررسی کلی از وب‌سایت خود انجام دهید تا ببینید در حال حاضر کجای کار قرار دارید.

ابتدا باید همچون فرم بالا اطلاعات سایت خود را وارد کنید. بعد از چند ثانیه یا چند دقیقه اطلاعات اولیه از سایت شما به نمایش در خواهد آمد.

  1. ایده‌هایی برای سئوی بهتر

یکی از مهم‌ترین کاربری‌های این سایت در ایده‌هایی است که برای بهبود سئوی سایت ارائه می‌کند.به گفته دست اندرکاران  SEMrush این ابزار، مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزار سایتشان است و عملکرد آن نیز به گواه همه بسیار عالی‌ست. تمام صفحات سایت شما در این روش آنالیز شده و سپس ایده‌های مورد نظر به شما داده می‌شود.

برای این کار ابتدا باید از منوی پروژه‌ها سایت خود را انتخاب کرده و سپس روی SEO Ideas کلیک کنید. اگر بخواهید اطلاعات جامع‌تری از هر کدام از این ایده‌ها دریافت کنید، کافی است روی Get Data Behind بر روی هر کدام از این گزینه‌ها کلیک کنید.

  1. ابزار بررسی بک لینک

گوگل بارها این مسئله را روشن کرده که بک‌لینک‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعات در رتبه بندی سایت محسوب می‌شود و اگر آن را جدی نگیرید در نهایت ضربه خواهید خورد. مشکل اینجاست که رفت و روب پروفایل بک لینک کار زمان بری است . روزها، هفته‌ها و در بعضی سایت‌ها شاید ماه‌ها طول بکشد تا این کار به درستی انجام شود.

اما ابزار بررسی بک لینک SEMrush، این کار به شکل بسیار ساده‌تری برایتان انجام خواهد داد. کافی است ابتدا به Project > Backlink Audit Tool بروید.

این ابزار از دیگر ابزارهای بررسی کاملا جداست چون به صورت مستقل عمل می‌کند.

  1. ابزارهای برند مونیتورینگ

در دنیای جدید دیجیتال، برندینگ مهم‌ترین اصل در کسب و کارها محسوب می‌شود و این ابزار SEMrush به شما این امکان را می‌دهد تا تا برند خود را در اینترنت دنبال کنید، وضعیتش را بسنجید و آن را با تغییراتی در روش کار خود بهینه کنید.

این ابزار به شما دو چیز را نمایش می‌دهد: برند یا اسم شما در کجا و به چه صورتی در اینترنت اسم برده شده و اینکه بلک لینک‌های شما از کجا نشات می‌گیرند.

برای استفاده از این ابزار کافی است که به سراغ پروژه‌ها، سایت خود و گزینه Brand Monitoring بروید.

  1. اطلاعات کلی رقبا با یک کلیک

همانطور که گفتیم جمع آوری و نمایش اطلاعات رقبا در SEMrush، یکی از بهترین امکانات آن به شمار می‌رود. اطلاعات مربوط به رقبای شما در زیر گزارشات کلی شما قرار داده شده و شما می‌توانید با گرفتن کنترل و کلیک اطلاعات جامع‌تری از آن‌ها را دریافت کنید.

همانطور که گفتیم لیست بلندبالایی از امکانات SEMrush وجود دارد که پرداخت به یک یک آن‌ها کار عبثی است، این چند نمونه تنها بخش‌های معدودی از این امکانات بی‌شمار هستند که حتما باید خود در مهلت ۱۴ روزه رایگان این سایت، از آن بهره ببرید.

قیمت

متاسفانه همه چیز خوب و عالی است تا اینکه به قیمت این ابزار آنلاین می‌رسید. ابتدا باید گفت که ۱۴ روز امکان استفاده رایگان در برنامه گنجانده شده، پس می‌توانید امکانات آن را ابتدا مورد آزمایش قرار دهید و سپس به پرداخت مبلغ رو آورید. قیمت پایه این سایت ۶۹٫۹۵ دلار آمریکا است و برای پلن پرو که امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد باید مبلغ ۹۹٫۹۵ دلار پرداخت کنید.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *